30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אושרה הצעת החוק לאכיפת זכויות עובדי קבלן

בשורה מכנס ישראל-שדרות לחברה

בתום דיון מרתוני בן 6 שעות, אישרה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לאכיפת זכויות עובדי קבלן, לפיה לראשונה ניתן יהיה לתבוע גם מזמין של שירותי קבלן בתחומי שמירה ואבטחה, ניקיון והסעדה, ולא רק את הקבלן עצמו. בנוסף, בעלי משרות בתאגידים או במשרדי ממשלה שיימצאו אחראים לחתימת חוזה הפסד, אשר משמעותו היא שלא ניתן להבטיח את זכויות עובדי הקבלן, עשויים לעמוד לדין פלילי.כמו כן, תיאסר התקשרות עם קבלן שירותים שהורשע או נקנס כתוצאה מהפרת זכויות עובדיו – למשך שלוש שנים לפחות. מזמין השירות יהיה אחראי גם לתשלום דמי הבראה, החזר הוצאות נסיעה, פנסיה, דמי חגים ותוספת יוקר לעובד הקבלן.

הצעת החוק היא ממשלתית, אולם חברי הוועדה ובראשם היו"ר כץ ביצעו בה שינויים משמעותיים חרף התנגדויות שהציגה הממשלה,  בעיקר בנושא הטלת האחריות הפלילית והקנסות גם על משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות ובעלי תפקידים בהם. בסופו של דבר, ביטלה הממשלה בדיון את הסתייגויותיה לחוק.

יו"ר הוועדה, ח"כ כץ: "זהו חוק מהפכני ודרמטי, בשורה של ממש לעובדי הקבלן, שהושגה בתום שנתיים וחצי של דיונים. הצעת החוק הממשלתית שהונחה לפתחנו הייתה מלאה בחורים, והממשלה התנגדה להחיל על עצמה אחריות לפגיעה בזכויות עובדי קבלן. כפי שהתחייבתי, יצאה מידינו הצעת חוק עם שיניים, ומעתה יירתע כל מזמין שירותים וכל קבלן מהפרת זכויות עובדים ולא יוכל להעלים עין מהתופעה".

ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו) אמרה בדיון: "ההתייחסות לעובדים הפשוטים תשתנה מעתה. אנחנו בדרך הנכונה".

ח"כ דב חנין (חד"ש) וח"כ עמיר פרץ (עבודה) בירכו על הצעת החוק וציינו כי זהו מהלך חשוב ביותר בתחום יחסי העבודה בישראל.

נציגי התאחדות הסטודנטים שנכחו בדיון, עפרי רביב ואורי קידר, פנו לחברי הוועדה בבקשה לאפשר לעובדי קבלן שנפגעו לפנות לכל עמותה או ארגון בבקשה שייצגו אותם ויגישו תביעה בשמם מבלי שזהותם תיחשף. ח"כ כץ ונציגי ההסתדרות והממשלה תמכו בבקשה והצעתם של הסטודנטים התקבלה.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דנון : "יריקה בפרצוף של האלמנות והפרה של ההסכמים"

אריק זיו ויזר

כביש שש הגזל נעצר.

אריק זיו ויזר

לא לליל הבדולח – יו"ר הכנסת ממריא לאוסטריה

אלי חזן

שביתת הרופאים: ועדת הבריאות תתכנס לישיבת פגרה דחופה

עשרות אלפי ניצולי שואה יקבלו קצבאות מממשלת גרמניה

אריק זיו ויזר

המוציא והמביא של ראש הממשלה הוא מיקי זוהר

אריק זיו
דילוג לתוכן