19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

שומרים על הגזברים למען האינטרס הלאומי

מכתב לנבחרי הליכוד ולראש הממשלה  על שמירת האינטרס הציבורי

בס”ד

15/6/10

לכבוד,

מר בנימין נתניהו- ראש ממשלת ישראל.

שרים וסגני שרים מסיעת הליכוד בכנסת.

חברי הכנסת של הליכוד.

א, ג, נ

הנדון: הצעת חוק לקיצוב כהונתם של גזברים ברשויות המקומיות.

  1. ביום ראשון האחרון, התקיים דיון בועדת השרים לחקיקה בנוגע להצעת חוק שמטרתה לקצוב לכ- 7 שנים את כהונתם של היועמ”ש והגזברים ברשויות המקומיות.
  2. להצעה זו, בכול הקשור לגזברים, יש השלכות רבות שיכולות לגרום לפגיעה קשה בחוסנם של רשויות מקומיות, ואף בכללי המינהל התקין.
  3. ידוע שראש רשות מקומית הוא בעל כוח רב וחברי המועצה המקומית שנבחרים, מוגבלים מאד ביכולתם לפעול מול ראש הרשות ואף אין ביכולתם להחליפו, לדוג’ כמו שניתן להצביע אי אמון בממשלה והעומד בראשה, בכנסת ישראל . מעמד זה של ראש הרשות והעובדה המשמעותית שהוא נמצא בחיכוך תמידי, יום יומי ושעתי עם ציבור בוחריו שאיתם הוא חי למעשה, גורמים לכך שהלחצים במצבים אלו הם משמעותיים ביותר ומכן שיש צורך באנשי מקצוע חזקים שיסייעו לנבחרים לשמור על האינטרס הציבורי, ואסור שאותם אנשי מקצוע יהיו “אנשים מטעם ש”יכשירו” צעדים תמוהים שאולי משרתים אינטרס של סקטור צר אך פוגעים באינטרס הציבורי ולעיתים אף בשלטון החוק.
  4. לא בכדי נקבעו הגזברים כפקידים סטטוטוריים, המחוקק, הכיר בחשיבות תפקידם ובצורך שהם יפעלו בצורה מקצועית גרידא בכדי למנוע את הפגיעה בקופה העירונית, דבר שמביא בסופו של דבר לקריסת רשות מקומית ובאי יכולתה להעניק שרות לתושביה ולשלם משכורות לעובדיה, והנטל נופל על הממשלה.
  5. גם כיום ניתן להעביר גזבר מתפקידו, וזאת ע”י הרוב הנדרש במועצת העיר, כך שבמידה וגזבר לא ינהל מדיניות עניינית, הוא יועבר מתפקידו. דרך אגב גם העובד הזוטר ביותר שנבחר במכרז, הוא עובד כול עוד עבודתו לא הופסקה ע”י מעבידו כתוצאה מעבודה לקויה.

 

 

  1. מהכרות עם הנושא הנדון אציין כי גם כיום יש בעיתיות רבה בכול הקשור להתנהלות סקטוריאלית ברשויות, כאשר בעלי אינטרסים דוחפים מהלכים בעיתיים, לדוג’ בתחום ההקצאות של מבני ושטחי ציבור לעמותות פרטיות/ פוליטיות וכן בנושא תמיכות כספיות לאותם עמותות וכו’, וזאת בדגש על המפלגות הדתיות ובראשם ש”ס.
  2. כיום היחידים שעוד שומרים, כמה שניתן על החוקים,הנהלים והאינטרס הציבורי אלו הגזברים, שמתמודדים עם לחצים לא פשוטים, והתמודדותם ושמירתם על הקופה הציבורית, הם המניע המרכזי שדוחף עסקנים של אותם מפלגות לפעול בכדי להזיז את אותם גזברים שלא מאפשרים להם לעשות ככול העולה על רוחם.
  3. אציין כי אני לא באה להטיל דופי בכולם ואין ספק שגם ראשי הרשויות דואגים לאינטרס הציבורי, אך הם נתונים לעיתים ללחצים קואליציוניים, מצד המפלגות הדתיות בדגש על ש”ס, ודווקא הגזברים בעמידתם המקצועית עוזרים לראשי הרשויות, להתמודד עם אותם לחצים.
  4. בנוסף לאמור הצעה זו מובילה למצב שגזברים “לא נוחים” יוחלפו בטווח הקרוב, ובמקומם ימונו אנשים שמקורבים לתנועת ש”ס ,  וזאת גם ברשויות שנשלטות ע”י ראשי עיר מטעם הליכוד, מהסיבה שבועדת הבחירה של גזבר, ע”פ החוק, יושב נציג משרד הפנים שנקבע ע”י הנהלת משרד הפנים שכידוע נשלטת ע”י ש”ס, בנוסף, שר הפנים יפעיל לחצים על ראשי הרשויות הרלבנטיות, שלא ירצו להתמודד עם שר הפנים שלו הם מאד זקוקים , ומכן הדרך קצרה להכנסת אנשים נוחים לש”ס לתפקיד המשמעותי ביותר של גזברים ברשויות המקומיות, והדרך תפתח להשתלטות של ש”ס על שטחי ומבני ציבור לטובת האינטרסים הפוליטיים שלהם, הגדלת התמיכות והתקציבים בצורה דרסטית לטובת העמותות, הסקטורים והמגזרים שמזוהים איתם. הם ימשיכו להתרחב, להקים גני ילדים ובתי ספר פרטיים, צהרונים, מעונות יום, כוללים, בתי מדרש, מועדונים, ומנגנון שלם שמקיף את חיי המשפחה הממוצעת, מכול הכיוונים, ובכך מעמיק את שליטתם הפוליטית ומחזק אותם, בעיקר על חשבון תנועת הליכוד, שבוחריה המסורתיים נמצאים באותם שכונות, שש”ס משתלטת עליהם מהר ובטוח, בשיטה שצוינה לעייל .

10.  הגרוע מכול, שכול אותם תקציבים, לטובת אותה פעילות של ש”ס , באים מהקופה הציבורית ועל חשבון כלל הציבור, והחלוקה לא נעשית בצורה שוויונית בלשון המעטה, אלא באה לשרת אינטרסים פוליטיים.

11.  מכאן שבהצעה זו אתם בעצם נותנים יד להחלשת הליכוד וחיזוקם של המפלגות הלא ציוניות בדגש על ש”ס, ולא רחוק היום שנחזור למצב  שהיה בבחירות בשנת 1999,  בו הליכוד קיבל 19 מנדטים לעומת 17 מנדטים לש”ס,עובדה שהביאה להתרסקות הליכוד ואיבוד השלטון.     

12.  אשמח להרחיב היכן שאדרש וזאת מתוך כאב אמיתי, של חברת ליכוד, במשך שנים רבות, שמביטה בכאב רב אך אנחנו פוגעים בעצמנו, וכבר ראתה בעבר את המציאות הלא טובה הזאת מתממשת.

 

 

 

בכבוד רב,

דרלה לוי- חביב, עו”ד

טל’ נייד: 050/7809149



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר הכנסת : יש לעגן בחקיקה איזונים רחבים ביחס לחוק חופש המידע

אלי חזן

ועדת הכלכלה אישרה את תקנות הדואר: הסירה את הפיקוח מהעמלה שגובה חברת הדואר מבזק

אריק זיו ויזר

ריבלין לנתניהו: המחלוקת בינינו איננה אישית

אריק זיו ויזר

סיור חברי הכנסת מהליכוד בחברון

אריק זיו ויזר

דו”ח ועדת החקירה הממלכתית לטיפול במפוני גוש קטיף הוגש ליו”ר הכנסת

אריק זיו ויזר

הזמנה ליום הספורט והבריאות בכנסת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן