23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

אוסלו: ההסכם שלא כובד ע”י הפלשתינים

לפלשתינים ולשמאל ישנן טענות רבות כנגד נתניהו על המו”מ המדיני. זה בהחלט המקרה שראוי לכנות אותו “הפוסל במומו פוסל”. הפלשתינים לא התכוונו ולא רצו ליישם את אוסלו. לא מדובר פה על 67 אלא על 28 בנובמבר 47.

 

פורסם לראשונה ב”ישראל היום”. 

לחודש ספטמבר מקום מרכזי בלוח השנה העברי בשל חגי תשרי, אבל הוא גם תופס מקום מרכזי בתודעה הפוליטית הקולקטיבית בישראל: ב-13 בחודש, לפני 19 שנה, נחתמו הסכמי אוסלו.

והנה, במהלך החג נודע כי ראש צוות המו”מ מטעם הרשות הפלשתינית, סאיב עריקאת, הודיע כי “ההנהגה הפלשתינית שוקלת לבטל את הסכמי אוסלו משום שישראל הכשילה את מאמצי השלום”. הסיבה המרכזית, לטענת ראשי הרשות, היא כלכלית – המסמך הכלכלי שנחתם באותם ימים בפאריס ואשר קשר את הכלכלה הפלשתינית בכלכלה הישראלית בתחומים מסוימים, הוא-הוא הגורם לקשיים, ולפיכך יש לבטלו.

מדוע יש צורך בביטול ההסכמים בעבור עניין זה? האם ההסכמים לא התבטלו פעמים רבות בעבר? האם הפלשתינים כלל התכוונו לכבדם? שהרי מה קבע הסכם אוסלו, ששינה את חיינו באזור בצורה מכרעת? הוא קבע שישראל ואש”ף מכירים הדדית זה בזה וקבע שורה של צעדים שיינקטו על ידי שני הצדדים, אך הוא בעיקר “הבטיח” עתיד חדש לשני העמים, היושבים על אותה טריטוריה, משום שאש”ף בראשות יאסר ערפאת התחייב שם לנטוש את דרך האלימות. האומנם?

להמשך המאמר המקורי לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יומן בחירות – הפרק השני

אריק זיו ויזר

הניצחון של ישראל במונדיאל

אלי חזן

מיכאל שלי

אלי חזן

חרם? לבדוק בפרספקטיבה

אלי חזן

בוגי יעלון – בחזרה למנהיגות ליכודית ערכית

אלי חזן

טבח מזוויע ברוח הפוגרומים

אלי חזן
דילוג לתוכן