24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר גבי אביטל

שעון הקיץ מיותר

שיקום המהנדס או המדען שיכול להוכיח קבל עם ועדה ששעון הקיץ חוסך למשק אנרגיה או כסף – פורסם במעריב

שוב מדעני נייר ורוח מוליכים שולל את הציבור. שוב, בשם המדע והקדמה מובאים מצגי שווא מול ציבור נבוך ושטוף מוח. הפעם הממשלה עצרה לרגע. חוק שעון הקיץ לא יובא לעת עתה לדיון, הוא נדחה. מזל שיש לנו את ש”ס בממשלה. אמנם ש”ס מביאה את הנימוק הדתי מדוע אין צורך להאריך את מועדי שעון הקיץ, אבל בשורה התחתונה, טוב שהדיון נדחה.

שיקום המהנדס, המדען או כל מי שמוכן לשים נפשו בכפו ויוכיח קבל עם ועדה ששעון הקיץ חוסך אנרגיה. שיקום הגאון שיצליח להפריד משלל הפרמטרים הקובעים את שיעור הפריון של הפועל הממוצע ויוכיח ששיעור הפריון של העובד עולה בעקבות הפעלתו של שעון קיץ.

שהרי מדי שנה בשנה, שבוע או שניים לפני ההפעלה המרגשת יוצא דובר משרד המסחר והתעשייה או בעל תפקיד דומה ומודיע כי בקיץ הקרוב המשק יחסוך 70 מיליון שקל עקב שימוש מופחת באנרגיה ו-40 מיליון שקל עקב עלייה בפריון הייצור.

אין אחד שלא יכול לקחת עיפרון ונייר ולראות שהמספרים האלה לא מדידים בשום צורה. חשבון פשוט מראה כי לפי נתוני משרד התעשייה כל משפחה חוסכת ארבעה שקלים בחודש. כיצד יודעים לספר לנו כי ארבעת השקלים האלה, תוך אמונה עיוורת לנתוני הדובר, הם החיסכון כתוצאה משעון הקיץ?
אולי שני שקלים הרווחנו מעלייה בפריון הייצור של עובד לחודש? שני שקלים? מה, איש לא טורח לבדוק את המספרים?

מוטב לצרחני השעון להכין היטב שיעורי בית

ואז הם שולפים את שפן היום הארוך. כן, ככל שיש יותר שעות אור טוב יותר. איך בדיוק? פתאום העייפות לא מצטברת לקראת החשכה הקיצית, ולפתע הרעננות פורחת דווקא בין אגלי הזיעה. טוב, לחרדים המאוסים אין בעיה כזאת.

איש אינו טורח לשאול את צרחני השעון הקיצי, איך בדיוק ניתן להשוות בין קיץ עם שעון, לקיץ ללא שעון, שהרי כמעט שלושה עשורים מתקיים שעון קיץ ברציפות. כיצד חכמי המדע הממוסחר טוענים שבידיהם יש נתוני חיסכון? שאלה מיותרת.

ממתי מתקיים דיון ציבורי בנושא שנוגע לכלל הציבור שיש בו נתונים, גרפים, ראיות, או לפחות שיהיה כזה בממשלה? כיצד קורה שנושא שעון הקיץ, שהוא שאלה של גיאוגרפיה, הופך לכלי

ניגוח הדדי בין כוחות החושך והאור?

מדוע שעון קיץ טוב דווקא למדינות צפוניות, בעוד במדינות חמות שעון זה אינו מועיל כלל ועיקר? תשאלו את יפן, דרום קוריאה, אוסטרליה, דרום אמריקה, סין והודו. הרבה יותר ממחצית העולם. קטנים עלינו. מי הם בכלל? מדינות עולם שלישי ורביעי, אנחנו הנאורים יודעים הכל טוב מהם.

עוד בטרם הוכיחו בעליל את תועלתו של השעון הזה, כבר דורשים להוסיף שעה שלמה למצב הקיים. כמובן ללא שום הסבר מלווה. מוטב לצרחני השעון להכין היטב שיעורי בית, או לפחות להיעזר בשר האנרגיה לשעבר משה שחל, שאמר בפשטות: סיבת שעון הקיץ היא להידמות למדינות הנאורות באירופה. עכשיו הכל ברור.

 

למאמר המקורי לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עולים על המסלול הישראלי הנכון

אלי חזן

לחמורים אין אלוהים/ ד”ר גבי אביטל

אריק זיו ויזר

חמש מאות טילים במקום מטוס אחד / ד”ר גבי אביטל

אריק זיו ויזר

הנביאים מעיתון ‘הארץ’

אריק זיו ויזר

ד”ר גבי אביטל, מדען טילים, מרצה באקדמיה לטייס של חיל האוויר,

אריק זיו ויזר

גל”ץ – הרדיו של מרץ/ ד”ר גבי אביטל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן