23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
עיצוב ועריכה בן אריה
דעות

תחליף בדיקה למי שפיר

עיצוב ועריכה בן אריה
איילת מימון

צעד קטן לאוצר המדינה,וצעד ענק לנשים שצריכות את הבדיקה.

 

למערכת ליכודניק הגיעה פניה נרגשת של איילת מימון מבאר שבע, ואני מצטרף לבקשתה שאת הבדיקה הפולשנית והמסוכנת יחליפו בבדיקה החדשה.

רצ”ב מכתבה של איילת

 

תאריך: יום שלישי ט”ו באלול, תשע”ב

4.9.12

לכבוד:

ראש ממשלת ישראל- מר ביבי נתניהו

שר החינוך- מר גדעון סער

 

א.נ.

שלום רב,

 

הנדון: בדיקת מי שפיר וההשלכות – בהמשך לשידור בחדשות ערוץ 2 –הערב 4.9.12

בצפייה בחדשות ערוץ 2, נדהמתי לשמוע כי פותחה בדיקת דם בארה”ב שמחליפה את בדיקת המי שפיר הפולשנית והמסוכנת והיא אינה נמצאת בסל התרופות, הכתב בכתבה ציין שייקחו שנים רבות עד שהבדיקה תאושר בסל התרופות ולכן אני מוצאת את עצמי יושבת וכותבת את המכתב הזה כי אני פשוט לא יכולה להישאר אדישה לאור העובדות שנאמרו בכתבה..

 

מכתב שאני מקווה מאד שיגע ללבכם ויוכיח שיש לאשר את הבדיקה הזו בהקדם האפשרי לכל הנשים הזכאיות לבדיקת מיי שפיר, מגיל 35 בתוך סל התרופות ולא רק נשים שתשלמנה 2500 דולר תוכלנה לעשות הבדיקה זאת לאור העובדות הבאות שאציג בפניכם.

 

אני חייבת לציין , כאישה שעברה שנה שלמה טיפולים ושני הפלות לא רצויות לצערי הרב וכמיהה ללדת את ילדיי כבר שנים רבות, יודעת שגבר לעולם לא יבין מה עובר על אישה ברגעים של קושי בפוריות והסבל והתסכול הוא רב כל כך , שלא נדבר על החששות, השינוי ההורמונלי מהתרופות בד בבד להתמודד בעומס היומיומי של השקעה בעבודה ועמידה בסטנדרטים גבוהים ולהמשיך להצליח בקריירה האישית של כל אחת ואחת.

 

 

אמנם העלות של בדיקה זו היא 2500 דולר, שזה לא פשוט ל”אוצר” לאשר בדיקה זו בסל התרופות אך אם תחשבו לעומק הדברים תגלו שההשקעה בעלות בדיקה זו אינה עולה על הרווח שבאבחון מוקדם וכמה כסף זה יכול לחסוך בטווח הרחוק למדינה.

 

 

כאשר אישה עושה בדיקת מיי שפיר אחרי שהיא מצפה לתינוק כבר זמן רב ככ והגיעה לגיל 38+…ובבדיקה, דקרו בטעות את העובר וזה גרם להפלה , או נזק לעובר, דבר בלתי הפיך , שיכול להימנע כעת עם הבדיקה החדשה.

דבר מהותי נוסף, אישה שלא עשתה בדיקת מיי שפיר מפחד כפי שציינתי בדוגמא הראשונה, בשורות הנ”ל ואין לה את הכסף לעשות בדיקת דם חדישה שאין בסל התרופות ותלד חלילה ילד עם תסמונת דם, הילד היקר והמקסים שיוולד חלילה עם תסמונת דאון, יעלה יותר מ2500 דולר לחודש למדינה , כאשר יהיה תלוי ונתמך ברשויות השונות, קצבה חודשית, בית הספר חינוך מיוחד, סייעת בכיתה וכיוצב. כך שהעלויות בין בדיקת דם לבין עלות ילד בחינוך המיוחד הוא משמעותי.

 

 

מעבר לתקצוב הילד הלוקה בתסמונת דאון במהלך חייו בגנים ובבתי הספר, המדינה תמשיך לשלם קצבאות עד 120 , כאשר יש לקות כזו, לא כמו שילד “רגיל” אחרי השירות הצבאי , עובד ומשלם מיסים והמדינה “מרוויחה” מכך.

דבר שלישי וחשוב לא פחות, זה הילד שנולד לתוך מציאות של קושי מלכתחילה, גורל שנקבע לו ולא ניתן לשנות, הקושי של המשפחה ולסביבה הקרובה והכאב שיכול להיחסך במתן אישור פשוט כל כך לבדיקת הדם.

 

 

 

כאישה אני יודעת, כמה שאני אכבד את המין השני, לעולם גבר לא יבין מה עובר על האישה בכל התהליך בהבאת ילד לעולם וכמה חששות, תסכולים ופחדים היא עוברת, כמה דאגות ושמחה כאחד יש בה ושלא נדבר על פחד להפיל ובכלל אחרי שהיא עוברת הפלה לא רצויה, כי היה דימום או הדופק פסק, איזה עצבות עוטפת את הנשמה שלה….ולמרות הכל היא שומרת על אופטימיות וממשיכה לנסות ולהצליח בה.

 

לכן במכתב אישי כל כך, שבו אני מביעה את תקוותי שבהריון הקרוב אצליח בעזרת השם ואלד בשלום, שאוכל להיות שלמה גם לקבל את הבדיקה באישור סל התרופות ולא אצטרך להיות בספק חס ושלום.

 

כאישה שחיה במדינה באהבה ומקדמת בברכה את דור העתיד בחינוך לאמנות בבית הספר וכמנהלת מרכז לילדים ובני נוער בבאר שבע, מחנכת לאהבת הזולת, לתרומה לקהילה, לפיתוח אישי, העצמה ופיתוח מנהיגות .

 

 

 

כמי שהובילה סטודנטים כיו”ר אגודה מתוך אידאולוגיה לקדם את מעמד הסטודנט בישראל ומעמד המורה בישראל (2000-2002) אני קוראת לכם כאן ומבקשת הפעם למרות כל ה”גזרות הכלכליות”….העלויות הגבוהות של הדלק, המע”מ שעלה, בואו תעשו צעד נבון למען האנושות כולה, תאשרו את הבדיקה הזו עבורי ועבור כל הנשים היקרות בישראל.

 

אני מקווה שלכבוד ראש השנה תשע”ג, תובילו את המהלך ותאשרו בתקציב 2013 את הבדיקה הזו באהבה למען הילודה בארץ ישראל.

 

בברכת חג שמח ושנה טובה,

***********

 

מען: ********

**********

באר-שבע

אימייל

052-4588399

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ד”ר דניאל גלילי על חשיבות ריבוי מקומות העבודה

אריק זיו ויזר

אנו לא שוכחים : בית לא עוזבים ?

אלי חזן

באים והולכים: מה קורה עם מערכת הבחירות הזאת?

אלי חזן

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולוחמי המחתרות וקורבנות הטרור

הם מפחדים!

אלי חזן

משביתים את מערכת החינוך בדרום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן