19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

תא “לביא גלעד” מציג: צה”ל בשדה הקרב המשפטי

ביום שני ה 6.12.2010 נערך כנס בנושא “לוחמים בשדה הקרב המשפטי” בו לקחו חלק סטודנטים רבים מאוניברסיטת בר אילן. הכנס אורגן במשותף ע”י הפורום למען ארץ ישראל ותא “לביא-גלעד” בר אילן.

הכנס נערך במעמד סגן הרמטכ”ל לשעבר ונשיא מועצת הביטחון לישראל בהווה האלוף במיל’  עוזי דיין, יו”ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי פרופ’ אלישע האס, כתבת לענייני צבא ב”קול ישראל” הגב’ כרמלה מנשה, מר נועם חיות, ממקימי ארגון “שוברים שתיקה” והמומחה לדיני צבא ובטחון סא”ל במיל’ עו”ד שלמה ציפורי.

ראשון הדוברים היה האלוף במיל’ עוזי דיין, שאמר כי אסור להעמיד את חיילי צה”ל לדין בוודאי שלא בדין פלילי. הוא טען כי המשפטים הללו פוגעים בצה”ל, בכוח העמידה שלו, ברוחו וביכולותיו, וכך גם במדינת ישראל.

 דיין הוסיף שגם החוקים הבינ”ל העוסקים במלחמות ולחימות בשטח בנוי, אינם רלוונטיים במקרה שלנו, שכן הם נוגעים למלחמות של צבא נגד צבא כאשר האוכלוסייה האזרחית נמצאת בעורף, ואילו במקרה שלנו מדובר על לחימה של צבא נגד ארגוני טרור אשר משתמשים באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי.

 

לעמדתו של עוזי דיין הצטרפו: סא”ל במיל’ העו”ד שלמה ציפורי שכמומחה לדיני צבא ובטחון דיבר על ההיבט המשפטי, היחס של צה”ל כלפי משפטיהם של חייליו ולוחמיו וההשפעה של התנהלות זו על הצבא, חייליו ומדינת ישראל.

 

נועם חיות, ממקימי הארגון “שוברים שתיקה”, אמר שהחיילים נמצאים בשטחים כבושים ומבצעים פעולות המצריכות בדיקה, ולמרות שכביכול אמר שגם הוא מתנגד להאשים את החיילים בדין פלילי הוסיף לאחר מכן שהוא וארגונו מסייעים להעמדתם לדין של החיילים ע”י סיפוקן של הראיות, כביכול, ששימשו נגדם.

עמדתו זו זכתה לתגובות נזעמות מהקהל,בייחוד כאשר ניסה להשוות בין פעילות ארגונו והנעשה בשואה.

 

ראשי תא “לביא-גלעד” באוניברסיטת בר-אילן,מתן שטיינברג, יבגני בראנד ויאיר קלויר היו שבעי רצון, הן מהיענות הסטודנטים אשר הגיעו לכנס והן מהתגובות החיוביות אשר ברובן הביעו חוסר הסכמה מוחלט עם דבריו של נועם חיות ותמיכה בחיילי צה”ל ובפעולותיו.

 

לסיום הוסיף יאיר קלויר: “פעילות זו מטרתה להראות שחיילי צה”ל אינם הפקר,אנו נמשיך לעשות פעילות ציונית ולאומית בקמפוס וזאת מתוך מטרה לחזק את המחנה הלאומי והציוני בקמפוס”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליכוד התפוצץ מהדיבייט בין דנון ואיתן

אריק זיו ויזר

בת אל זכריה : “כן היו צעירות באירוע הנשים, והרבה”.

אריק זיו ויזר

אורן חזן: “מי שנותן יד לטרור מקבל בחזרה טרור רצחני”

אריק זיו ויזר

גרמניה, אולי אחרת?

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד – ערב נאומים

אריק זיו ויזר

הפגנת צעירי הליכוד נגד זועבי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן