39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי דעות

אחריותה של ההנהגה הפלשתינית הכושלת

ליכודניק מתכבד להגיש לקוראיו את תרגום מאמרו של אלי ורד חזן מאנגלית מהאתר “קונסרבטיבס גלובל” 

 

ב – 1994 זכה יאסר ערפאת בפרס נובל לשלום יחד עם יצחק רבין ושמעון פרס הודות להסכם אוסלו עליו חתמו ישראל ואש”ף ושהפך את ערפאת עצמו לראש הרשות הפלשתינית. 26 שנים אחרי ולא יהיה זה מופרך לומר שהפרס הזה הוא סימבול של שקר : במקום להביא שלום ערפאת הבעיר את המזרח התיכון. נכון להיום אין לנו שלום אלא מצב פוליטי לא יציב. המורשת של ערפאת שעיקרה טרור ושחיתות הפכה לנחלת כמעט כלל המנהיגים הפלשתינים.

בזמן שבנימין נתניהו הצליח לרסק את המשוואה שהדרך של ישראל לעולם הערבי עוברת דרך הקמת מדינה פלשתינית – כאשר חתם על שלום עם איחוד האמירויות ובחריין וחיזק את היחסים עם מצרים, ירדן וערב הסעודית – הרי שההנהגה הפלשתינית בראשות אבו מאזן “מקפידה” להמשיך וליישם את המשפט האלמותי שהגה שר החוץ המיתולוגי של ישראל לפני שנים רבות – אבא אבן : “הפלסטינים מעולם לא החמיצו שום הזדמנות להחמיץ הזדמנות”.

כמעט שלושה עשורים חלפו מאז. בשלושה עשורים אירופה הצליחה לעבור שיקום מוצלח ממלחמת העולם השנייה. בזמן הזה מדינות מזרח אסיה הצליחו להפוך את כלכלותיהן לכלכלות מוצלחות. אפילו מדינות אפריקאיות ובהן רואנדה הצליחו להפוך את שעון ההיסטוריה שלהן בצורה מרשימה. ומה עשתה הנהגת הרשות הפלשתינית ?

המשיכה להחמיץ הזדמנויות והמון. כך למשל, בזמן שישראל שברה שיאי תמ”ג שיח עם צעירים פלשתינים מעלה כי אם לרבים מהם הייתה האפשרות הם היו מהגרים לארצות מבטיחות יותר. אל לנו לשכוח את הפרט הבא : מאז שנוסדה הרשות הפלשתינית קיבלו מנהיגיה תמיכה של עשרות מיליארדי דולרים – הרבה יותר מאשר התמיכה שניתנה לאירופה על ידי ארצות הברית בתוכנית מרשל. למרות זאת, הם תיעלו את רוב הכסף לטובות הנאה אישיות, מימון טרור, טרוריסטים ובני משפחותיהם. בנוסף, במקום לחנך את הדור הפלשתיני הצעיר לשלום הרי שמהרגע שנוסדה מערכת החינוך הפלשתינית היא, ורשתות תקשורת פלשתיניות, מסיתה לרצח כנגד יהודים וישראל. אם חוקרים זאת ממש לעומק מגלים שההסתה היא גם כנגד נוצרים ואנשי המערב.

לעולם לא נשכח כיצד לאחר מתקפת הטרור המחרידה של ה – 11 בספטמבר יצאו חלק מהפלשתינים – לא כולם חשוב להדגיש – לרחובות וחילקו ממתקים תוך שהם צועקים “אללה הוא אכבר”. לא זו אף זו, בתוככי הרשות הפלשתינית נרדפים מתנגדי שלטון. אם אתם הומואים פלשתינים סביר להניח הסיכוי לכם להישאר בחיים – נמוך.

כאשר בודקים את העובדות הדבר די מטריד : ערפאת בעצמו תוך הסכמי אוסלו נתן לגיטימציה לפעולות טרור פלשתינים שבגינם נרצחו אלפי ישראלים, אלפים אחרים נפצעו וכך הצד הישראלי איבד כל תקווה לשלום. ממשיכו אבו מאזן החליף את האלימות הנוראית באלימות “מתונה” יותר. אצלו אין מתאבדים אלא רק זריקות אבנים ודקירות סכין רחוקות מעיניה של התקשורת הבינלאומית.

בשנת 2000 ערפאת סירב לכל הצעותיו הנדיבות של אהוד ברק בדבר הקמת מדינה פלשתינית וענה באלימות קשה שנמשכה עד למותו. בשנים 2007 ו – 2014 סירב אבו מאזן להשיב לאהוד אולמרט ולנשיא ארצות הברית ברק אובמה כאשר האלה העלו הצעות נדיבות על השולחן.

לפיכך, כאשר שומעים את הביקורת של לא מעט אנשי ציבור ממדינות ערביות שונות כנגד ההנהגה הפלשתינית על התנהלותה בשבעים השנים האחרונות לא צריך להתפלא. במשך שנים ניסו הישראלים לומר שההנהגה הפלשתינית לא באמת קיבלה את העיקרון של שתי מדינות לשני עמים. במשך שני תריסר שנים  הקהילייה הבינלאומית הכחישה את העובדה הזאת והתעלמה ממנה בבוטות. במשך שנים השמאל הישראלי תמך באותם סרבני שלום ערבים. כמעט רבע מאה ששני הכוחות הללו חיים בכחש.

אז חשוב לשים את האמת על השולחן – כאשר שומעים את המנהיגים הפלשתינים מדברים בערבית לעומק מבינים שמטרתם היא אחת : הקמת מדינה ערבית אחת מהים ועד לירדן תוך ביטולה של מדינת ישראל. חבל רק שלצורך העניין הם הקריבו כל כך הרבה חיי אדם ואיכות חיי אדם עבור המטרה. מאוד חבל שהקהילייה הבינלאומית נתנה לה לגיטימציה לשם כך. לפחות אנו יכולים להתעודד בכך שכוחם הולך ונחלש.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק משתתף בצערו של ראש עיריית דימונה בני ביטון בשל פטירת אביו

עינר אביב

איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא…

אלומה עברון

הליכוד סניף בודפשט

אריק זיו

מבט על גרמניה של היום

עינר אביב

אסור להרוג את הנגב

אריק זיו ויזר

קדימה בשלטון תמסור את הכותל לפלסטינים!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן