26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אושר לקריאה ראשונה: חייל שנפצע במהלך חופשה ממושכת יוכר כנכה צה"ל

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), לפיה חייל בחופשה שנפצע או נהרג יוכר כנכה צה"ל או חלל צה"ל ויהיה זכאי לפיצויים אם נפגע במהלך 21 הימים הראשונים לחופשתו. בכך תצומצם המגבלה הקיימת היום בחוק, לפיה הזכאות להכרה ולפיצויים מוגבלת לפגיעה שהתרחשה במשך 14 הימים הראשונים לחופשה.

 

הצעת החוק המקורית של ח"כ מטלון ביקשה להסיר לחלוטין את המגבלה ולא להתנות את ההכרה והפיצויים במספר ימי החופשה של החייל, אולם משרד האוצר הודיע הבוקר לוועדת העבודה והרווחה כי הממשלה תתנגד להצעת החוק אם לא תכלול הגבלה ל-21 ימי חופשה לכל היותר. בדיון בוועדה לא נכח נציג מטעם משרד האוצר.

ח"כ מטלון הדגיש במהלך הדיון כי אין המדובר בסוף פסוק מבחינתו, וכי בכוונתו להיוועד עם נציגי האוצר לצורך שיפור התנאים לקראת הקריאה השנייה והשלישית של הצעת החוק: "זהו עוול שפוגע בעיקר בחיילים שמשפחתם נמצאת במצוקה כלכלית והם נדרשים לעזור לה לפרק זמן ממושך ובחיילים בודדים שנוסעים לבקר את משפחתם בחו"ל".

סרן אבישג בן-דוד מאגף כוח אדם בצה"ל ציינה כי חופשות חיילי צה"ל הנמשכות למעלה מ-14 יום, הן נדירות ודורשות אישור מיוחד. עם זאת, אמרה, חופשות השחרור של חיילים קרביים נמשכות חודש ימים וכן במקרים חריגים הצבא מאשר לחיילים לצאת אף לחופשה ארוכה מזאת.  

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו): "אם מדובר במצבים נדירים, הרי שהצעת החוק אינה תקציבית ואין סיבה שמשרד האוצר ירצה להגביל אותה".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ: "למרות שאישרנו את הצעת החוק עם מגבלה ל-21 יום, מן הראוי יהיה לשנות מגבלה זו ואני מחזק את ידו של ח"כ מטלון במאבקו. הוועדה בראשותי תמשיך לפעול לשיפור תנאיהם ורווחתם של אלה ששילמו בגופם למען כולנו".

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח"כ לימור לבנת בתגובה לפרסומים על חידוש המו"מ עם סוריה בימים הקרובים:

אריק זיו ויזר

אושר לקריאה שנייה ושלישית: חייל שנפצע במהלך חופשה ממושכת יוכר כנכה צה"ל

אלי חזן

ר"מ אלבניה : "פניית הפלסטינים לאו"ם- חבלה בתהליך השלום"

אריק זיו ויזר

אלקין : "ברק בורח מאחריות"

אריק זיו ויזר

סגן יו"ר הכנסת ח"כ כרמל שאמה פנה הבוקר בבקשה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית כנגד השייח ראאד סלאח

אריק זיו ויזר

ח"כ ציון פיניאן "חיזוק הפירפרייה משימה לאומית" /יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן