23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

תעודות הוקרה הוענקו ללוחמי מרד גטו ורשה על ידי יו”ר הכנסת

יו”ר הכנסת למורדי גטו ורשה: את הגבורה זכרנו, אך את הגיבורים שכחנו

יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין העניק הבוקר(יום ג’) לראשונה, אותות הוקרה מטעם הכנסת ומדינת ישראל ללוחמי ומורדי גטו ורשה. בעבר הוענקו ללוחמים אותות הוקרה מנשיא פולין. הטקס נערך בחסותושל יו”ר הכנסת ובהשתתפות יו”ר מועצת ‘יד ושם’ הרב ישראל מאיר לאו, חבריהנהלת ‘יד ושם’, חברי כנסת בהווה ובעבר, הלוחמים ובני משפחותיהם. בשם המורדיםשאינם בין החיים, קיבלו קרוביהם את האות.

 

בנאומובפני הלוחמים אמר יו”ר הכנסת כי: “עםהקמתה של מדינת ישראל, שאבו לוחמיה כוחות והשראה מלוחמי הסמטאות ותעלות הביובשהעזו למרוד בליבה של אימפריית הכיבוש הנאצית. לא רק העם היהודי עמדמשתאה נוכח אלה שמרדו בחיה הנאצית בשיא כוחה, מרידתם הטילה פחד ומורא בקרב חייליהס.ס. שהיססו לצעוד ברחובות ורשה.”

 

ריבליןהעלה על נס את ההתנגדות היהודית לנאצים: “אניחושש שאת הגבורה זכרנו, אך את הגיבורים שכחנו. מרדגטו ורשה הפך לסמלה המובהק של ההתנגדות היהודית לנאצים, אך לא היה זה המרד היחידי או צורת ההתנגדות היחידה. ההתנגדותהיהודית לבשה אינספור צורות: התקפיתוסבילה, של אלו שלחמו ושל אלו שהסתתרו, של  בעלי זקנים ופאות,  נגנים,רופאים, סופרים ובעלי מלאכה.”

 

יו”ר הכנסת שיבח את יוזמתו של חה”כ אוריאורבך להענקת אותות הוקרה והערכה ללוחמי גטו ורשה, והודה על  הזכות שנפלה בחלקו “לעמוד במחיצתם של אחרוניהגיבורים ובני משפחותיהם”. בפנייתו ללוחמים אמר ריבלין: “כי רביםמהלוחמים הפכו לבוניה של הארץ הזאת. לוחמיהגטאות הצטרפו באופן ישיר למערכות ישראל. במו ידיכם טיפחתם את הארץ הזאת ובניתםאותה לתפארת.”

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ כרמל שאמה נבחר לשחקן מצטיין

אריק זיו ויזר

עץ אשוח יוצב בכנסת ?

אלי חזן

הצעת חוק: חנינה למתנגדי ההתנתקות

אריק זיו ויזר

בדיון מיוחד הכריז יו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח”כ אופיר אקוניס, על תחילתה של מהפכה צרכנית בישראל

אריק זיו ויזר

נכבה בפרלמנט הישראלי

אלי חזן

גמליאל :”יש להעלות את שיעור המס על החברות הגדולות”

אלי חזן
דילוג לתוכן