18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אושר חוק החסכמים של ח"כ אופיר אקוניס ללא מתנגדים

מליאת הכנסת אישרה הערב פה אחד את חוק ה"חסכמים" בקריאה שניה ושלישית

 

 

מליאת הכנסת אישרה פה אחד בקריאה שניה ושלישית :
יותקנו חסכמים במוסדות ציבוריים
ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר ועדת הכלכלה ומיוזמי החוק:
"משבר המים עצום. חוק החסכמים יביא לחיסכון משמעותי במים"
מליאת הכנסת אישרה הערב (ג') את חוק ה"חסכמים" המחייב את כל מוסדות הציבור בהתקנת אביזרי חסכון במים בברזים. הצעת החוק עברה פה אחד ללא מתנגדים.
 
ח"כ אופיר אקוניס, מיוזמי החוק:" משבר המים עצום.השרב הכבד שמלווה אותנו לאחרונה באמצע החורף, מעמיק את משבר המים. חוק ה"חסכמים" יביא לחיסכון משמעותי במים. על מוסדות הציבור להוות דוגמא לשאר האזרחים על מנת שנוכל להתמודד עם המחסור החריף במשק המים"
 
יישום החוק יביא לחסכון במים של 10%-15% במבני הציבור ובהתאם לכך גם לחיסכון בכסף. החוק נותן  כלים בידי רשות המים להתקין בצורה מהירה ודרמטית את האביזרים חוסכי המים בכל מבני הציבור . בהתאם למוצע, כל גוף הכלול ברשימת הגופים הציבוריים, יחויב להתקין אביזרים לחיסכון במים, במבנה המצוי בבעלותו או בבעלות המדינה, וכן במבנה שהוא שוכר לתקופה העולה על 5 שנים.
 
החוק חל על שורה ארוכה של גופים ציבוריים, ובהם משרדי ממשלה, הכנסת, צה"ל, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות, קופות חולים, תאגידים שהוקמו בחוק, אוניברסיטאות ומכללות וכן מוסדות חינוך רשמיים, שהם מוסדות חינוך השייכים למערכת הציבורית, בזרם הממלכתי והממלכתי-דתי.
 
 
בהתאם להצעת החוק, תהיה מועצת רשות המים רשאית, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, להוסיף לרשימה האמורה גופים ציבוריים העומדים לביקורת מבקר המדינה, או לגרוע ממנה.
 
עלות "חסכם" כיום היא בין 20-35 ₪ ,המחיר יהיה נמוך בהרבה כשמדובר בקנייה גדולה של החסכמים. כל גוף ציבורי יהיה אחראי על ההוצאות התקציביות לביצוע החוק ולפיכך הצעת חוק זו אינה תקציבית.הקנס, לעומת זאת, על אי ביצוע החוק עומד על פי חוק העונשין על 12,900 ₪
 
 
 
 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"סבתא בישלה ממשלה ולמי לא נשאר ?"

אלי חזן

אושר לקריאה שנייה ושלישית: מענקי השחרור לחיילים יזנקו בלמעלה מפי 2

אלי חזן

הצעת חוק: חנינה למתנגדי ההתנתקות

אריק זיו ויזר

ככה מגרשים בריונים ממליאת הכנסת

יו"ר הכנסת ישתתף בלוויה של מנדלה

אלי חזן

מכתב השר מיכאל איתן לשדולת ארץ ישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן