21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

שריד אחרון של ההגמוניה של השמאל

שריד שווה סטלין ? שריון הסער נסדק? כרמליטו שאמה. בועת הנד”לן של כתבי הנדל”ן

“טרמינולוגיית הנסיכים” היא טרמינולוגיה ידועה בליכוד אך פחות בשמאל הישראלי. מה שכן, אם נתמש בטרמינולוגיה הזאת הרי שיוסי שריד הוא נסיך הנסיכים של השמאל הישראלי אשר ההגמוניה הולכת ונסגרת עליו. אביו היה מנכ”ל משרד החינוך ובתקופתו שכתבו את ההסטוריה של מדינת ישראל ברוח הסוציאליזם התבוסתני של מפא”י. האצ”ל והלח”י הודרו מספרי ההסטוריה של מערכת החינוך הישראלית ואם כבר היו שם, ברור כי לא הוזכרו לטובה.

זאת ועוד, זאב ז’בוטינסקי, מגדולי מנהיגי הציונות לא היה קיים כלל וכלל. זה הבית שבו חונך הנסיך הבולשיביק יוסי שריד. יש לברך את עם ישראל שלא נתן לסטליניסט הזה את המנדט למנהיגות. הרי ברור כי הדבר היה אפשרי עבורו הרי שהיה נוהג במתנגדיו כפי שסטלין נהג ביריביו בברית המועצות כאשר שחט אותם בשם הסוציליזים הטהור.

שריד הרי בחברה טובה, אורי אבנרי צוטט לא אחת כמי שנותן לגיטימציה להרוג מתנחלים. שריד ואבנרי היו משליטים דיקטטורה של השמאל ויחד עם יצחק בן אהרון היו מובילים אותנו שאולה. השבוע הגדיל לעשות שריד כאשר אמר ש”בגין ושמיר טרוריסטים כמו ערפאת”.

 

עכשיו בואו ונבדוק האם יוסי שריד באמת לוחם שלום או שמא הוא לוחם ההגמוניה של השמאל? הרי השלום דפק על דלת האומה הציונית מיום ששלט השמאל בישראל ועד למהפך המבורך של 77, אז מנחם בגין נבחר בצורה דמוקרטית ע”י העם היושב בציון, למורת רוחם, כעסם ולוזריותם של אבנרי, שריד וחבר מרעיהם. מנחם בגין היה המנהיג שהביא שלום, אך שריד במקום לתמוך במנהיג שהביא שלום היה מאלה שניסו להפיל את בגין.

כלומר שריד לא לוחם שלום אלא הוא לוחם של שלטון השמאל, כפי שסטלין היה לוחם של שלטון השמאל.

אין ספק כי שריד פוליטיקאי מתוסבך. גולת הכותרת שלו הייתה כאשר הגיע למשרד החינוך, מכיוון שתמיד נהנה מרוח גבית בתקשורת מספרים לנו איזה שר מצויין היה בתוך שר חינוך, הרי כל בר דעת יודע כי משרד החינוך הוא משרד גדול וכל רפורמה או שינוי נובע מתהליך ארוך ומיגע, אך שריד הוא אולי”קוסם” אבל לא מוצלח. איך הוא היה יכול להיות שר מצויין כאשר כיהן רק 11 חודשים? ממש מצויין בעיני התקשורת של השמאל.

נו באמת, אם שריד היה כל כך טוב אז אנו נדרשים לשאלה כיצד לקח את המפלגה ששולמית אלוני הרימה ל – 12 מנדטים ושריד ריסק אותה כאשר היא היום גופה פוליטית עלובה שמחפשת שריד?

הרי זכור כיצד הדיח את מנהיגת המפלגה שולמית אלוני כאשר שיתף פעולה עם המפלגה החשוכה ש”ס כדי להרחיקה.

אז שריד, אתה דומה לסטלין “שמש העמים” ולחברו לרעיון רוצחי עמו-  צ’אושסקו. מנהיגים שמאלנים שהגיעו לשלטון והרסו את המדינה אותה הנהיגו. מזלנו שאתה עצמך לא הגעת למשרת ראש הממשלה אחרת אלוהים יודע לאן היית מוביל אותנו וכיצד היית מתעלל בבני עמך. כנראה שהשלום שלך זה חיסול כל מי שאינו מסכים איתך, כלומר רוב העם.

 

גדעון סער

גדעון סער הוא פוליטיקאי מוביל בליכוד. ייתכן שבעתיד יוביל אותו כמנהיג וכראש ממשלה. בפריימריז האחרונים זכה במקום הראשון, וממנו קפץ לתפקיד ראשון כשר חינוך. סער מוגדר כתאום של נתניהו – ממוקד בעצמו ובמטרה.

לפני הרבה שנים בשיחה שהייתה לי איתו שאלתי אותו : “מדוע אתה לא מתמודד לכנסת”? סער השיב : “אני מכין את הקרקע, ואם אחליט שאני מתמודד אז זה אך ורק כדי להצליח. אני לא מתכונן לרוץ מספר פעמים כמו פוליטקאים אחרים, אני רץ רק לנצח”.

גדעון סער הוא פוליטיקאי אומן. שכן, הוא יצר מסכת של קשרים בתקשורת כאשר עורכי העיתונים ובכירי העיתונאים ומובילי דעת הקהל הפכו לחסידיו באמת ובתמים, ביטוי ליכולותיו הטובות.  סער יצר סכר ענק שאותו לא מבקרים, סער הצליח לאורך השנים ליירט כתבות שהיו נגדו או העלו ביקורת עליו.

אין ספק כי סער ממוקד מטרה לראשות ממשלה. כאמור. אנו רואים כיצד הוא בונה את עצמו לכיוון המטרה הבאה.

ואולם, פרשת קיצור החופש הגדול מהווה סדק בסכר של של סער. ווינט היה הראשון שהריץ בדף הבית את הביקורת על הזיג זג של גדעון. רבים מהעמיתיו של סער בממשלה שפשפו את עיניהם כאשר ראו כיצד נסדק השריון ומחביבה של התקשורת יורד הטפלון.

עכשיו נראה כי סער יצטרך לעבוד שעות נוספות כדי לעבות את השריון הסדוק.

 

כרמליטו

פרשת הפתק הצהוב נדפה אך בין שר התחבורה ישראל כץ ויו”ר ועדת הכלכלה וח”כ כרמל שאמה יש קצרים קטנים. מתברר כי הדיון בנושא הרכבת הקלה בועדת הכלכלה נחתך באמצע. יש לזכור כי כדי שהרכבת תתחיל להסיע נוסעים יש לסגור פינות. להעביר תקנות. אך התקנות עדיין לא מועברות בועדה.

אז נפגשו ישראל וכרמל במסדרון הכנסת והחלו חילופי דברים. וכץ אמר : “אולי צריך לדרוש שיוחזר אקוניס לראשות הועדה”.

 

בועת תקשורת

מאז ותמיד אנו חיים על השפעת התקשורת, התקשורת שעברה במאה הקודמת מעיתונות כתובה ורדיו לכיוון הטלוויזיה ומשם לאינטרנט, היא בעלת ההשפעה להעברת מסרים ואג’נדות לציבור.

במשך שנים המערכת הפוליטית שבוייה של התקשורת. רבות שמענו על הפוליטקאים שמקטרים על אמצעי התקשורת שנוקטים עמדה חד צדדית. כך נהגו גם אמצעי התקשורת בישראל. עידן האינטרנט שינה את המצב אך ההשפעה המרכזית על הציבור לא השתנתה.

אנחנו מתנתקים מהקטע הפוליטי ועוברים לבועת הנדל”ן. במשך השנים האחרונות התנפחה בועת הנדל”ן כאשר מה השפיע על כך היו ריבית נמוכה ומנהל מקרקעי ישראל שמספסר בקרקעות המדינה.

אך יש גורם לא קטן המשפיע על בועת הנדל”ן. הגורם הוא כתבי הנדל”ן שבאים כגורם אוביקטיבי אך מסבירים לנו כי צעדי הממשלה לא יורידו את המחירים, זאת למרות שכל מי שעוסק בנדל”ן מבין ומרגיש כי הגרף נעצר והגיע לשיא, ועכשיו הדרך למטה ברורה. חבר שלי עו”ד בנושא נדל”ן והוא אמר לי : “בשיא הייתי סוגר 2 עסקאות ביום ללא מאמץ, בתקופה האחרונה אני סוגר עסקה בשבועיים”. אז אם זאת לא האטה אז מה כן.

אך כתבי הנדל”ן מסבירים לנו שאין האטה, אז מה האינטרס שלהם ?

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המראה של השינאה

אריק זיו ויזר

מבוא לצביעות השמאל

אריק זיו ויזר

אהוד ברק פרוקים ובריחות בע”מ

אריק זיו ויזר

קו פרשת המיים של נתניהו

אריק זיו ויזר

אפללו חשף המלכה עירומה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

שאגת אריה, גם בליכוד מחכים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן