34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

אושר לקריאה שנייה ושלישית: שוהות במקלטים לנשים מוכות

שבוע האישה הבינלאומי: ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ (ליכוד) אישרה היום פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעות החוק של חברי כנסת שונים ובהם חוטובלי ווילף.

 

על פי ההצעה אישה השוהה במקלט לנשים מוכות לתקופה של למעלה מחודש, תהיה זכאית ל-75% גמלת הבטחת הכנסה (נכון להיום, נשים אלה אינן זכאיות לגמלה. זאת בניגוד לנגמלים מסמים ולנתונים בפיקוח קצין מבחן, הזכאים להבטחת הכנסה על פי חוק). בנוסף, כנהוג טרם הצעת החוק, תמשיך כל שוהה לקבל מהמוסד לביטוחי הלאומי דמי קיום בסכום ממוצע של כ-25% מגמלת הבטחת הכנסה.

יו”ר הוועדה ח”כ כץ הכריע נגד משרד האוצר בשתי סוגיות מהותיות שעלו בעקבות הצעת החוק: הוא קבע כי כל אישה שתשהה במקלט למעלה מחודש תזכה לדמי הבטחת הכנסה כמצוין לעיל, ולא רק אלה שהיו זכאיות להבטחת הכנסה טרם כניסתן למקלט. בנוסף, קבע ח”כ כץ כי כל השוהות בעת כניסת החוק לתוקפו יקבלו את הגמלה, ולא רק אלה שייכנסו למקלט לאחריו. בתגובה הודיע נציג משרד האוצר, דב בארי, כי הוא מגיש הסתייגות להצעת החוק ומשרדו יחליט ביממה הקרובה האם לבטל את ההסתייגות או להשאירה על כנה.

היו”ר ח”כ כץ וח”כ דב חנין (חד”ש) ציינו כי לדעתם משרד האוצר שוגה בעמדתו וכי שלילת זכויות סוציאליות מנשים מוכות אינה באה בחשבון.

ח”כ זהבה גלאון (מרצ): “אישור הצעת החוק הוא בשורה גדולה לנשים מוכות שחששו לברוח למקלט פן יאבדו את הבטחת ההכנסה שלהן”.

רות רזניק, יו”ר עמותת לחימה באלימות נגד נשים : “יש לוודא שמשרד הרווחה לצאת מהמקלט לאחר פחות כדי לא לשלם את הגמלה”.

מדו”ח שהכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי:

  • כיום פועלים בישראל 13 מקלטים לנשים מוכות. בשנת 2010 שהו בהם 765 נשים ו-1,097 ילדים (עלייה לעומת שנת 2009). מימון שהותן על ידי משרד הרווחה עומד על כ-17 מיליון שקלים בשנה (על פי תעריף של 12,700 ש”ח לחודש לאישה עם ילדים).
  • מבין השוהות במקלטים בשנת 2010, 45% נשארו במקלטים במשך פחות מחודש ו-12% עדיין שוהות שם נכון להיום.
  • 32% מהנשים השוהות במקלטים אינן נמצאות שם עם ילדים.
 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רגב ואדלשטיין השיקו השדולה למאבק בדה לגיטימציה

אריק זיו ויזר

קורנת עם מוסר השכל

אריק זיו ויזר

ארדן צדק השילוט בנתיבי אילון מסכן חיים/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

הבשורה על פי כץ

ליכודניק

מי שחלם. נאום יו”ר הכנסת בערב יום העצמאות 2013

אלי חזן

נתיב ההסברה של גמליאל

אלי חזן
דילוג לתוכן