30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

אוניברסיטת אריאל היא קונצנזוס – עובדה!

בור”ה מנסים לדרוס הכל – העיקר שבאריאל לא תוקם אוניברסיטה שלמעשה הפכה לעובדה קיימת  

 

 

 

בצעד בוטה ותמוה, הגיש השבוע ועד ראשי האוניברסיטאות (ור”ה), עתירה לבג”צ נגד ההחלטה על מתן הכרה קבועה לאוניברסיטה באריאל. לכאורה, מעשה הגיוני. כאשר מתקבלות החלטות ממשלה לא מקובלות, יש לפנות לבית המשפט העליון בשבתו כ”בית המשפט הגבוה לצדק”. חשוב להדגיש: לצדק. במהלך זה של ור”ה יש דריסה גסה של הדמוקרטיה, האקדמיה ויותר מכל של הצדק.

דריסת הדמוקרטיה. מוסד להשכלה גבוהה בישראל הוא עמותה, אותה יש לנהל באופן תקין וע”פ חוקים ותקנות של חוק העמותות. האם ההחלטה לעתור לבג”ץ התקבלה ע”י הפורומים הרלוונטיים לקבלת החלטות כאלה באוניברסיטה (העמותה)? האם האסיפה הכללית או לכל הפחות הוועד המנהל של המוסד התכנס והתקיימה הצבעה בנידון? אני בספק. מקביליי באוניברסיטאות לא היו נותנים לדבר כזה לעבור ובאוניברסיטה בעלת צביון כמו בר אילן בטח ובטח שהדבר לא היה עובר בצורה דמוקרטית. אם כן, בור”ה משתמשים בערכי הדמוקרטיה בישראל ופונים לבית המשפט לצדק,  תוך שהם פועלים בשיטות דיקטטוריות במוסדותם שלהם.

דריסת האקדמיה. הרי כולם כבר הבינו ומבינים כי התהליך האקדמי הושלם, והרמה באריאל גבוהה ועונה על כל הדרישות שמל”ג הציבה להם כתנאי. כמו כן, בהתייחס לגידול באוכלוסיית ישראל הרי שיש צורך ברור בעוד אוניברסיטה, ואף יותר מאחת. אך ור”ה, בעקשנותו שאין צורך בעוד אוניברסיטה פשוט טומן ראשו בחול ומתעלם מהציבור בישראל. ראשי האוניברסיטאות אמנם לא נבחרי ציבור אך בהחלט משרתים ציבור רחב מאוד שהולך להנהיג את המשק הישראלי. אין ספק שהם מעוניינים לשמור על המונופול הקיים ועל הכח שהם צוברים על ה”צרכן השבוי” – האזרח הישראלי, שבסך הכל מעוניין לרכוש השכלה גבוהה.

דריסת הצדק. אחת הטענות המרכזיות בעתירה מצביעה על כך שמתוך כלל הסטודנטים שלומדים במרכז האוניברסיטאי באריאל רק 15% מתגוררים בשטחי יו”ש ולכן אין צורך באוניברסיטה בשטחי יו”ש ובטח שלא אוניברסיטה דוברת עברית. הרי העובדה הנ”ל רק מוכיחה את מה שהוכח מזמן, המרכז האוניברסיטאי באריאל הוא קונצנזוס והסטודנטים בו, כמו גם חברי הסגל הם מכל קצוות ישראל והמקום אינו מוסד של מתנחלים. הטענה האמורה לעיל ש- 15% בלבד מהלומדים במוסד מתגוררים בשטחי יו”ש היא אחת מהעילות לסגור את המוסד או לפחות להפוך אותו למוסד דובר ערבית היא מגוכחת, הרי באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מרבית הסטודנטים אינם תושבי העיר, האם הדבר אומר שיש לסגור גם אותה? דוד בן-גוריון מתהפך בקברו למשמע הרעיון בלבד. באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטה העברית יש אוכלוסייה לא מבוטלת כלל של בני מיעוטים, האם הדבר מקנה למוסדות צביון ערבי ולכן יש לשנות את שפת הלימוד בהן?

החלטת ור”ה לעתור לבג”צ נגד ההחלטה על מתן הכרה קבועה לאוניברסיטה באריאל, היא מעשה לא לגיטימי, לא דמוקרטי, לא אקדמי ובעיקר לא צודק. מה אם כן עומד מאחורי המהלך הזה? פוליטיקה מכוערת, המנוהלת על ידי חבורה אליטיסטית, קרטל, של ראשי האוניברסיטאות. חייבים לצעוק די! אני קורא לחברי סגל, לתורמים ולסטודנטים במוסדות האלה לצאת כנגד הנשיאים העושים כראות עיניהם במהלכים לא דמוקרטיים ופשוט לומר מספיק.

העתירה של ור”ה היא כאמור חרחורי המוות של ההתנגדות להשלמת ההפיכה של אריאל לאוניברסיטה, כי אוניברסיטה באריאל היא לגיטימית, היא קונצנזוס והיא עובדה.

הכותב הוא יו”ר אגודת הסטודנטים במרכז האוניברסיטאי אריאל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השבועה

אלי חזן

בג”ץ צודק ואנו אשמים

אריק זיו ויזר

על פי חזונה של מרגרט ? בעקבות ניצחון השמרנים בבריטניה

אריק זיו ויזר

כה אמר ז’בוטינסקי- כל אזרח הוא מלך. מספר הערות על הכרה, גאווה וזכויות.

אריק זיו ויזר

פרשת ויצא -חלומו של יעקב, הוא ההיסטוריה של עם ישראל בכל הדורות

אלי כהן

מעולם לא היה מצבנו המדיני טוב יותר ? המבחן האמפירי

אלי חזן
דילוג לתוכן