18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

אהוד ברק פרוקים ובריחות בע"מ

סער חוזר או לא, מפקד הקבוצה החרדית, לשכת נתניהו יש ראש צוות אין צוות, הילרי לאן,  ברקת נוטש עיר מתרוקנת מיהודים

המפרק חוזר

 

עכשיו כבר אין ספק, ברק עשה לביתו ורוצה עוד סיבוב של שררה. 

כן, זה אותו ברק שגידל זקן כדי לבלבל את המצביעים בארץ. הם כבר לא אכלו את "לא סחבק", עכשיו הם מקבלים את "לא אמין". 

כן, זה אותו ברק שפרק את מפלגת העבודה כדי להישאר עוד מספר חודשים על כיסא שר הביטחון.
וכן, זה אותו ברק שהיה שותף מלא של נתניהו במשך שנים ושיבח את מנהיגותו.

מאז שירד מהכיסא, מה שמעניין אותו זה לעשות לביתו ולחזור כתקווה הלבנה.  

ברק אלוף בספינים, ועכשיו הוא עט על ההסכם עם ארה"ב, הסכם סיוע גדול ומורכב. צריך להקשיב טוב טוב למי שעומד עכשיו בראש המל"ל, יעקב נגל, שמספר כי כאשר מונה לממונה על ההסכם נתניהו הגדיר לו מהי הצלחה: שימור המצב הקיים זאת מדליה ארד, 36 מיליארד זה מדליית זהב, כל סיכום באמצע שווה למדליית כסף. נגל הצליח להביא 38 מיליארד, אז זה שווה למדליית פלטינה.  

אלא שברק, המנצח הגדול על התזמורת של אלו שהדמוקרטיה הרחיקה אותם ממעגל העשייה, אכול קנאה. כמוהו מרידור, בוגי, ועוזי ארד, נמצאים בארץ הכפור של פוליטיקאים לשעבר, קנאים ומשועממים. 

אז עכשיו הם טוענים כי נתניהו גרם נזק, אך האם כצעקתה או שלהפך? נתניהו הוכיח כי העמידה שלו גם מול אובמה בקדנציה האחרונה שלו הוכיחה כי הוא צדק וכי האינטרס המשותף לישראל ולארה"ב חזק יותר מכל שמאלן שיושב בחדר הסגלגל. 

מה שברור, ברק תמיד היה טוב בפרוקים, אך לא טוב בבניה. ברק ברח מלבנון בצורה מחפירה, אומנם זאת הייתה הבטחת הבחירות שלו אך היציאה הבהולה שלו יצרה תקווה אצל הקיצוניים האסלאמיים כי אפשר להבריח את הישראלים. משם נולדה אינתיפאדת אל אקצה.  

חשוב לזכור ולהזכיר: במועד הבריחה מלבנון הודיע ברק כי ישראל תקבל סיוע מהממשל בארה"ב שבסופו של יום לא הגיע, מה שמראה כי מי שבורח לא מצליח. 

ברק מומחה בפירוקים ובריחות, הוא מעולם לא בנה שום פרויקט ארוך טווח.


השבוע של גדעון סער

 

בתקופה האחרונה דובר רבות על זה שסער סיים את פסק הזמן ומתכוון  לחזור לעשייה הפוליטית.  אין ספק כי היציאה מתוך המערכת לא עשתה לו טוב. 

כאשר התברר כי סער מתכוון לחזור הידיעה הוציאה הרבה אמוציות בליכוד. מצד אחד אנשי נתניהו לא סולחים לו על המתקפות נגד ראש הממשלה.  מצד שני, יש גורמים בתוך הליכוד שרוצים לראות את נתניהו הולך. הגורמים הללו שוכחים דבר אחד קטן:  נתניהו הוא זה שמוביל את הליכוד לניצחונות ולשבע וחצי שנים רצופות בשלטון.  

אין ספק שכאשר יתמודד לכנסת בסיבוב הבא סער יחזור לצמרת ההנהגה, אך זה כפי הנראה לא מספיק, סער יצטרך למצוא את הנתיב לליבו של נתניהו, וזה לא פשוט. 

בסביבת נתניהו יש משקעים רבים על סער שסובב את החיצים כנגד ראש הממשלה . 

נתניהו, שחזר לראשות הליכוד ב 2005 לקח את חברי הכנסת הצעירים סער וארדן והקפיץ אותם מעל דור השרים סילבן, לימור, דני נווה וישראל כץ. 

וכך הפך סער להיות הילד המועדף על נתניהו. עם הניצחון של הליכוד ב 2009 סער נשלח לעמוד בראש צוות הקמת הקואליציה תוך כדי שנתניהו נותן לו תיק בכיר, שר החינוך.

אין ספק שסער היה שר חינוך מצוין, אך בעת ההיא כבר החל לדגדג לסער ראשות הממשלה ואז החל בחפירות מתחת לכיסאו של נתניהו . 

סביבת נתניהו עבדה למען סער, ממזכיר הממשלה ועד ראש הצוות של נתניהו היו מחוברים לסער. 

וכך בבחירות 2013 סער הועמד בראש מטה הליכוד שהתחבר לליברמן. תוצאת ה- 31 מנדטים הייתה כישלון, נתניהו נפגע בעת היא כאשר התברר לו כי סער ממשיך לחתור תחתיו. המתחים עלו על שרטון ומערכת היחסים הייתה עכורה . 

וכך, כל מקורבי סער הורחקו מסביבת נתניהו, ואז סער הודיע במפתיע כי הוא יוצא לפסק זמן, ומאז לא פסק מלתקוף את נתניהו.
עכשיו, כאשר סער מבין כי נתניהו יהיה המועמד גם בסיבוב הבא הוא חותר לשקם את מעמדו בתוך הליכוד . 

אנחנו בחודש אלול חודש הסליחות, האם נתניהו יסלח לבן טיפוחיו או שמשקעי העבר חזקים מדי ?

מנגד, האם סער יודיע כי הוא חוזר מפסק הזמן ותומך בנתניהו למרות כל מה שאמר כנגד נתניהו?

בכל אופן, מתוך שיחות בתוך הליכוד אין ספק כי יש רבים הרוצים לראות את סער חוזר להנהגה.


לשכת נתניהו

 

מאז הזעזועים האחרונים הלשכה תקועה ללא איוש של תפקידים בכירים ומשמעותיים כמו יועץ פוליטי, היועץ המקשר עם הכנסת ומנהל לשכה. יואב הורביץ כראש הצוות  מנהל את המערכת בשקט ונוסך ביטחון, אך בפועל לא נמצאו מועמדים מתאימים לתפקידים ויש מועמדים שהיו מתאימים אך לא נענו להצעות.

ידוע הפתגם שבהר הזיתים נמצאים הרבה אנשים שאין להם תחליף, אבל בעת הזאת הלשכה נמצאת בחוסר הפוגע ביכולתה למלא את תפקיד בצורה מיטבית, גם אין ספק כי נתניהו והורביץ ימצאו את הדרך לפתור זאת.

הערכה היא שעד שיחלפו חגי תשרי התפקידים יאוישו.


ירושלים דועכת, ניר ברקת נכשל ובורח

 

שום סיור עמוס מעדנים לא יסתיר את האמת המרה שכל ירושלמי יודע. היהודים נוטשים את העיר. הדמוגרפיה היהודית בנסיגה והעיר הופכת עם פחות אוכלוסייה יהודית.

ניר ברקת ראש העיר כבר שמונה שנים והנה הנתונים של 2015: 17,528 יהודים עזבו את העיר ו- 9,904 נכנסו אליה, גירעון עצום של 7,624!!!

זהו בערך הגירעון השנתי מ 2009, השנה הראשונה של ברקת כראש עיר.

הנתונים האלה מסבירים את גודל האכזבה בירושלים מהעובדה שברקת מקדיש את מיטב זמנו ומרצו בכדי לברוח מהעיר אל הפוליטיקה הארצית.

בשורה התחתונה ניר עשה בירושלים סאלח שבתי, השקיע בצביעה מבחוץ והזניח את הבעיות האמיתיות, עכשיו הוא עושה סיורים כדי להראות את הצבע מבחוץ בתקווה שאף אחד לא יגלה את האמת.


מרוץ חימוש של מתפקדים בליכוד

 

קבוצת החרדים הפקידה בשבוע שעבר טפסים של 6,400 מתפקדים חדשים. שני הח"כים השייכים לקבוצה הם אמסלם ונגוסה.

המפקד הזה הוא עוד נדבך במאמץ של גורמים בליכוד להתחזק וזה הביא למפקד של עשרות אלפי חברים חדשים בשנה האחרונה.

אין ספק כי הצעד הזה יגרום לאחרים לבצע מאמץ של התחמשות מצידם.


הילרי-טראמפ

 

הילרי מתמוטטת הוויכוח הוא, האם זה פגע בה או שמדובר בעוד מכה בכנף  מול טראמפ?

אי אפשר עכשיו לדעת, רק דבר אחד ברור: מה שהיה נראה כהליכה בטוחה בדרך לבית הלבן נראה יותר כמסלול מכשולים, כשהילרי הולכת עם את חפירה וחופרת לעצמה בורות ונופלת לתוכם. 

אין ספק כי אם קלינטון הייתה מודיעה כי היא חולה בדלקת ראות הכל היה נראה אחרת, אבל ההסתרה היא הגורם שיכול להשפיע על מערכת הבחירות בארה"ב, הסתרה שמוסיפה לאי האמון העצום שיש בציבור בארה"ב כלפי קלינטון.
בנוסף, הציפייה היא שטראמפ ינצח אותה בעימותים, כך שמצבה לא טוב.  

אבל למרות הנאמר, נראה כי בסופו של יום קלינטון תנצח. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מרידור החדש

אריק זיו ויזר

מנכ"ל או אח גדול – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

בוגי כבר לא שמאלן ?

אריק זיו ויזר

מירי הביסה את רג'וב.

אריק זיו ויזר

התוספת שתופסת ללשכת נתניהו

אריק זיו ויזר

לפיד הצביעות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן