18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

אדלר : בוז’י נראה כמו מחזיק מפתחות של לבני

לפיד התקווה הבאה של האליטה הלבנה, רק פוליגרף יחזיר את אמון העם במערכת השפיטה ואכיפה, אריש דואג לארדן, דימונה כמשל, מי שר החוץ סילבן או חוטובלי

תחקיר בפרופורציה

התחקיר של ענת גורן על הקמפיין של בוז’י הרצוג ששודר השבוע הוא לא פחות מתחקיר מרתק. גורן מותחת קו ישיר בין התחקיר שלה מ – 2006 בשם “כל אנשי הקמפיין” על הקמפיין של קדימה לבין הקמפיין של הרצוג. היא מצליחה להציג את ערוותם של מי שהיה הצד המנצח לפני 9 שנים לבין מי שהפסיד לפני יותר מחודשיים. דומני כי המשפט המעניין ביותר בסרט היה המשפט של הקמפיינר ראובן אדלר ולפיו הרצוג נראה כמו מחזיק המפתחות של לבני. אך עם יד על הלב יש להדגיש : אם הרצוג היה מנצח את נתניהו הרי שלא היינו רואים את רוב הקטעים המביכים הללו.

הבוחר הישראלי העניק הוכחה ניצחת לכך שפוליטיקאים ממפלגת העבודה לא יכולים להביא שלטון. הרי מערכת בחירות 2013 נתנה לשמאל הישראלי ולמפלגת העבודה את כל הכלים לבצע מהפך אך הוא לא מומש.

איש ליכוד בכיר אמר לי, והוא לא היחידי, ש”העבודה מוכרחה למצוא מועמד בטחוני לראשות הממשלה. בני גנץ הוא תקוותם האחרונה”. אבל לדידי גנץ הוא לא התקווה אחרונה של השמאל אלא דווקא יאיר לפיד משום שלפיד הוכיח כי הוא פוליטיקאי מהזן שלא סופר את סביבתו. אין ספק, בתקופה הקרובה יהא הרצוג יו”ר האופוזיציה בתואר אך בפועל מי שינהיג את האופוזיציה יהיה לפיד.

מסתמן כי התקווה הבאה של האליטה הלבנה יאיר לפיד, לפיד יבנה על כך שבבחירות הבאות הוא יוביל את המחנה. באחד מהראיונות שלו ערב הבחירות האחרונות השיב לפיד בנחרצות כי הוא יתמיד בעשרים השנה הקרובות בלקיחת חלק אקטיבי בפוליטיקה הישראלית . ערב הבחירות התקיימו שיחות ועלתה השאלה האם על המחנה הציוני להתאחד עם לפיד אך לפיד לא היה מוכן וזה אומר המון. צריך לזכור לפיד רוצה להיות ראש ממשלה. הוא הוכיח בבחירות האחרונות שהוא יודע לנהל קמפיין והוא מאמין שבסיבוב הבא הוא היחיד שיכול להנהיג את גוש המרכז שמאל. אמנם, הוא נמצא בבעיה כי החרדים לא ילכו איתו אבל הוא מאמין כי יצליח להביא לממשלה בראשותו על ידי הבאת שאר מפלגות הלווין של הליכוד : הבית היהודי עם החלק של בנט, ליברמן, וכחלון.

מקורב להרצוג אמר : לפיד בראש מחנה ? הוא כבר היה בעיתון “במחנה”.


רות דוד

 

פרשת רות דוד מגלה טפח מההתנהלות הרעה של מערכת הפרקליטות אך הבסיס לשחיתות במערכת המשפט היא הבסיס של המשטר העות’מני בארץ ישראל. אמנם, אפשר לומר שיש גם השפעה של המנדט הבריטי אך בפועל מערכת המשפט והפרקליטות נגועה בשחיתות מוסווית – בדיוק כמו בטורקיה עד 1917.

שמועות חזקות אומרות כי לבכיר לשעבר בשרות הציבורי שמקורב לבייניש נסגר התיק. אין ספק שזאת שמועה ובזמנו כאשר סיפרו לי אמרתי שלא יכול להיות. היום אני אומר שהכל יכול להיות.

בעבר, העליתי רעיון של פוליגרף לשופטים ועכשיו צריך לקבוע כי כל מי שמכהן כשופט תובע או קצין משטרה בכיר חייב לעבור כל תקופה של שנתיים שלוש בדיקת פוליגרף.

אין לי ספק כי כאשר יהייה בזכרון של אותה אישיות האפשרות של בדיקה באופק היא לא תסטה מדרך הישר.


דימונה כמשל

 

בני ביטון הוביל את המאבק נגד הפיטורים של עובדי כי”ל בתקשורת בתבונה רבה. היו מי שהזכירו כי תושבי דימונה אשמים במצב רק משום שהצביעו ליכוד וזה העונש שלהם ותראו שנתניהו לא עושה כלום. אז בואו ונזכיר שהממשלה רק החלה את דרכה השבוע וכבר ירד שר הכלכלה אריה דרעי בראש צוות ממשלתי לראות כיצד להגיב ולעשות. ללא ספק, אם כחלון יצטרך הוא יממש את האופציה של מניית הזהב הממשלתית.

האם מצפים שהממשלה תעזור רק למי שבחר בה ? אולי הצאצאים של מפא”י ההסטורית כך רוצים לנהוג. הליכוד והשותפות שלו לא מתכוננים לפעול בצורה כיתתית אלא בממלכתית ולדוגמ השבוע ישב במזנון הח”כים השר ישראל כץ. ניגש אליו איימן עודה ראש הרשימה הערבית ואמר לו כי הוא שר שעשה למען המגזר רבות.

זאת דוגמה לכך שממשלת הליכוד אינה פועלת כממשלה מגזרית וללא ספק יש עוד הרבה דברים ונושאים שצריך לשפר.


אקוניס

 

כבר בשבוע שעבר הזכרנו את הרוטציה שצריכה להתקיים בעוד שנה ושאלנו האם אקוניס יעמוד ברוטציה או שיעשה תרגילים כפי שעשה בעת שהיה צריך לקיים את הרוטציה עם כרמל שאמה על ראשות ועדת הכלכלה?

קבלנו הרבה תגובות ואחת מהן הייתה הצעה לשים באנר עם שעון עד לקיום הרוטציה. אמצנו את הרעיון ועכשיו יש באנר בליכודניק  עד לקיום הרוטציה.

נראה האם יעמוד בה ? אנו מקווים שכן משום שהנגבי כל כך ראוי להיות שר.


ארדן

 

נראה השבוע כי התובנה חזרה אל ארדן. לוותר על תיק הבטחון פנים הייתה טעות. מה גם שאריש שניר מהצפון כבר בנה תהליך שלו היו שותפים חברי סיעה כמו ג’קי לוי ודודו אמסלם שקראו לשניים – ראש הממשלה וארדן – לשבת ולסגור את כניסתו. מכתב חברי הסיעה היה מעין חבל דק להורדת ארדן מהעץ שטיפס עליו. אין ספק כי ארדן צריך להיות בממשלה .


משרד התקשורת

 

יש מתקפה על נתניהו שהוא מחזיק את תיק התקשורת. האם זה נכון או טוב אני לא יודע אך אם נתניהו ישכיל לבצע מהלך תוך כדי הקדנציה כאשר יהפוך את משרד התקשורת לרשות תקשורת והיא תהיה כפופה למשרד ממשלתי הרי זה מבורך. למיטב זכרוני רוב שרי התקשורת המליצו על מהלך כזה : מנשיא המדינה רובי ריבלין ועד שר האוצר משה כחלון. בדרך כלל שר התקשורת ממליץ על הקדנציה שאחריו. קרוב לוודאי שאם המשרד לא נמצא אצל שר עכשיו יכול ראש הממשלה לבצע מהלך נדרש.


אובמה

 

מופיע בבית כנסת עם כיפה על הראש ומנסה לזנב בנתניהו. זה אחרי ראיון שנתן השבוע בו תקף את נתניהו. מה שרע באיש הזה שהוא רק שכח שמאז נאום קהיר הוא הבעיר את המזרח התיכון בכל פרמטר.

נשאר לנו לסבול אותו עוד שנה ומחצה. עברנו את פרעה ונעבור גם אותו.


ליבני

 

ליבני ביהירות ושחצנות התראיינה ביום שישי ברדיו כאשר אמרה אני הבאתי להרצוג עשרה מנדטים רק שכחה לומר לנו שהיא הגורם שמנע מהפך. אין ספק כי ליבני היא גיבנת על מפלגת העבודה. אם נוסיף את חברי הכנסת הפוסט ציונים בעבודה יש פה גיבנת גדולה.


ליברמן

 

חברי ישראל ביתנו נמצאים בכאוס מסוים : מצד אחד הם נאמנים לבוס אך מצד שני יש בקיעים בחומות הנאמנות. לא, אין עריקים כעת וכפי הנראה לא יהיו אך קיטורים בשיחות פרוזדור נשמעים גם נשמעים. אפילו חברי הכנסת החדשים לאט לאט מבינים שהם נמצאים במקום ואנשים שלא מתאימים להם וכן באופוזיציה הם שותפים לא טבעיים וכך גם יתבטא בועדות שיקבלו.

האם הם יוכלו להעביר או להציע חוק אחד בנושא משילות או הערבים שליברמן משתמש.

מצד אחד אנו שומעים את ליברמן מלין על נתניהו שנפגש עם איימן עודה ומצד שני הוא נמצא בחזית משותפת להפלת ממשלת ימין. ליברמן מאמין כי הכל בר תיקון ולכן הוא ממשיך בשטיקים שלו.

רק לפעמים אתה מגלה שעברת את הגבול. גם נאמניו כבר אינם מבינים מה הוא עושה.

מאז הבחירות בירושלים הוא לא עובד עם הראש אלא עם הרגש ורגש הנקמנות גובר על כל רציונאל אצלו.

כך נוהג אדם אובדני.


שר החוץ נתניהו

 

אל תפקיד שר החוץ מצטרפים שניים שאוחזים בקרנות : מצד אחד סגנית השר ציפי חוטובלי שאפילו כבר מדברת כמו דיפלומטית – היא כבר לא נחרצת בביטויים שלה,  ומהצד השני נמצא סילבן שהחליף את ליבני בתפקיד של האחראי על המו”מ עם הפלסטינים. הם כבר הגישו כתף קרה לסילבן בהתבטאות שלהם שכן הם מתגעגעים לליבני שאותה סובבו על האצבע. הם מבינים שסילבן לא יאכל את הנוכלויות שלהם שהם מנהלים תהליך מצד אחד ומהצד השני רודפים את ישראל בכל צורה .

אך מה שברור כי עד שליברמן או הרצוג לא יכנסו נתניהו הוא שר החוץ לחלוטין.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כחלון הוא כיפת הברזל של נתניהו

אריק זיו ויזר

היטלר אשם וגם המופתי

אריק זיו ויזר

הנגבי : יש חיים אחרי ההפסד לכץ

אריק זיו ויזר

התוספת שתופסת ללשכת נתניהו

אריק זיו ויזר

חיבוק הדוב של אובמה

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

דילוג לתוכן