34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

תקציב הביטחון לכנסת – וביצור מעמדה של הכנסת כנציג הריבון

כך אמר יו”ר הכנסת רבוי ריבלין

לראשונה מאז קום המדינה הוגש היום לכנסת תקציב הביטחון לשנים 2011-2012 ע”י שר האוצר, ולא בידי מערכת הביטחון, כפי שהיה עד כה. מסיבות שונות לא קוימה עד כה מצוות המחוקק, המורה כי על האוצר להעביר לכנסת את הצעת התקציב לרבות תקציב הביטחון. יודגש, כי פרטי התקציב נותרו גם עתה ברמת סיווג “סודי ביותר”, ורק מקצת חברי הכנסת, החברים בוועדת תקציב הביטחון (המשותפת לועדת הכספים והחוץ והביטחון). תקציב הביטחון לשנת 2011 עומד על כ- 54.2 מיליארד שקלים, ותקציב 2012 על כ – 55.8 מיליארד.

יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, אמר במעד קבלת ספר תקציב הביטחון: “אפשר לומר היום: שהחיינו וקיימנו והגיענו ליום שבו יש הסכמה בין שר האוצר לועדת חו”ב של הכנסת לגבי הגשת תקציב הביטחון ישירות על ידי האוצר, כקבוע בחוק. זהו אירוע מיוחד המעיד על ביצור איתנותה של הכנסת. החלטתו של שר האוצר, שכיהן בעבר כיו”ר ועדת חו”ב ומכיר את הנושא היטב, היא החלטה נכונה ובעיתה. הגיע השעה שתקציב הביטחון יוגש לכנסת ככל יתר חלקי התקציב, ויש בכך תיקון מעוות של שנים ארוכות. המצב הקודם הביא לכך שהיה רב הנסתר על הנגלה. איש אינו יכול להיות פטרון של הכנסת, גם לא משרד הביטחון”.

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר: “השכל הישר ניצח. זהו צעד קטן בתחילתה של דרך חשובה. עד כה היה האוצר מגיש רק חוברת דלה עם דברי הסבר, וכל הנושא המהותי-תקציבי הועבר ע”י משרד הביטחון עצמו, שהחריג עצמו מכל יתר המשרדים. אנחנו עדיין מחויבים בחובת הסודיות, אבל המסר הוא שיש לנו מדינה ובתוכה צבא, ולא צבא שיש לו מדינה”.
יו”ר ועדת החוץ והביטחון, חה”כ צחי הנגבי: “זהו שינוי מבורך שאיננו רק פרוצדוראלי. יש בו חיזוק של כל המערכות, שעה שהציבור מקיים באמצעות נבחריו תהליכים מסודרים ומפוקחים. גם עתה, תוכנה של חוברת זו ייחשף רק לעשרה מבין 120 הח”כים, המכהנים בוועדת תקציב הביטחון; מה שכמובן מגדיל את אחריותנו, אבל המהלך חשוב וחיוני”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תו קניה המחיר הנקוב על התו יהיה המחיר בכל הרשתות

נתניהו – הטובים להוראה – שיוויון הזדמנויות לכל ילד

אריק זיו ויזר

דנון זועם על הפיגוע בחברון

אלי חזן

אקוניס “ציפי נעלמה- בע’ ונאלמה בא’ “

אריק זיו ויזר

האם במבני ציבור יחסכו במים ? – יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר

מה קורה עם נבחרי הליכוד ברשתות החברתיות ?

אלי חזן
דילוג לתוכן