19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

שלי בחסות השטאטל החרדי

הצ'ק שהכעיס את סביבת נתניהו, בוגי חוזר לנעלים הגבוהות, האם נתניהו יבקש משרי הליכוד להתפטר מהכנסת.

מאה ימי חסד

לפיד
בדרך כלל ניתנת בעת הקמת ממשלה או החלפת שלטון מאה ימי חסד. אך אצלנו נעשית מערכת הלקאה עצמית כאשר התקשורת, ובצדק מבחינתה, מנסה ליצר את העיניין ובכך פותחת את הכותרות כנגד הקיצוצים או לחילופין הולכת איימים על הקיצוצים.
אך נפלא מבינתי לשמוע את נבחרינו מהאופוזיציה כאשר הם אפילו לא נותנים לקולגה שלהם להציג את התקציב, ואולי התקציב שיוצג יהווה פריצת דרך חברתית חדשה?

הרי רק לפני שבועיים היה פרוס לרגליה של שלי יחימוביץ השטיח האדום למקום שבו קובעים את המבנה הכלכלי. נתניהו היה מוכן לתת לה את כל מה שקיבלו לפיד ובנט אך היא סירבה. שלי יחימוביץ סירבה לא בגלל המילה שאמרה כי לא תצטרף לממשלת נתניהו אלא כי היא פחדה, פחדה לעמוד במקום שמקבלים אחריות.
אין ספק כי לפיד מפתיע. רבים מתלחשים כי הוא נכנס למלכודת אשר תפיל אותו, אך אם נסתמך על הנתיב ששר האוצר לפיד היתווה אנו לפני מפנה לאומי ברמה גבוהה.
המצב היום הוא מצב דומה לזה שהיה קיים בעת הקמת ממשלת שרון השנייה. גם אז הכותרות היו כי נתניהו נפל למלכודת ששרון הניח לו. אך הרי זה פלא. נתניהו ביצע מהלך של הצלת הכלכלה תוך שמירה על מסגרות, ומדינת ישראל הצליחה במקום שכל הכלכלות במערב לא הצליחו ועברה את המשבר העולמי .
מדינת ישראל הצליחה ליצר מקומות עבודה בזמן שבכל העולם המערבי האבטלה העמיקה, המשברים הפיננסים נמצאים בעוכרי הכלכלות הגדולות.
ולכן מאמץ נכון של שר האוצר עכשיו יצור מצב כי כל רואי השחורות יבואו בעתיד הלא רחוק ויאמרו כי המהלך היה דבש ולא מלכודת.
מבקריו של לפיד, בין אם באים מהבולשיביזים הכלכלי או מהשטאטל החרדי, מנגחים אותו באימרה כי מה הוא הולך לקצץ הרי אמר וזעק איפה הכסף?
אז יאיר נכנס למשרד האוצר וראה כי יש בעיה באוצר של המדינה. הוא כן ילך לקצץ אך גם במערכת הבחירות הוא אמר כי יקצץ אם יצטרך. לפיד עמד והצהיר כי הוא ידאג בסופו של יום למעמד שעובד.
קואליצית העלוקות של שלי והחרדים עומדת מול לפיד וטוענת כי לא צריך לפגוע בקצבאות, לא צריך לפגוע במשפחות של החרדים. רק אם ניקח את הסכום הדימיוני שאנחנו משלמים לפי הפרסומים – 6000 שקלים בחודש למשפחה חרדית – וניקח את הנתון כי יש 145 אלף בתי אב חרדים, נגיע לסכום הדמיוני כי בשנה מתקצבים מגזר שלם ב 10,440,000,000. כן למעלה מעשרה מיליארד הולכים לפי טענת החרדים בשנה לקופה שלא תורמת כלום למעגל הכלכלה. ולכן כאשר באים ללפיד הוא מראה איפה הכסף. לפיד עכשיו מבצע תיקון בכלכלה. לפחות הוא לקח את המושכות ומתמודד מול המציאות, שלי העדיפה להמשיך ולטעון ממשלה קפיטליסטית.
כאשר מדברים על שיוויון בנטל אנו לא מדברים רק על גיוס בחורי הישיבות אנחנו מדברים על הכנסה שלהם למעגל העבודה.
לכן כאשר לפיד לוקח על עצמו ואומר כי הוא מבצע מהלך שבסופו של יום יהווה אבן יסוד בכלכלה הישראלית שתציל אותה מכלייה עתידית צריך לתת לו את הקרדיט.
לפיד הוכיח כי הוא יודע לנהל משא ומתן, הוא יודע להתנהל בלחץ, ונכון כי כאשר יעמוד התקציב להצבעה נראה כי שוב יצאו המפגינים המקצועיים לרחובות. נשמע כאלה שהצביעו ליש עתיד ולא יצביעו יותר נשמע כאלה שהצביעו לליכוד ולא יצביעו יותר, מול לשכתו של לפיד יונחו אוהלים, כפי שהיה בעבר מול לשכת שר האוצר נתניהו.
אין ספק כי אנחנו עומדים בימים של סערות מתוזמנות, וצריך לזכור רבים מאלה שיתוזמנו למחות הם מוחים בצדק, כי כואב להם, אך התמונה תהיה טובה יותר אחר ביצוע הניתוח הכלכלי.
וכאשר שואלים את לפיד איפה הכסף? שיצביע ויאמר : הכסף יחולק מעכשיו בדרך אחרת, יתוגמלו מי שמשלם מיסים.


 

הבחירה לשרת את הציבור היא בחירה שטומנת בחובה הקרבה רבה.


הקרבה רבה מדי. היא גם מעניקה שררה. וישנם כאלה, אשר בוודאי לא עונים לשם לובה אליאב ז"ל,אשר הגיעו אל השררה והם בטוחים כי הם יותר טובים מכל השאר. הבחירות האחרונות הוכיחו שוב בפעם המי יודע כי לכל אדם יש מחליף והיכולת להנהיג לא כתובה על מצחו של אדם אחד. היא לא זכות מוקנית.

 

וכך, הפוליטקאים הוותיקים גילו כי באו לשכונה שחקנים חדשים וכן הם מאיימים על הכתר של הנהגת המדינה.
נוצר מצב שח"כים מהליכוד, קדימה והעבודה, אשר ראו את עצמם כמי שיובילו בעתיד את המדינה ואין להם מחליף, מבינים שככל הנראה הכללים השתנו. הדרך שלהם הייתה לכאורה סלולה ללא מכשולים. לכאורה. כי המכשולים הולכים להיות אולי בלתי עבירים.

בכירי יש עתיד והבית היהודי נדהמו לראות אצל חלק משרי הליכוד שחצנות ויהירות ותגובות גוף כגון מי אתם ? או מה אתם מבינים?
צריך לומר ביושר : זה לא הפתיע את החדשים. מה שהפתיע אותם הייתה עוצמת האנטגוניזם של כמה מהשרים.

אך היו יוצאי דופן שהוזכרו : סילבן שלום, בוגי יעלון וישראל כץ. וכן, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אצל חלק מהשרים החדשים נתניהו היה בעצם סכום הסיפורים שבאו מהתקשורת אך מתברר כי לפעמים מה שנראה איום מרחוק כאשר הוא קרוב הוא נראה אחרת.

 

נדמה גם כי אצל נתניהו חל שינוי. שינוי מבורך. הוא הפנים שאלה השותפים שלו והוא מוכן לצאת לעבודה המשותפת.

בסביבת נתניהו החלו לראות בבנט שותף ברור עתידי ובלפיד למרות האיום העתידי רואים בו מי שאפשר ללכת איתו לדרך שתביא מפנה במדינה.


 

ישראל כץ
אחד המקומות שבהם מדובר על קיצוץ אז מזכירים את משרד התחבורה. ונכון יעשה השר הממונה ישראל כץ שיאבק על התקציב שלו אך מנגד יעשה לעצמו כמי שמתווה מדיניות כן היכן הוא יכול לקצץ ויבוא הוא ויאמר מה כן אפשר.
כאשר מנגד הוא צריך לזכור כי הוא חייב לשמור על ההישג הגדול שלו : הורדת כמות ההרוגים בתאונות הדרכים.
אך גם הוא יוכל לתרום למאמץ של הקיצוץ.
לישראל כץ יש יתרון הוא ממשיך בתפקיד מכיר את המשרד והייה לו יותר קל מהבחינה הזאת.


בוגי יעלון

 

בוגי חזר לנעול נעליים גבוהות, עוד לא חימם את כורסת שר הבטחון, וכבר יש נשמות טובות שדאגו להוציא בוגי השתמש במסוק לנסיעה לחתונת בתו, כאשר באחד הערוצים נשאלה השאלה האם לא היו דברים כאלה בעבר ? תגובת העיתונאים היה אבל לא קבלנו בזמן אמת, נו באמת מי מאמין לכם.

במשרד הביטחון יש מה לקצץ. בוגי כבר מכיר את המערכת והוא, כפי שישראל כץ מכיר את התחבורה, יודע כי יש מקומות שבהם יש את האפשרות לקצץ.
וכן, צריך בוגי יעלון לבא ולקבוע היכן הוא רוצה לקצץ במערכת הגדולה הזאת. נכון פה יש רמת החלטה שהיא מהווה בסיס עד היכן אנחנו נותנים למערכות הביטחון לקצץ מבלי שיפגע הביטחון אך ברור כי אפשר לקצץ שם.


לקראת סיום הפגרה 

 

מתברר כי יש בעיה קשה בניהול הקואליציה כי רוב חברי הכנסת של הליכוד נמצאים בתפקידים של שרים וסגני שרים. מכיוון שיש התנגדות כרגע לחוק הנורבגי ונתניהו מסתכל על שותפו ליברמן שביקש מחבריו השרים להתפטר מהכהונה בכנסת לטובת כניסה של שני חברי כנסת. אך יש להם בעיה קטנה : לפני השניים נמצא איש הליכוד חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה, בישראל ביתנו היו מצפים שכרמל יתפטר, אך בסביבת ראש הממשלה מתגבשת מחשבה כי גם הליכוד יבצע מעשה ישראל ביתנו וכך נתניהו יפנה לשנים או שלושה שרים ויבקש מהם להתפטר לטובת החברים הבאים ברשימה. זהו מהלך מעניין ונראה האם אלה שנתניהו יפנה אליהם יהיו מוכנים לנהוג באבירות כמו ישראל ביתנו.

 


מלכודת הדבש
השותפות עם החרדים היא מלכודת הדבש הכי מסוכנת למדינה.
אסור להדיר את המיעוטים אך הם צריכים להיות שותפים רק כמגזר ולא לתת להם להיות לשון המאזניים. אחת מהבעיות הייתה תמיד שהחרדים מנצלים את היריבות שקיימת בין ימין לשמאל והם אלה שכאשר הם לשון המאזניים הם שוחטים את תקציב המדינה .
מאיר שטרית כבר לפני הרבה שנים התריע על המצב וקרא אז למפלגות המרכזיות – הליכוד והעבודה – לכו לאחדות לעשור ותיצרו מצב חדש ומתוקן אך החשדנות והשינאה של השמאל לימין והימין לשמאל הביאה את החרדים להיות אלו שמכתירים כל פעם מחדש את השלטון. 
עכשיו יש פה התחלה של דרך מתקנת. טעתה שלי יחימוביץ שלא נכנסה לממשלה הזאת כממשלה שכוחה באיזונים שלה להביא לשינוי בסיסי במדינה.
שלי חייבת להבין כי רק מערכת שתביא לשיוויון בעשייה בוא תביא להפחתה בעוני. לא מדינה שבה איך שלא תשים את זה תקציב הבטחון מהווה נטל על החברה אך כאשר אתה שם על המאזניים גם את התקציבים שהולכים לאותם מיעוטים שלא מיצרים במדינה אתה מגיע למצב שהנטל עובר על חלק מהמדינה. אנחנו לפני קריסה חברתית ולכן המדינה חשובה יותר משלי או ביבי או יאיר .

 

קחו את העצה של שיטרית מלפני יותר מעשור ולכו לתוכנית עשור שבא הכוחות בתוך הפוליטיקה מחליטים על דרך משותפת וכאשר בהכרעות קרדינליות כמו הסכמים מדיניים ילכו להכרעה של העם במשאל עם.


 

בשבוע האחרון הודענו על כתבת תחקיר שאנחנו מבצעים כדי להבין לאן התאדו 60 מיליון שקל בתקציב הבחירות. היו כבר מספר פניות שקיבלנו כיצד אנשי מפלגות אחרות עבדו בליכוד, מדובר בעיקר על אנשי מפלגת העבודה, ואנשי הבית היהודי.
בידנו יש כבר מספר מסמכים שמראים כיצד המעגל הקרוב של בנט נהנה מעבודה בבחירות של הליכוד. גורם בכיר אמר לליכודניק כי היו התראות למטה כי אנשי מפלגות אחרות חתומים על חוזים, אך במטה הבחירות חיו בסרט לא מובן.
גורם המקורב לנתניהו אישר לליכודניק כי נדהמו לראות מי קיבל צק בבחירות כאשר היה ברור להם הקשר האישי לראש מפלגה מתחרה.
אנחנו מבקשים כי חברים שיש להם מידע שיעבירו, אנחנו מבטיחים חיסיון מלא.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המריונטות של ארנון גלעדי

אריק זיו ויזר

ארדן וסער תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר

אלדד, ברק, ובוגי חבורת הלינץ

אריק זיו ויזר

אפללו חשף המלכה עירומה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

נתניהו במלכודת תאצ'ר

אריק זיו ויזר

אטומים באוצר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן