18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

אושרה בקריאה ראשונה:ייש​ום ועדת החקירה הממלכתית בעניין מפוני גוש קטיף

הכנסת אישרה אתמול( ג) הצעת חוק נוספת של אלקין שמטרתה לסייע למפוני גוש קטיף ללא מתנגדים!

הכנסת אישרה אתמול (ג’) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של יו”ר הקואליציה ויו”ר השדולה למען מפוני גוש קטיף, ח”כ זאב אלקין וקבוצת ח”כים נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה, שמטרתה ליישם חלק נוסף ממסקנות הוועדה הממלכתית בנוגע לשוכרים פרטיים שפונו מגוש קטיף.

 

יו”ר הקואליציה ויו”ר השדולה למען מפוני גוש קטיף, ח”כ זאב אלקין: “למרות שהממשלה אימצה את מסקנות ועדת החקירה היישום בפועל מתעכב. לכן חברי הכנסת מהשדולה למען ארץ ישראל לקחו לידיהם את מלאכת החקיקה במטרה להבטיח השלמה מיידית של כל השינויים בחוק, שתסיים את הסאגה העצובה הזאת של מגורשי גוש קטיף.אנחנו לא נשקוט,לא ננוח ולא נוותר עד שכל מגורשי גוש קטיף יקבלו את שמגיע להם ויוכלו להתיישב מחדש ביישובי הקבע.”

 

הצעת החוק מסדירה מספר עניינים שהועלו על ידי ועדת החקירה. בין הנושאים המוסדרים בה:

 

מס רכישה: בחוק יישום תכנית ההתנתקות נקבע פטור ממס רכישה על מגרש מגורים למפונה למשך חמש שנים מהיום הקובע. מאחר ועד היום טרם הסתיימה הקצאת הקרקעות בישובי המפונים, מוצע כי תקופת הפטור תוארך בחמש שנים נוספות.

 

פיצוי שוכרים פרטיים: מוצע לבטל את  האפליה בין שוכרים ציבוריים לפרטיים לגבי דרישות הוותק וגובה הפיצוי, זאת בהתאם למסקנות ועדת החקירה.

 

הלוואה עומדת: חלק ניכר מקהילות המפונים עברו להתגורר ביישובים חדשים, בהם לא קיימות דירות להשכרה. במטרה לאפשר לשוכרים הפרטיים להישאר יחד עם  קהילתם, מוצע כי שוכר פרטי שיבנה את ביתו יחד עם קהילת המקור שלו יהיה זכאי להלוואה מהמדינה בתנאים נוחים.

 

בדברי ההסבר נכתב כי על המדינה למצוא: “פתרון התיישבותי שיאפשר את המשך מגוריהם (של השוכרים הפרטיים) ביישובי הקבע במסגרת קהילתית”.

 

החוק הקודם בסדרה שהסדיר את הפיצוי לבעלי עסקים פרטיים, כבר נכנס לספר החוקים של מדינת ישראל ומיושם בשטח בימים אלה. חוקים נוספים בסדרה זו נמצאים בשלבי חקיקה שונים בימים אלו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תעודות הוקרה הוענקו ללוחמי מרד גטו ורשה על ידי יו”ר הכנסת

אריק זיו ויזר

הליכוד של היום — יודע לשלוט? דווקא כן!! (…אבל תלוי מי)

אריק זיו ויזר

תומכים נוספים בריבלין לנשיאות : הליכודניקים החדשים

אלי חזן

ריבלין :”חובתה של הכנסת לפקח על צמרת הביטחונית”

אריק זיו ויזר

ח”כ דיכטר מגיב ליו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה

Gilad Trugbild

לימור לבנת מזמינה את חברי הליכוד לפייסבוק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן