40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

אופזיציה אחראית על פי בגין

מתוך נאום באירוע “צעירים בליכוד חושבים מנחם בגין” אשר התקיים במצודת זאב ב-23.8.2010

אופוזיציה אחראית

 

29 שנים חיכה מנחם בגין לעמוד בראש ממשלת ישראל, 29 שנים בהם שירת בגאון,הדר בית”רי ובעיקר באחריות את אזרחי ישראל.

 

אופוזיציה איננה מילה גסה שכן על נבחרי הציבור לדעת כי גם ממקום מושבם במליאת הכנסת ובועדות ישנה השפעה עצומה על חייהם של אזרחי ישראל,לעיתים האופוזיציה משפיעה לא פחות ואף יותר משרים שונים ומשונים אשר מכהנים במשרדים שונים ומשונים.

 

על פי התפישה הבגיניסטית “בלי אופוזיציה אין דמוקרטיה”.

 

 

“בלעדיה עצם חירות האדם נתונה בסכנה, תפקידה של האופוזיציה הוא כפול: הראשון,גלוי-האופוזיציה לא רק זכותה, אלא אף חובתה לעמוד על המשמר:להתייצב נגד כל עוול,להילחם למען כל עניין צודק,להוקיע כל שגיאה,להתריע על כל סכנה.”

 

תפקידה השני הוא סמוי: לשרת את העם ולחתור לצדק חברתי!

 

“בהיותנו אופוזיציה,אנחנו, בצורה שאיננה נראית לעין,אבל מעשית מאוד,ממשית מאוד-מייטיבים עם הציבור הסובל,חסר האמצעים.

ואם יריבינו,על ידי שייטיבו עם הציבור הזה,יעלו את רמת חייו,יעשו עימו צדק-ישכנעו אותו שיצביע בעדם,נקבל את השכנוע באהבה,אבל נדע: בגללנו, בגלל עלייתנו,כדי לנסות למנוע עלייה נוספת,נעשה הדבר.

זה התפקיד השני,הסמוי מן העין,קונסטרקטיבי מאוד,חשוב מאוד,חיובי מאוד, חיוני מאוד!”

 

דברים אלו של מנחם בגין נאמרו לפני כ-51 שנה ונראה כאילו הרבה השתנה בתפיסתה של האופוזיציה הבלתי אחראית שעומדת מנגד לממשלת נתניהו בימים אלו.

לא דאגה לחלשים, לא חתירה לצדק חברתי, לא אחריות- כלום ושום דבר,אין בה ובין דבריו של בגין מאום.

מי שעומדת כיום בראש האופוזיציה מתהדרת בכך שהוריה הינם ממקימי הליכוד של היום.

יש צדק בדבריה ,אכן הוריה מהווים סמל ומופת לתקופתם של מקימי המדינה הריווזיוניסטים פקודיו של בגין, אך כל קשר בינם לבינה מקרי בהחלט, היא מתהדרת בכך שחונכה על ברכי הדמוקרטיה של ז’בוטינסקי ובגין,היא רק שכחה שחוסר האחריות הלאומית-אזרחית שלה שונה בתכלית מדבריו ופעולותיו של בגין כאשר שרת את העם מספסלי האופוזיציה במשך כמעט 30 שנה.

 

לכל חברותיי וחבריי הצעירות והצעירים אשר נמצאים כאן היום אני מזכיר כי אין פחיתות כבוד בשירות העם באופוזיציה שכן נבחר ציבור הינו בראש ובראשונה עושה דבריו של הציבור אשר בחר בו (וגם של אלו שלא..) ומן הראוי שיידעו מי מהחברים אשר יושבים בחדר זה היום וישרתו ביום מן הימים את עם ישראל בכנסת ישראל כי מחובתה של האופוזיציה לנהוג באחריות, ממלכתיות ובעיקר במחשבה כיצד מייטיבים עם חייהם של תושבי מדינת ישראל.

 

על פי תפישת עולם זו של בגין פעלו נבחרי הליכוד בשבתם באופוזיציה שנים רבות,כאשר ידעו לנהוג בממלכתיות, לתמוך ולעזור לממשלה המכהנת ובעיקר לגלות אחריות לאומית ולהתייצב לצידה של ממשלה נבחרת בעיתות משבר ,על אף חילוקי הדעות.

 

לצערי כולנו בעתיד יבוא יום בו אנו נחזור לאופוזיציה (לתקופה מוגבלת כמובן..) ועל נבחרי הציבור שלנו מוטלת החובה לזכור את משנתו של בגין בדבר אחריות לאומית ושירות העם באופוזיציה,מכיוון שאין מדובר בגחמה אישית של מי מנבחרי הציבור,אלא באחריות לאומית ובשליחות ציבורית אשר משפיעה על חייהם של אזרחי ישראל באשר הם, כפי שאמר בגין:

 

“במידת האמון הקטנה יותר שהעם ייתן לנו,נראה מיד את שליחותינו להתייצב נגדם עד שהעם,כפי שאנו מאמינים,יחליט אחרת!”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עוזי דיין מזמין אותך לסיור בשדרות והסביבה

אריק זיו ויזר

אלוף (מיל’) עוזי דיין מזמין לעימות עם המועצה לשלום וביטחון

אריק זיו ויזר

הזמנה להרמת כוסית בסניף רמת גן

אריאל אילוז

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: יש לייעד את הקרקעות הנמצאות בסמיכות לנחל הקישון כשטחים פתוחים לטובת הציבור

אריק זיו ויזר

נהריה מוכת סרטן בשל האסבסט בשטחה – ד”ר לאה נס

אריק זיו ויזר

ערביי א”י – גירוש או שילוב? / מאת: אריאל מורלי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן