20.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

אושר לקריאה ראשונה: חמש שנות מאסר לתוקף עובד סוציאלי המטפל באדם בסכנה

לאור ריבוי מקרי האלימות המופנית כלפי עובדי רווחה בתקופה האחרונה וכשברקע צעדי המחאה שנוקטים העובדים הסוציאליים בעקבות תקיפת בני משפחתה של העובדת הסוציאלית בסוף השבוע בסכנין, אישרה היום פה אחד ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ (ליכוד) את הצעת החוק של היו”ר כץ, לפיה אדם אשר נקט באלימות כנגד עובד רווחה יוזהר, ואם יחזור המקרה לא יורשה להיכנס עוד למחלקה ולא יקבל טיפול למשך תקופה שתיקבע בחוק.

 

במקרי אלימות בהם הוגשה תלונה במשטרה, רשאי מנהל המחלקה לשירותים חברתיים לאסור כניסתו של התוקף והוא לא יקבל טיפול למשך חודש, ללא אזהרה. כמו כן, התוקף עובד חירום (עובד סוציאלי, רופא, אחות, חובש וכו’) המטפל באדם בסכנת חיים או סכנה חמורה לשלמות הגוף – דינו מאסר חמש שנים (סעיף זה הוא תיקון לחוק קיים; העובדים הסוציאליים יתווספו להגדרת עובדי חירום שתקיפתם דינה מאסר חמש שנים). יו”ר הוועדה ויוזם ההצעה ח”כ חיים כץ אמר בדיון: “נאלצתי, בגלל הגורמים הממשלתיים, להגיש הצעת חוק צמחונית ומקלה, ומשרד המשפטים רוצה להקל בה עוד. נתנחם בכך שיהא זה סדק בקיר בהחמרה עם אותם תוקפים שפוגעים בעובדי חירום”.ח”כ רחל אדטו (קדימה) מתחה ביקורת על עמדת משרד המשפטים: “מגינים על התוקפים ולא על הנתקפים. הוחמרה ענישת תוקפי רופאים ומורים, ואת העובדים הסוציאליים השאירו חשופים בצריח”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גלעד ארדן: “הבחירות הן בין שתי תפיסות”

אריק זיו ויזר

האם במבני ציבור יחסכו במים ? – יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר

מלחמה מיותרת מבית

אריק זיו ויזר

10 דברים שלא ידעת על העלאת תעריפי ביטוח החובה לכלים דו-גלגליים

אריק זיו ויזר

יו”ר הקואליציה נגד שר הביטחון

אריק זיו ויזר

פרצופה האמיתי של יחימוביץ’ ?

אלי חזן
דילוג לתוכן