23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

אורי אבנרי צדק!

מישנה: בפרפראזה לסיסמת הקירות מבית היוצר של הימין הקיצוני לפיה “כהנא צדק”, מצאתי אמירה חשובה, דווקא מאיש השמאל אורי אבנרי. מה אגיד לכם: “אבנרי צדק”!

הלכתי לארכיון…

ידוע שהערבים הם עם נאור, והיהודים מגששים דרכם בדרך אל הנאורות. אלא שהדרך מלאה מהמורות דתיות, גזעניות ופשיסטיות. ולמרות הנאורות, ערבי לא היה רוצה שביתו תבלה, שלא לומר תינשא ליהודי. כל כך לא רוצה, שאם תעז ותמרה את פיו, צרכני התקשורת היהודים יחשפו למושגים מעוותים של “כבוד המשפחה” המוסלמית.

האם זה מוכיח שהערבי גזען?

 

מנקודת מבט של צעירים ערבים, בנות ישראל ביחס לבנות המוסלמיות, נחשבות ל”זורמות”. כל כך זורמות, שחיזור קצר מרוקן את המחזר, מזירמתו. זה הופך אותן ליותר אטרקטיביות. מאחר והעדפת הזירמה המוסלמית, עלולה להשאיר את הצעיר היהודי עם עודפים מעיקים, פרסמו כמה רבנים ורבניות מכתב קריאה, שנשמע יותר כתחינה: אם כבר זירמה, אז עדיפה זו של בחורינו המצוינים. וזה למרות שכל אימא יהודיה מפנטזת על נכדים עם השם מוחמד…

 

השייך ראאד סלאח, זה שאינו מזהה שום הבדל בין ברוך מרזל לזהבה גלאון, לא היה רוצה לראות חובשי כיפה סרוגה רוכשים דירות באום אל-פאחם, האם ניתן להקיש מכך שהשייך הנאור, לא מאמין בשכנות טובה?  ואם יפרסם הודעה האוסרת מכירת קרקעות ליהודים- מה זה אומר? אל תגידו גזען, מפני שהוא לא מבין את ההומור של דוב חנין זועבי.

 

צריך להגיד את האמת, ניסינו. אחרי 63 שנה, מותר להודות, שערבים ויהודים ביחד, זה מתכון מוצלח לשכנות טובה. המציאות הוכיחה שהתשתית האידיאולוגית המבוססת על הנרטיב הפלסטיני, תקועה בתודעת רבים, כגחלים לוחשות הממתינות לרגע מתאים, כדי להצית שריפה גדולה. והיא פרצה מדי פעם.

 

והגחלים הלוחשות האלה מטרידות, ומהוות את הסיבה לסדרת חוקים שתכליתן הגנה על המדינה היהודית. והחוקים האלה מבעיתים, מביישים ומדירים שינה מעיניהם של שוחרי הדמוקרטיה, מהשמאל הנאור. לרובם יש אפיון: הם לא משתמשים במילה “מולדת”, הם רואים בפטריוטיות “מפלטו של הנבל”, ו”חופש ביטוי” הוא ערך עליון אצלם. כהוכחה- הם מוכנים להיהרג על זכותך לומר את מה שהם אומרים.

 

את הטענה לפיה סיבת החוקים מקורה בהגנה על הדמוקרטיה היהודית המאוימת והמתגוננת, הם דוחים בבוז. הסקרים המוכיחים שרוב הציבור תומך בחוקים האלה, מזקקים את תחושתם, שהאיכות האנושית הערכית והמוסרית, היא נחלת מעטים. גם כשהם המיעוט, יילחמו לראות במימוש האידיאולוגיה שלהם. יש להם טיעון מנצח: “בן-גוריון אמר, לא מעניין אותי מה העם (הרוב) רוצה, מעניין אותי מה העם צריך”. ואם לא הבנתם, אז העם צריך רק מה שהם אומרים. והם אומרים: “הפשיזם לא יעבור”!

 

אין בימין איש, שביכולתו לשכנע אותם שישראל היא דמוקרטיה מתגוננת, וזכותה לחוקק חוקים מגבילים. הלכתי לארכיון וחיפשתי ענק רוח שמאלני. תתפלאו, מצאתי. אורי אבנרי, האיש שלא שוכח לקחת איתו קופסת וזלין בטרם ייפגש עם ידידיו הפלסטינים, תומך ואפילו מחייב חוקים כאלה בטיעון: “הדמוקרטיה חייבת להגן על עצמה”. הוא התכוון להגביל “מסיתים” מהימין, וליברמן מתכוון להגביל “אויבים מבית”. מי מהם קובע?- בדיוק בשביל זה הדמוקרטיה המציאה את הקלפי…

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בניגוד להמלצת השלדים בארונו

אריק זיו ויזר

למירי רגב אין שכל

אלי חזן

האורגזמה האידיאולוגית של גזית / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

ניסים משעל, זה בשבילך

אריק זיו ויזר

הוא ביקש שנקליט אותו, אז הקלטנו

אלי חזן

ציפי לבני נגד המשתמטות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן