13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

"אורות לתעסוקה": איזונים, בלמים ושיפורים/מאת:שוש הלוי

"תוכנית וויסקונסין", או בשמה העדכני – "אורות לתעסוקה", עומדת בימים אלה, על המדוכה של מקבלי ההחלטות, קרי – רוה"מ נתניהו ושר האוצר שטייניץ. יש להניח, כי ביסוד התוכנית, מונח רצונם הטוב של יוזמיה, לדאוג לתעסוקתם של כל אותם מובטלים, אשר שירות התעסוקה הרשמי של מדינת ישראל, לא עמד במשימה זו
עד כה.
ואולם – התוכנית כפי שהיא מובאת היום לציבור, רבים בה הפגמים והלאקונות. אשר על כן, אני מציעה בזה את השיפורים הבאים:
א. בד בבד, עם העברת האחריות להעסקת המובטלים, מן המדינה, אל חברות כח-אדם, ראוי עדיין לשמר ולקיים, מנגנוני פיקוח ממשלתיים, אשר יוודאו שלא יקרו המקרים הבאים:

1)- לא יאולץ מובטל חולה לעסוק בעבודה פיזית. (והיו דברים מעולם – למשל , אתיופית החולה בהמופיליה, נשלחה ע"י נציגי התוכנית לעבוד בניקיון, וכאשר התעלפה, צעק עליה הנציג שהיא "מעמידה פנים ועושה הצגות", עד אשר היה צורך לאשפזה בביה"ח).
2)- תישמר למובטלים, אשר זכאותם לגימלה מן המדינה, נשללה, מכל סיבה שהיא, הזכות לערער בביה"ד לעבודה.
3)- הסמכות לשלול את גימלתם של המובטלים, תופקע מידי נציגי התוכנית, ותישאר באופן בלעדי, בידי עובדי משרד התמ"ת.
4)-ייעשו מאמצים ראויים בידי נציגי התוכנית, למצוא מקומות עבודה מתאימים, ככל שניתן, להשכלתו של המובטל, למצבו הפיזי/בריאותי, ולמידת הריחוק שלו ממקום העבודה.
5)-תהיה אכיפה של "חוק שכר מינימום" ,למובטלים אשר תימצא להם עבודה, ע"י נציגי התוכנית. (ממה שקראתי, בתקשורת – עד כה, לא נאכף החוק הזה, ועובדים קיבלו שכר הנמוך בהרבה משכר מינימום).

כל האמור לעיל, אינו פוטר את המדינה, מחובתה האלמנטארית -לייצר מקומות עבודה, בכל מקום בו יש עדיין מובטלים, ובעיקר – בפריפרייה, בנגב ובגליל.
אם ייושמו כל השיפורים המצויינים לעיל – תביא התוכנית המוצעת, ברכה למוקדי האבטלה, אלא שאז תתעורר השאלה- מהי נחיצותם של לשכות התעסוקה הרשמיות?!, והאם יש בכלל צורך בקיומם?!
אבל – זו כבר אופרה אחרת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מתנה למדינת ישראל לכבוד השנה החדשה

אריק זיו ויזר

"ההר הירוק תמיד"-שיר לכבוד הר הכרמל

אריק זיו ויזר

המפץ הגדול

אריק זיו ויזר

טרגדיה אנושית – נורת אזהרה לגורמי החינוך

אריק זיו ויזר

המעט הזה לא ישביע את הארי

אריק זיו ויזר

"כי מצפון תיפתח הרעה"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן