19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

אונסקו בעקבות אדריאנוס, מוחק את הזהות והקשר היהודי

הגיע הזמן להסיר את הכפפות במלחמת ההסברה

 

 

 

החלטת אונסק”ו שמשמעותה כי ליהודים אין זיקה לאתרים הקדושים בירושלים ובכללם לכותל המערבי היא תוצאה של אסטרטגית הסברה כושלת. כשמדברים איתנו על כיבוש ואנחנו עונים “כן, אבל תראו את עגבניות השרי היפות שלנו”, אין מנוס מהפסד. כשמשחקים הגנתי התוצאה הכי טובה שניתן להשיג היא תיקו.

 

ראו את ארגוני השמאל הקיצוניים, הם פושטים על כל כנס בינלאומי, מגיעים לבית הדין הבינלאומי בהאג, מגיעים למוסדות האו”ם, לאונסק”ו, מקיימים אלפי סיורים באמצעות עמותות כמו “עיר עמים” ועוד, בהם הם מביאים את ה”מציאוּת” לאותם אזרחים תמימים וביניהם גם נציגי מדינות רשמיים. הם משחקים התקפי. ואנחנו? אנחנו מסתפקים ביח”צ לטכנולוגיה. תארו לכם בית משפט בו טוען א’: “גזלתם אדמות” והנתבע משיב “אבל המצאנו אחלה טפטפות”. עכשיו תוסיפו לסיטואציה את העובדה שהשופט גם ככה לא ממש מחבב אותנו.

 

מה ניתן לעשות? להפסיק עם הכנסים המפונפנים ולהתחיל לרדת לשטח. לשחק אגרסיבי. באם מגיע ראש מדינה לביקור רשמי, אחרי ביקור ב”יד ושם” להוביל אותו למערות הכותל, להסביר מדוע נקרא הפרלמנט הישראלי “כנסת” ולהראות את המערות העתיקות הסמוכות לכותל המערבי בהן התקבלו החלטות בצורה דמוקרטית כ-500 שנים לפני שהיוונים בכלל חשבו על המצאת הדמוקרטיה.

 

החלטת אונסק”ו באה להקדים אותנו ולומר שעוד בטרם נדבר במונחים של ציונות, הבעיה היא היהדות ולכן חשוב במלחמת ההסברה להראות את הקשר היהודי. על אף חילופי האוכלוסיות שהתרחשו כאן בשלושת אלפי השנים האחרונות ישובים רבים שימרו שמות עבריים ומקראיים כמו סכנין, שמהווה היום כר פורה לשנאת ישראל, “סכנין” או בשמה העברי “סכני”, הייתה לפני 1,500 שנים ישוב עברי והתפארה בתאניה ובזיתיה (דברים ל”ב). יש לסייר ולהראות שגם השכונות הסמוכות המיושבות כיום בערבים, למשל סילוואן (כפר השילוח), משמרות שמות עבריים עתיקים בני למעלה מאלפיים שנה. אין עוד עם בהיסטוריה האנושית ששימר כמיהה למקום אחד בצורה כל כך הדוקה. אין עם שחזר על עקבותיו לאחר שהוגלה במשך שנים רבות כל כך.

 

ואם לנו לא מאמינים, תמיד ניתן להפנות למקורות חיצוניים בדמות אמנות, ארכיאולוגיה והיסטוריונים חיצוניים. מראה עיניים חזק מאגדות. בכל פינה בעולם ניתן למצוא את הקשר היהודי. כך למשל ניתן למצוא גם באיטליה, סמוך לקולוסאום את שער טיטוס בו מגולף סיפור גניבת המנורה מבית המקדש לאחר החרבתו. לאן שלא נפנה נוכל להראות את הקשר היהודי ומשם, קצרה הדרך להבנת נטיעת שורשינו כאן. סבינו וסבותינו לא היו צריכים אישור מגוף בינלאומי כלשהו כדי לדעת מהו ביתם האמיתי. רבי יהודה הלוי חי חיי עושר בצמוד למלך ספרד לפני כאלף שנים ולמרות שגופו היה ב”מערב” – ספרד, ליבו היה תמיד במזרח, ישראל.

 

בכל תקופת זמן, בכל תחום שבו נבחר, נוכל להראות את הקשר של עמנו לכאן. היינו פה לפני, הגיע הזמן שנוכיח שנהיה פה גם אחרי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם במצרים היה מישהו מעז לתת ליהודי לשפוט את הנשיא חוסני מובראכ?

אריק זיו ויזר

קול קורא לליכודניקים

אריק זיו ויזר

חרמות,שינאת חינם וצביעות של מחנה ה “שלום”

אריק זיו ויזר

מה המניע לשבתון ביום ראשון?

אלי חזן

ניצחון רציונלי נגד שנאה תהומית

חיים פוזן

הדמוקרטיה בישראל לאן ?

יוסי חביב
דילוג לתוכן