24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

אגף קשרי חוץ בליכוד מקדם קשרים עם מרוקו

אגף קשרי חוץ בליכוד, בראשות אלי חזן, ודסק צפון אפריקה המובל ע”י דניאל נחמיה, אירח אתמול במפגש זום מיוחד את חה”כ קטי שטרית, מר שמעון סקירה (מזכ”ל הפדרציה של יהדות מרוקו בצרפת ונשיא אגודת הידידות ישראל-מרוקו), ונציגים מהאגף למפגש התנעת שיתוף פעולה, ברקע לקידום היחסים הדיפלומטיים בין ישראל למרוקו, לאחרונה.

כזכור, ב-20 בדצמבר 2020 נחתם ההסכם המיוחד בין ישראל למרוקו, שלמעשה מגביה את תקרת היחסים הדיפלומטיים, אף שכאלה התקיימו בחשאי לאורך שנים ארוכות. בתוך כך, נפתח משרד קישור בעיר רבאט וכן נפתח משרד קישור מקביל בתל אביב. מבחינה כרונולוגית, זמן קצר לאחר ההכרזה על הסכמי אברהם, כבר הוזכרה מרוקו כמדינה אפשרית שתצטרף להסכמים. את התיווך בין ישראל למרוקו הובילו ג’ארד קושנר ואבי ברקוביץ.

אלי חזן, ראש האגף, מציין, כי מדובר בראשיתו של מסע מופלא בין תרבויות, עמים ויצירת גשר ביניהם. “זוהי למעשה הזדמנות היסטורית שמתאפשרת כעת הודות ליוזמות המדיניות של ראש הממשלה נתניהו”, אומר חזן, “וישנה ציפייה גדולה מאוד לייצר שיח ושיתוף פעולה בתחומים רבים”.

דניאל נחמיה שיתף במהלך המפגש ברשמים מטיול שערך במרוקו, לפני מספר שנים, ועמד על החשיבות שיש למערכת היחסים בין המדינות, הן מבחינה מדינית-פוליטית והן מבחינה תרבותית ומסחרית. “ההזדמנויות הכלכליות שטמונות בהסכם השלום הן כבירות “ויש למצות אותן עד תום, לטובת שתי המדינות”, אמר.

חה”כ קטי שטרית שיתפה, שכפי שהיא מכירה את הדברים, בין היתר מביקור שערכה במרוקו לפני שנתיים, “ישראלים מתקבלים במרוקו בסבר פנים יפות ויש צורך עז כרגע לקחת חלק פעיל במהלך המדיני שהושלם, בין היתר לשילוב בין התרבויות וליצירת שיח בין העמים”.

שמעון סקירה, המשמש כמזכ”ל הפדרציה ליהדות מרוקו בצרפת ומכהן כיו”ר אגודת הידידות ישראל-מרוקו, מברך על היוזמה של האגף ליצירת שיתוף הפעולה ומציין כי “אגודת הידידות תעשה כל שאל ידיה על מנת לסייע בקידום הסכם השלום שנחתם וליצוק לתוכו תוכן פרקטי משמעותי”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המרויחים והמפסידים בסאגת הבחירות

אריק זיו ויזר

מלחמת המטבעות הדיגיטליים

טל הראל

הליכוד בירוחם: אחרי שנתיים ברוטציה, שלומי פרץ נכנס למועצה

דניאל נחמיה

עלה בידו

אריק זיו ויזר

למה דווקא בועז ביסמוט לרשימת הליכוד לכנסת?

מערכת ליכודניק

ח”כ השכל מציגה : בית ספר לדיפלומטיה בינלאומית

עינר אביב
דילוג לתוכן