34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

אושר בטרומית: יבוצע חילוט לרכוש מחבלים

מליאת הכנסת אישרה היום יום ד’ ברוב של 50 מול 13 הצעת חוק של יו”ר סיעת הליכוד ח”כ גדעון סער, לחילוט רכוש מחבלים.
הצעת החוק מבקשת לייצר מנגנון חילוט לרכושו של מחבל, כלומר, העברה לבעלות המדינה תוך אפשרות שימוש לשימוש או מימוש הנכס. על פי הצעת החוק, שר הביטחון יהיה רשאי להורות על חילוט רכושו או בית מגוריו של מחבל. לרוב מדובר בנכסים קרקעיים ומבניים.

מנגנון זה משמש כיום בארץ ובעולם במקרים של ענישה בעבירות פשיעה כלכלית. בהקשר הביטחוני – בארה”ב נחקק ב – 2001 USA Patriot Act לפיו יחולט כל רכוש של אדם זר, ארגון זר או מדינה זרה אשר לקביעת הנשיא היו מעורבים, בכל אופן שהוא, בפעולות עוינות או במתקפה נגד ארה”ב. סעיף זה מאפשר חילוט בהתבסס על זיקה בין הרכוש לבין מבצע העבירה, בלי צורך להוכיח זיקה בין הרכוש לבין ביצוע העבירה.

השימוש בכלי זה מהווה פגיעה סמלית במטרתם של מי שמבקש לקדם את המאבק על הארץ בפעילות טרור, שכן תוצאת הפעילות החבלנית היא העברת נכסי הפוגע לטובת המאמץ הלאומי הציוני.

ח”כ סער: “המציאות החמורה שנכפתה עלינו בעת האחרונה, כאשר תושבי מדינת ישראל מבצעים פעילות טרור רצחנית נגד אזרחי המדינה, מחייבת מתן כלים אפקטיביים. חילוט בתים ואדמות מחבלים ישפרו את יכולת ההרתעה נגד מחבלים פוטנציאליים”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בליכוד מברכים את סער לרגל הולדת בנו

אלי חזן

הלילה נחתם ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לש”ס.

אריק זיו ויזר

ח”כ דנון מבקש לבטל את האגרה על שימוש באינטרנט

אריק זיו ויזר

קורנת עם מוסר השכל

אריק זיו ויזר

לראשונה הוקמה השדולה לקידום הבטיחות בישראל

אריאל אילוז

ריבלין: “אהבתו של גנדי לארץ היה בלתי תלויה בדבר”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן