30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

אהוד בנה ברק הרס את תמיר – יומן פוליטי

הפאנן של לימור לבנת,מופז או שטרית מי יזכה,שירת הברבור של יולי,הצעירים אכלו בוסר,

מבחן התוצאה של שרי הליכוד

החודש נפתחה שנה אזרחית חדשה. לא השתתפתי בחגיגות הסילבסטר וננזפתי על ידי כמה יהודים טובים כי אני נעדר תחושת אזרחות. ניסיתי להסביר כי אני יכול להסתדר בלי חגיגות הסילבסטר ואת ראש השנה חוגגים פעם בשנה אבל הביקורת כלפי גדלה. לפיכך לרגל השנה האזרחית החדש אבקש לבחון את מבחן התוצאה של עבודת חלק משרי הליכוד.
בחרנו ברשימה ומתוכה שלחנו שרים למשול. עברו תשעה חודשים מאז הם מונו. רק תשעה חודשים ובואו נראה מה נעשה.
גלעד ארדן קיבל משרד קטן. המשרד להגנת הסביבה והעלה אותו לסדר היום, בדיוק כשם שהעלה את הנושא הירוק ותאונות הדרכים על סדר היום בהיותו ח”כ ויו”ר ועדת הכלכלה.
גדעון סער קיבל את משרד החינוך. הוא שינה תכנים לכיוון לאומי, לחם באלימות, לחם בגזענות,  ועכשיו נשאר לקצור את הפירות. בסוף הקדנציה נוכל לדעת האם ילדינו יקבלו חינוך טוב יותר.
ישראל כ”ץ במשרד התחבורה. אין ספק כי הירידה החדה בתאונות הדרכים היא משמעותית ובמבחן התוצאה, הגם שעיקר הקרדיט ניתן לעמותת “אור ירוק”, יש תוצאות. ישראל נהנה מהקרדיט ההפוך. כלומר, יש נטייה להאשים שרים על אף שהם לא אחראים ישירים לתהליכים שהחלו לפניהם. כאן קורה ההיפך.מה שמעניין בהקשר הזה הוא האם בשנה הקרובה תמשיך עקומת תאונת הדרכים לרדת וכך יימנע כאבם של אלפי אזרחים או האם לפחות נשמור על הרמה הנוכחית. במידה וכן – הדבר יירשם כהצלחה לכ”ץ. יש לקוות, בחשיבות פחותה מכך שישראל יצליח לפרק את קדימה.
לימור לבנת שרת התרבות – “אשת הברזל של הליכוד”. נראה כי היא פספסה את ייעודה כאשר לא הקימה ועדת חקירה בנושא מוני פנאן. זאת אחת הפרשות שחייבות בדיקה מקיפה ובמקום לנסות למרוח יש לבצע בדיקה שורשית.

קדימה
השם החם השבוע בקדימה היה שטרית. כפי שפורסם במיוחד בליכודניק, נשלחה לו סוכרייה בצורה של תפקיד שר האוצר. לאנשי נתניהו בליכוד ברור כי מופז רוצה את משרד הביטחון כדי לנטוש את לבני וקדימה. ואולם, תפקיד שר הבטחון תפוס על ידי ברק ולא נראה כי יתבצע שינוי כלשהו. האלטרנטיבה באה על חשבון הליכוד. התפקיד בו מדובר הוא האוצר לשטרית וכך נפתחה אופציה חדשה לנתניהו לפלג את קדימה.
ללבני יש זמן ולמופז אין. בעוד שלשה חודשים ייסגר מפקד הליכוד ואז יתברר כמה ממתפקדי מופז בקדימה יעברו לליכוד בחזרה. לכן אצה למופז הדרך שהוא רוצה בחירות מקדימות עכשיו. לא בעוד ארבעה חודשים ואילך. לבני כבר הודיעה כי היא לא מתייחסת אליו ואחת הסיבות לכך היא שלבני רואה סקרים שמראים כי רק היא האלטרנטיבה של השמאל. כלומר, בשלב זה “היא לא רואה ממטר אף אחד”. ואולם, מבלי לדבר על כך בכל מקום יש ללבני מתחרה רציני בקדימה וקוראים לו צחי הנגבי. הנגבי מצפה כי ייצא זכאי במשפטו או לכל הפחות בהאשמה ללא קלון. כאשר זה יקרה הנגבי יוביל את לבני לבחירות על ראשות קדימה ולהערכתי הנגבי ינצח כל מועמד בקדימה.
יוצא מכך שישנה אופציה שדרישת מופז היא הפתח לחיזוק מעמדה של לבני. אם היא תוביל לפריימריז עכשיו ותנצח את מופז, המנהיגות שלה תתחזק.

יולי תמיר
זהו, יולי תמיר שרה את שירת הברבור שלה והיא, ככל הנראה לא תתמודד, בבחירות הבאות במסגרת מפלגת העבודה. גם פרופסור תמיר התייאשה מברק. אותו ברק שמינה את תמיר לשרת הקליטה והעלייה אף על פי שלא הצליחה להשתחל לרשימת העבודה בבחירות 1999 והוא זה שגרם לה לבחור ללכת הביתה. על זה אפשר לומר אהוד הוליד ואהוד קבר או בלשון אחרת אהוד בנה ואהוד הרס.
השבוע שמעתי את יולי תמיר מבקרת את ההחלטה להפוך את המכללה באריאל לאוניברסיטה. זוהי אותה תמיר שלא מבינה שלמשרד החינוך הגיע שר שהוא גם לאומי וגם ליבראלי. דומה כי היא לא מבינה שהיו בחירות והציבור אמר את דברו. משרד החינוך תחת שלטונה נתן חסות למילון עברי ערבי שבו פתח תקווה היא התנחלות והאצ”ל ארגון טרור. נשאלת השאלה האם יולי תתמוך בשלב הבא בהקפאה בראשון לציון? יולי תמיר הופכת להיות הורסת הציונות ואם הפוסט ציונות. הבעיה היא שאם היא פורשת מהמפלגה הבא בתור להיכנס אחריה הוא ראלב מג’דלה ולאחריו שכיב שנאן. מה שנקרא מן הפח אל הפחת אל הפחות. כמה חבל שהבא בתור במפלגת העבודה לא אשיות מרנינה ואידיאליסטית כמו ד”ר עינת וילף.

צעירי הליכוד
אני חוזר שוב השבוע אל הצעירים שנפלו בפח של הותיקים. ערב ההחלטה על דחיית הועידה הובטח להם כי יערכו בחירות לצעירים אך כבר כמה שבועות הם מרגישים שעשו עליהם סיבוב. אחד המועמדים אמר : “אולי נפלנו. אנחנו צעירים אבל יהיו עוד מפגשים שהנהגה תצטרך אותנו ואנחנו לא הולכים לוותר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברק- קח אותי ביבי

אריק זיו ויזר

אפללו חשף המלכה עירומה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

רוני גט א לייף…

הרויזיוניסט

ריבלין על מערכת המשפט : מהפכה “פוסט-דמוקרטית”.

אריק זיו ויזר

יורם גמיש: כחלון הפך מותג בזכות הליכוד

אריק זיו ויזר

נתניהו, בוז’י יחי ההבדל הקטן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן