20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

רשמים מההפגנה באוניברסיטה העברית

ביום שלישי האחרון חברי לתא לביא באוניברסיטה העברית בירושלים ארגנו בשיתוף עם תנועת ‘אם תרצו’ עצרת תמיכה בחיילי צה”ל ובממשלת ישראל. לעצרת הגיעו מעל ל-150 סטודנטים מכל גווני הקשת והיא סוקרה על ידי כל כלי התקשורת החל מערוצי הטלוויזיה והרדיו ועד העיתונים וסוכנויות הידיעות. להלן מספר רשמים ומסקנות אישיות שעלו לאחר ההפגנה.

 

מי לא בא לתמוך?

בנוסף לתנועת ‘אם תרצו’ הזמנו גם את תא אופק המייצג את העבודה בקרב הסטודנטים באוניברסיטה לשתף עימנו פעולה בעצרת. אולם חברי התא היססו והחליטו שהם לא בעניין – דבר שמעלה תהייה. מה קורה לשמאל? האם גם במצב כזה בו יש בליץ בינלאומי נגד מדינת ישראל וצה”ל היא לא מוכנה לעמוד לצדם? האם הם מעדיפים להפגין תחת סיסמאות כמו “ציוני לא מתנחל” אך לא תחת סיסמאות כמו “כולנו חיילים בצה”ל”? האכזבה שלנו כחברי תא לביא הייתה גדולה מאוד מתא אופק (למרות שהיו בודדים מחברי תא אופק שכן הגיעו לעצרת באופן לא רשמי) ולא רק מהם.

 

אקדמיה שמאלנית?

בשבוע שעבר מרצים מהאוניברסיטה העברית הפגינו יחד עם סטודנטים מתאי שמאל קיצוני בשיח ג’ראח’. אנו קיווינו שבעצרת אנו נראה את הפנים השניות של המרצים ושלפחות כמה מהם יכבדו אותנו בנוכחותם אבל גם כאן נחלו אכזבה. את היעדרותם המורגשת ניתן להסביר במספר דרכים: אולי אין מרצים שתומכים בצה”ל, אולי הם לא ידעו על העצרת ואולי אלו שתומכים פשוט מפחדים לומר את זה בכל רם. אני באופן אישי לא אתפלא אם האפשרות השלישית היא נכונה. הרי ידוע לכל שבפוליטיקה האקדמית אתה חייב להיות שמאלני ועדיף פוסט-ציוני כדי להתקדם בקריירה האישית שלך.

 

איך התקשורת מסקרת את הימין?

מי שכן הגיע בהמוניהם לעצרת הם הכתבים והצלמים. ערוץ 1, ערוץ 2, וואלה, הארץ, גלי צה”ל, AP, ערוץ 7, ישראל היום ועוד. אנו ניסינו לייצג את הימין הנורמאלי, השפוי, הלא מתלהם, שמדבר לעניין. אבל התקשורת כמו תמיד ממשיכה בשלה. הכתבים מעדיפים להציג את הפרובוקאטורים הבודדים ולא את הרוב שאומר את דברו בנחת. רוב הכתבות שיצאו הקדישו את רוב זמן הכיסוי שלהם לויכוח קולני שנוצר בין כחמישה סטודנטים ישראלים לשלושה סטודנטים ערביים במקום לראיונות שערכו איתנו בו העברנו את המסרים שלנו בלי צעקות. הגדיל לעשות כתב ערוץ 2 שאפילו עיוות את הדברים שנאמרו על ידי הסטודנטים הישראלים לעבר הערביים כדי ליצור כותרת. המסקנה המתקבלת היא שגם אם ננסה יהיה קשה מאוד לקבל יחס הוגן מהתקשורת ותמיד הם יעדיפו להציג אותנו כקולניים, פרובוקאטורים וקיצוניים.

 

למרות הכל אנו יצאנו עם תחושת סיפוק מהעצרת. הרגשנו שהצלחנו להעביר את המסר שלנו לאלו שצריכים לשמוע אותו – חיילי צה”ל, חברי הממשלה והכנסת ואזרחי המדינה. הצלחנו כי המסר שלנו הוא פשוט – אנו אוהבים את חיילי צה”ל, תומכים בהחלטת הממשלה, רוצים את גלעד שליט בבית ומאסנו בצביעות והסתה נגד מדינת ישראל.

 

מצורף לינקים לסיקור האירוע:

http://news.walla.co.il/?w=/1/1681594

http://www.mako.co.il/news-israel/education/Article-7d20b6c6a54f821004.htm

 

דוד שאין, דובר תא לביא באוניברסיטה העברית בירושלים



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליכוד התפוצץ מהדיבייט בין דנון ואיתן

אריק זיו ויזר

דניאל גלילי נגד חנין זועבי. Take 1

אלי חזן

מחר יום ב’ בני בגין באוניברסיטה בירושלים

אריק זיו ויזר

צעירים נוספים לוקחים אחריות ומצטרפים למשה פסל

אריק זיו ויזר

עוז לביטן בקואליציה

אריק זיו ויזר

הליכוד חוזר לאונ’ ת”א

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן