18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

אבנים – לא מה שחשבתם

יו”ר תא לביא באוניברסיטת ת”א בטור על פיגועי האבנים

 

אתמול דנו במליאת הכנסת על החוק להחמרת העונש למידי אבנים. כמה מפתיע, הח”כים הערבים זעמו על החוק, הדיון לא אמור להיות בכלל על מיידי האבנים, הם טוענים, זה הכיבוש. אבנים מתעופפות על רכבים ישראלים, כי הכיבוש.. האבנים הורגות: זה הכיבוש.
הנערים הפלשתינאים הם “בסך הכל נערים מסכנים, מדוכאים, עם אבנים קטנות”, טענה ח”כ חנין זועבי, מה כוחם לעומת חיילי צה”ל? מה בסך הכל הם עשו? ארבו למכוניות בצידי הדרך והמטירו גשם של אבני חן מרהיבות, כדי להנעים לישראלים את הנסיעה?

כמובן שזו השוואה של אדם רפה שכל, שכּן כל אבן, קטנה ככל שתהיה (כן, גם אם מדובר באבן חן יקרה), המושלכת לאדם בזמן נסיעה, משבשת את שליטתו על הרכב ועלולה להרוג, ובפרט לאור מהירות הנסיעה. אבנים גרמו למותם של אשר פלמר ובנו התינוק יהונתן בשנת 2011, שרכבם התהפך כתוצאה מיידוי אבנים, ואבנים הרגו את אדל ביטון הקטנה בשנת 2013. אבנים הם כלי נשק לכל דבר.

ח”כ אחמד טיבי, שביקר גם הוא את חיילי צה”ל, והתלהם כמו בריון, זכה לתגובת נגד, אולי מפתיעה – אולי לא, דווקא מח”כ חיליק בר מהמחנה הציוני. בהמשך, הוויכוח גלש לטוויטר, שם ח”כ תמר זנדברג האשימה את המחנה הציוני בשבירה ימינה. כמובן, אם יש משהו שיכול להוציא את זנדברג מדעתה, זה כשפוגעים בנערים תמימים שבסך הכל זורקים אבני חן קטנות והורגים יהודים. ממש כמו לביאה היא השתוללה במליאה. מסכנה, פגעו בגורים שלה. ח”כ איציק שמולי צייץ בתגובה, שתמיכה בידוי אבנים כמאבק פוליטי אינה קשורה לימין או שמאל, ואין לתת לכך לגיטימציה.

ח”כ חיליק בר או ח”כ איציק שמולי אינם מתאמצים לשבור ימינה. מדובר בוויכוח שבר אמיתי בין השמאל הציוני, שמייצגים בר ושמולי, שמעונין בחלוקת הארץ, אך נלחם בטרור ורוצה מדינה יהודית, לבין השמאל האנטי ציוני, שמייצגת זנדברג, שרוצה במדינת כלל אזרחיה ומצדיק טרור בחצי פה. בעבר זה היה נהוג במפלגת מרצ ובמפלגות הערביות, ובבחירות האחרונות ראינו כי זה זלג גם למפלגת העבודה (בקרוב יפורסם מאמר בנושא של הפובליציסט ינאי כהן).

____________________________

הכותבת היא סטודנטית ויו”ר תא לביא באוניברסיטת תל-אביב

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גב’ נתניהו והקלטת : הצביעות של התקשורת

דנה רביב

חופש הביטוי הסלקטיבי

אריק זיו ויזר

כ”ט בנובמבר הישראלי והפלשתיני

אלי חזן

איפה אלביס פרסלי?

אריק זיו ויזר

גבר עם ביצים

אריק זיו

השלום שמעבר לפינה

אלי חזן
דילוג לתוכן