25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

אורח הקהילה היהודית בקזחסטאן : השר משה (בוגי) יעלון

המשנה לראש הממשלה עושה בביקור בקזחסטן

ביום חמישי, נר שני של חנוכה, זכתה קהילת אסטנה לארח את משלחת הדיפלומטים מישראל בראשות המשנה לרוה”מ והשר לעניינים אסטרטגיים בוגי יעלון; שגריר ישראל בקזחסטאן מר ישראל מי-עמי וכל עובדי הקונסוליה.

חברי המשלחת הגיעו למדינה להשתתף בוועידת מועצת הביטחון האירופית שנערכה לקראת סיום כהונתה של קזחסטאן כיו”ר המועצה ב2010.
 
הרב הראשי לקזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן ורבה של אסטנה הרב יו”ט יהודה קובלקין ארגנו לכבודם טקס קבלת פנים בבית הכנסת יחד עם יהודי הקהילה שטרחו להגיע למרות מזג האוויר המושלג והקור העצום של 30- מעלות ואף צעדו רגלית עקב מגבלות התחבורה בעיר בגלל הוועידה וסידורי הביטחון לכל נציגי הממשלות.

הרב כהן, הציג את האורחים בפני הקהילה הנרגשת והדגיש את הערכתו על כך שהקדישו מזמנם היקר לבקר את יהודי אסטנה, אף על חשבון ההזדמנות לפגישות עם ראשי ממשלות וכדו′, הזדמנות שלא תחזור על עצמה. “ובכל זאת המפגש עם יהודי המקום הייתה בראש סדר העדיפויות,” הביע הרב את הערכת כל המשתתפים למחווה “דבר שמראה על הקשר החזק של יהודים זה לזה, קשר שמגשר על מרחקים פיזיים, ומחזק את התחושה שכל ישראל ערבים זה לזה”.

 

השר בוגי יעלון התכבד בהדלקת נר שני של חנוכה, הקהל ענה ′אמן′ נרגשות ושר הנרות הללו. השר בירך את המשתתפים וקישר את חנוכה, חג האורים, לאור שהוועידה בה השתתפו מפיצה בעולם. הצלחה כמו זו לא נראתה זה 11 שנים, ש-50 ראשי מדינות הגיעו כדי לדון בסוגיות ביטחון ומיגור הטרור, וראשי ממשלות שנבצר מהם להשתתף שלחו את בכירי ממשלתם. עוד בדבריו הדגיש מר יעלון את היחסים הפוריים בין ישראל וקזחסטאן, ושיבח את פועלה של הממשלה הקזחית כיו”ר השנתית של הארגון.

בסוף נאומו הופתע השר לקבל שי נאה מהשלוחים: חנוכייה מהודרת עליה מוטבע תחריט של ירושלים, כדי לסמל את עיר הבירה הנצחית של עם ישראל גם בגולה, וסיים הרב כהן: “לאף אחד אין זכות לקחת בעלות או לשנות את נצחיותה של בירת עמנו”.
 
בסוף הטקס המאחד נפנו יהודי הקהילה לשוחח עם האורחים מישראל והתעניינו בשלום ביטחון ארץ ישראל ובשלום יקיריהם הנמצאים בישראל ומשרתים בצה”ל.
 
הרב כהן אירח את הנכבדים בלשכת הרבנות הראשית. שגריר ישראל בקזחסטאן מר ישראל מי-עמי נשא דברים בשבחו של בית הכנסת המפואר, הקהילה היהודית הפעילה שמעוררת גאווה והקשר התומך בין קהילת ליובאוויטש לשגרירות. “שלוחי הרבי נמצאים כאן במסירות נפש אמיתית למען כל יהודי שנמצא בקזחסטאן,” סיפר מזווית אישית “וזמינים תמיד לכל בקשה או צורך של כל אחד, וכמובן הכל במאור פנים ואכפתיות אמיתית”. הרב כהן ניצל את ההזדמנות להוקיר תודה על כך שכבוד השגריר נתן לשלוחים את הדחיפה הראשונה לבנות בתי כנסת עוד בקדנציה הראשונה שלו ב1996, ובעקבות כך נבנו עוד ארבעה בתי כנסת!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“הגיע הזמן שכל שונאינו ידעו עד כמה מדינת ישראל חיונית עבור חייו של כל אחד ואחת מהם”

השר יעלון תומך בנישואים חד מיניים

אלי חזן

בוגי : “כיפת ברזל היא הישג בלתי רגיל”

אלי חזן

המשרד לאזרחים ותיקים מקים את מועדון הצרכנות הגדול בישראל

אלי חזן

ממשלת אחדות מתחת לאף

עינר אביב

יו”ר חדש למפעל הפיס

דילוג לתוכן