34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

תומכים בטרור? חוטובלי מציעה : צאו בחוץ!

חברת הכנסת ציפי חוטובלי הגישה אתמול הצעת חוק, המאפשרת להפסיק את חברותו של ח”כ שיתמוך בטרור או במאבק מזויין נגד מדינת ישראל. “הח”כים הערבים חוצים בכנסת הנוכחית כל גבול”, אמרה חוטובלי.

ח”כ ציפי חוטובלי הגישה השבוע הצעת חוק הקובעת מנגנון שיפסיק את חברותו של ח”כ שתומך במאבק מזויין של מדינת אויב או ארגון טרור. על פי הצעת החוק, וועדת הבחירות המרכזית תוכל להפסיק את חברותו של חבר כנסת אם נקבע שיש במטרותיו או במעשיו, במפורש או במשתמע “שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל”.

חברת הכנסת חוטובלי: “הח”כים מהמפלגות הערביות שוברים שיאים פעם אחרי פעם בכנסת הנוכחית. כאשר הסנקציה המרכזית המאיימת עליהם היא השעיה זמנית מהכנסת, לא פלא שהם ממשיכים לערער על זכות הקיום וההגנה של מדינת ישראל מכיסאותיהם בכנסת. חייבים להבהיר שמי שנאמנותו היא לארגון טרור הפועל נגד ישראל לא יכול לשבת בקרב מקבלי ההחלטות במדינה”.

כחברה בוועדת האתיקה, שכבר הטילה סנקציות חריפות על מעשים התומכים בטרור של הח”כים הערביים, טוענת חוטובלי: “הסנקציות שמוסמכת ועדת האתיקה לקבוע לא באו לפתור מקרים כמו אלו שקורים בכנסת הנוכחית מדי שבוע. המחוקק ראה לנגד עיניו ח”כ שסוטה קלות מכללי האתיקה הנוקשים של הח”כים, הוא לא הצליח לדמיין מצב שחברת כנסת תעלה על משט טרור או שחברי כנסת ייפגשו עם בכירי חמאס ויתמכו בתקיפת ישראל. חייבים לקבוע בחוק סנקציה חריפה שנועדה לוודא שבכנסת לא יישב ח”כ שמקדם את השמדת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית”.

הצעת החוק, למעשה, מרחיבה סעיף בחוק יסוד הכנסת, הקובע שמועמד או רשימה לא יוכלו להתמודד אם במעשיהם “שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל”. החוק עד היום אינו מאפשר הפסקת חברות /של חבר כנסת מכהן מאותן סיבות. “זה חוק שצריך להיות מאבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית”, קבעה ח”כ חוטובלי, “אנו חייבים להיות מסוגלים להגן על עצמנו”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי שחלם. נאום יו”ר הכנסת בערב יום העצמאות 2013

אלי חזן

הצעת שר החינוך לתיקון לחוק זכויות התלמיד, אושרה היום , פה אחד בועדת החינוך לקראת קריאה שנייה ושלישית

אריק זיו ויזר

עלילות רגב בעיר הבירה

אריק זיו ויזר

“מתנצל בפני המשפחות השכולות – הטעו אותי”

אלי חזן

יו”ר הקואליציה נגד שר הביטחון

אריק זיו ויזר

דנון קוטע אלכוהול

אלי חזן
דילוג לתוכן