19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

שקר”העם הפלסטיני”!!

אלעד מרון סוקר עבור ליכודניק מספר מושגי יסוד בסיסיים היכולים לכולנו לסייע את תמונת המצב המדינית מנקודת מבט שונה

 


שני מושגים שהלכו והיכו שורשים בשיח הישראלי מזה שנים, בהכוונה של השמאל הישראלי הם: “השטחים הכבושים” ו“העם הפלסטיני”. כה העמיקו השורשים עד שכבשו את כל העולם.

מאין צץ והופיע העם הפלסטיני –

עד תקופת ממלכת דוד, חיו לאורך רצועת עזה דהיום, עם הנקרא פלישתים. עם זה נכחד בתקופת דוד המלך לפני כ-3000 שנה.

הקיסר אדריאנוס, שדיכא את מרד בר כוכבא רצה לנתק את הקשר שבין היהודים לממלכת יהודה ובכך להשמיד את היהודים, ושינה את שם הממלכה ל”פלשתינה” (ע”ש הפלישתים). היהודים תושבי הממלכה נקראו פלשתינאים. הוא כמובן לא הצליח לנתק את הקשר ולהשמיד את היהודים.

גם נפוליאון, שהיה ידוע במתן זכויות ליהודי צרפת, הכיר בזכות היהודים על ארץ ישראל וב“מנשר נפוליאון” הוא כינה אותם “יורשי פלשתינה”.

לנוכח ההשפעה המאחדת שהיה לשלטון הרומי והביזנטי, עד המאה השביעית לספירה לא הייתה הבחנה ברורה בין אירופה למזרח התיכון. אנטוליה, סוריה, ארץ ישראל ומצרים היו כולן נוצריות ודוברות יוונית, וחלקו מאפיינים תרבותיים ומדיניים עם העולם היווני-רומי תחת שלטון האימפריה הביזנטית, שעה שמסופוטמיה (בשטחה של עיראק של היום) הייתה אזור חיץ בין האימפריה הפרסית לאימפריה הביזנטית.

ב-1918 משהתמוטטה האימפריה העות’מאנית 1918, הבריטים והצרפתים סיכמו חוזה חשאי (הסכם סייקס-פיקו) שבמסגרתו פורטה חלוקת המזרח התיכון ביניהן; הבריטים אף ביטאו, באמצעות הצהרת בלפור, את נכונותם להכיר ביצירת בית לאומי לעם היהודי בפלשתינה, היא ארץ ישראל, שהייתה בעבר מקום משכנה של ממלכת ישראל.

חבר הלאומים, חילק את השליטה באזור המזרח התיכון בין בריטניה ששלטה בארץ ישראל ועירק עליה הומלך בנו של חוסיין שליט מכה, (שהיה בן בריתם של הבריטים) שריף, ועל עבר הירדן המערבי. על עבר הירדן המזרחי הם המליכו את בנו השני של חוסיין, עבדאללה. סוריה הייתה למדינת חסות צרפתית ולבנון הוכרזה כמדינה נפרדת.

אז מי הם הפלסטינים?

לפני עליית האסלאם היו תושבי המזרח התיכון בעלי אמונה דתית מגוונת, פגנים, נוצרים, יהודים ומיעוטים כמו השומרונים ולכל אמונה היו מנהגים תרבותיים דומים אך שונים זו מזו. הגורם המשמעותי ביותר בתהליך הפיכתו של המזרח התיכון לאזור תרבותי נפרד היה העלייה במעמד דת האסלאם בחצי האי ערב. בשנת 634 נאמניו הערביים של הנביא מוחמד יצאו ממדינה עירם למסעות צבאיים ודתיים ברחבי המזרח התיכון. הם כבשו את ארץ ישראל בשנת 636, את מסופוטמיה ב-637, את סוריה ומצרים ב-640 ואת פרס ב-642. הביזנטים הצליחו למנוע מהערבים לכבוש את אנטוליה, אשר נותרה נוצרית עד להגעתם של הטורקים 400 שנים מאוחר יותר. רוב האוכלוסייה באזורים שנכבשו על ידי הערבים המירו דתם לאסלאם כעבור מספר עשורים, במה שהביא ליצירתו של גבול תרבותי-דתי קבוע בין אירופה והעולם המוסלמי. הח’ליפות ותושביה היוו את האימפריה המוסלמית.

הבריטים שקיבלו מנדט לעודד את שיבת היהודים לארץ ישראל, בפועל מנעו את שיבתם ועודדו הגירת ערבים לאזור.



בשנת 1964הוקם הארגון לשחרור פלשתין (אש”ף) ארגון שאחת ממטרותיו הייתה להעצים את שקר קיומו של עם שלא היה ולא נברא, וליצור מייצג של זכויות אותו עם על אדמת פלשתינה. הערבים שסירבו לתוכנית החלוקה שנתקבלה באו”ם בשנת 1947, פתחו במלחמת השמד על המיעוט היהודי בארץ ישראל. המנהיגות הערבית קראה לערביי הארץ לנטוש בתיהם מכיוון שלאחר הניצחון הם יחזרו עם המנצחים ויזכו בבתי היהודים.

ערביי יהודה ושומרון הם, אם כן, בניהם וצאצאיהם של ערביי חצי האי ערב שהגיעו לאזור במסע הכיבושים של נאמני הנביא מוחמד.


בכתבת הדעה הבאה – שקר “השטחים הכבושים”!!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הגיע הזמן ליו”ר מרכז צעיר

אריאל אילוז

שלוש שנים של חיים נורמליים

אלי חזן

פרשת שמות

אריק זיו ויזר

רודפים את לבני

אריק זיו ויזר

בטולוז העניינים כרגיל

אלי חזן

חובבי ציון החדשים – העצב הכואב של השמאל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן