32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

רקמה חדשה בליכוד

פייסבוק

מכחלון ועד שאמה,ביבי ואלקין סטייל,מילה קטנה על דן,הפדחת של מילוא, בנשים החדשות החברתי ניצחה, עמית הלוי חילק את ירושלים

 

משמעות תוצאות הבחירות המקדימות בליכוד הן שנוצרה הנהגה מתחדשת. שמות חדשים מקבלים את ההנהגה. צמרת הליכוד מורכבת מאנשי עשייה כמו סער, גלעד, סילבן וישראל כץ. מנגד, הגיעו לעשירייה שמות חדשים כמו דנון, יריב לוין, אדלשטיין ואלקין.

אין ספק שהרשימה השתנתה. היא קיבלה גוון אחד בוהק. יחד עם זאת קשה שלא להתייחס לאברמוביץ' ושות' שבאו בטענות על הרשימה הקיצונית לכאורה. האם אמנון אברמוביץ היה בוחר מחל כאשר בני בגין מיקי איתן או דן מרידור היו ברשימה? אני בספק.


לא אפיזודה חולפת

ב 2003 נכנסו לכנסת 38 חברי כנסת מהליכוד. ראיינתי את חברי הכנסת וכל אחד מהם היה שיכור מהיותו חבר כנסת. זה אמר דגל חברתי והשני הצהיר על מלחמתו למען ארץ ישראל. וכך כולם הצהירו כי הם יובילו את המערכה. האחרון שנכנסתי אליו היה משה כחלון וכאשר שאלתי אותו מה הציפיות שלך? הוא השיב : "תראה, אני רוצה לעבור לקדנציה הבאה. אנחנו, חברי הכנסת החדשים זכינו בפיס. המשימה היא לצלוח לכנסת הבאה, ושם אצליח להטביע את חותמי. מי שלא יכנס לכנסת הבאה יהפוך לאפיזודה חולפת".
ששת חברי הכנסת שכל אחד בדרכו הוכיח כי הוא עם חוט שידרה ומנהיגות ללא חת. כולם בדרכם הגיעו לעימותים אשר יכלו לשלם מחיר מול אלה שהם התעמתו איתם. דני דנון, אשר היה מוכן להתמודד מול ראש הממשלה על תפקיד נשיא הועידה ולאורך הקדנציה לא התקפל. כבר במהלך הקדנציה מקורבי ראש הממשלה הודיעו כי יחסלו אותו, אך מה שברור כי דני לא נכנע והגיע למקום החמישי.
אלקין הגיע מקדימה והצליח להגיע למקום בעשיריה הראשונה. ללא ספק היה הפתעת הקדנציה כאשר הצליח להוביל את הקואליציה ללא הפסדים בהצבעות. חברי כנסת מהאופוזיציה היו באים ומתחננים אליו שישתף פעולה איתם ובקשו עזרה בעברת חוקים.
אלקין שנראה כילד כאפות הוכיח כי הוא היה הכי נועז בקמפיין הבחירות כאשר הופיע עם הקליפ "אלקין סטייל". בקליפ צפו למעלה מ321 אלף וכן כאשר ראש הממשלה צפה בקליפ נהנה מכל רגע, ונתניהו צפה יותר מפעם אחת.
יריב לוין אלוף בחקיקה. גם הוא אחד מחברי הכנסת שיש לו חוט שידרה ואינו פוחד לעמוד מול ראש הממשלה כאשר צריך. יריב הוכיח כי הוא חבר כנסת שאינו נרתע ממאבקים.
מירי רגב חביבת הליכודניקים הוכיחה כי היא לא הגיעה לכנסת כמוצי צוצי אלא שכבר בתחילת הקדנציה נאבקה על הורדת המע"מ מהפירות והירקות. מירי הניפה דגל חברתי, גם אותה מקורבי ראש הממשלה הודיעו כי יחסלו ולא יכלו לה.
כרמל שאמה. נתניהו קרא לו לוחם. ללא ספק כרמל היה חבר הכנסת שנלחם לאורך כל הקדנציה. כרמל נאלץ להילחם על קיום הרוטציה בועדת כלכלה כאשר מולו עמדו מקורבי ראש הממשלה. כרמל נכנס לפגישה עם ראש הממשלה כאשר ויתר על תפקיד סגן שר. לאחר שכרמל נכנס לראשות ועדת הכלכלה החל העימות הגדול שלו עם חיים כץ היו שהזהירו אותו כי העימות הזה יגמור את הסיכויים שלו בכנסת [גם כותב שורות אלה הזהיר אותו] וכרמל הלך על כל הקופה. כרמל, שנכנס בקצה הרשימה, הוא ללא ספק בעל ההישג הגדול. היישג שלו עולה על ההישגיים של עמיתיו וכניסתו לרשימה הארצית מהווה סדק בעוצמה של הדילים. כי כרמל לא קיבל קולות לא מהדייל של הימין ובדיל של חיים כץ היה מחוסל, כלומר כרמל הביא נטו קולות לעצמו.
אופיר אקוניס. בחודש האחרון גם הוא היה בין אלה שהספידו אותם. וכן גם אקוניס הצליח להכנס לרשימה הארצית. ללא ספק אקוניס הוכיח כי יש לו את היכולות להוביל בהנהגה של הליכוד, מה שנתן לאקוניס את הפור הוא הופעות שלו בתקשורת. אופיר הופיע כמי שדברר את הממשלה ונתניהו וראינו כבר במשך הקדנציה כיצד הוא תופס את מעמדו מול המתפקדים.
דנון,אלקין,יריב,מירי,כרמל,אקוניס אתם לא אפיזודה חולפת.


אלו שבחוץ

הצטערתי לשמוע על אי בחירתו של דן מרידור. מאידך, את דעתי על מיקי איתן לא הסתרתי בחודשים האחרונים. אמרתי כי הוא צריך ללכת. ההתנהלות של מיקי הייתה בנויה על "כיצד אני אבחר וכך אני קובע את דרכי".

מיקי למד לבדל את עצמו וכך הצליח להיבחר פעם אחר פעם, הוא חבר כנסת משנת 84 ובאמת הוא מיצה את עצמו. הוא גם צריך להפנים כי הדור שלו דחק את האבות המייסדים של תנועת החרות כדי שצעירים כמוהו וכמו רוני מילוא ייכנסו להנהגה וכך 27 שנים אחרי הגיע זמנו. הרי כבר לפני כעשרה ימים שאלתי : מה כבר יעשה איתן בכנסת הבאה? יהיה עוד פעם שר שיתאם את עצמו בתיק של שר לעיני כלום.

ללא ספק, הרשימה היא טובה ויש בה משום השילוב עממי. זאת רשימה שנותנת את האפשרויות לחברי כנסת חדשים להוכיח את עצמם. אם ניקח רק את כרמל שאמה. מי הכיר אותו לפני ארבע שנים? אך כרמל הצליח בקדנציה הזאת להגיע למעמד של הנהגה.
קרוב לודאי כי יש מאלה שנמצאים כיום בהנהגה יקחו קשה את סיום הקריירה הפוליטית אך צריך להבין שזאת נשמת הדמוקרטיה. יש החלפת דורות בליכוד והיא מתממשת כאשר השיטה היא קובעת כי בכל סיבוב יש כאלה שלא מצליחים להכנס וכך יש תהליך כואב לאלה שלא נכנסים וחוש בריא של התחדשות.

לכן מיקי, תודה על כל השנים של העשייה. ותודה לך בני בגין על התרומה שלך. אתה הבאת לפוליטיקה צד אחר של צניעות ושל אמונה בדמוקרטיה ללא פשרות. גם כאשר שותפך לדרך באמונה של ארץ ישראל השלמה לא השלימו עם דרכך, אתה נשארת נאמן לדרכך ויכול להיות שאם אלה שכעסו עליך בגלל מאבקך על שלטון החוק הם איבדו שותף לדרך על הגנה על ארץ ישראל.

וגם דן מרידור. לפני ארבע שנים נפגשנו לראשונה לפגישה של הכרות. אז כבר התרשמתי מהיכולות שלך וחשבתי שאתה חלק חשוב בפאזל של הליכוד. כן, גם הפעם סימנתי את שמך אך היה לי ברור שאתה לא תיכנס, לא כי אתה לא חשוב אלא כי אתה לא שמרת על קשר עם החברים, ופוליטיקה היא גם יצירת מעגלי התמיכה .
כאשר נתניהו עמד על הבמה היה לי ברור כי נתניהו רוצה אותך ואת בני לצידו ואני מקווה כי נתניהו יקרא לך בעת הרכבת הממשלה וימנה אותך לתפקיד.


הבחירות בירושלים
דודו אמסלם נציג הקבוצה הירושלמית ניצח את הבחירות אך מה שברור הוא כי המספרים מראים כי כאשר המחנה של נאמני ארץ ישראל יתאחד מאחורי מועמד – המחנה ינצח. ראיתי את עמית הלוי מנסה בליל התוצאות להסביר למה הוא תמך בדודי אמסלם: הוא נימק זאת הטענה כי היה ברור שאמסלם יבחר. אז עמית הלוי, בוא נרים ידיים כי בכל מקרה בעתיד תקום מדינה פלסטינית. אז למה להתנגד?


כבר עשור יש לנו את הקבוצה שנקראת מנהיגות יהודית. במשך השנים היו לנו עליות ומורדות, אך דבר אחד ברור : שתי האוכלוסיות למדו לחיות ביחד ומה שהייתה הביקורת על מנהיגות יהודית של התבדלות בתוך התנועה הרי שבקדנציה האחרונה גילינו כי הרבה מחברי מנהיגות יהודית הוטמעו בתנועה והחלו לשתף פעולה עם חברי הליכוד. מנגד, דווקא חברי ליכוד, כמו הצמד שבח שטרן ונתן אנגלסמן ועמית הלוי, הפכו את הכוח שלהם לעוצמת העסקנות הקטנה והזולה. כאשר הם חברו ותמכו בגורמים שהיו בעד ההתנתקות. מבלי להכנס לשמות כרגע.
מנגד, מנהיגות יהודית פעלה בראייה מפוקחת ושמרה על העקרונות וכן, הלכה לדילים שעזרו להכניס את משה פייגלין לכנסת.
ברור שזאת הייתה המטרה. שי מלכה הוכיח כי הוא הצליח לסגור דילים מסודרים לפייגלין. כבר בשבוע האחרון היה ברור שפייגלין המפחיד נכנס לכנסת, וכן כבר לא מפחדים ממנו.


נשים
כאן היה מאבק ללא חת כאשר הנשים החדשות הצליחו לדחוק את הוותיקות במיקום. אמנם, המאבק של הנשים האחת מול השניה היה בעוכריהן. בסופו של יום אף אחת לא צלחה את העשירייה הראשונה, וארבע נשים נכנסו לעשירייה השנייה אך ההפתעה הייתה של ציפי חוטובלי שהצליחה להיות האישה הראשונה. מירי רגב הגיעה למקום השני, השרה לימור לבנת הגיעה למקום השלישי והמקום הרביעי לסגנית השר גילה גמליאל. כמו בקרב חברי הכנסת כך גם בנשים, חברות הכנסת הצליחו מול אלו שהיו בעלות תפקידים. ההישגים של כל הנשים כולל לימור לבנת שהייתה שרה הם אדירים כי לפני כשנה כשל המערכת הפוליטית ספדה את לימור כל הקדנציה אמרו עליה כי היא גמרה, דיברו עליה שהיא צריכה לקחת תפקיד ולצאת. לימור ביצעה קאמבאק אדיר כאשר בשנה האחרונה סגרה פערים והצליחה להתברג ברשימה. מבין הנשים זהו ההישג הכי משמעותי שהיה הפעם.
סגנית השר גילה גמליאל נכנסה בקצה הרשימה הארצית אך גם היא הצליחה להיכנס בכוחות עצמה ללא דילים. זהו גם הישג גדול. כי גילה אומנם הייתה בתפקיד אך כידוע תפקיד סגן שר הוא מלכודת דבש, כל סגני השרים בדרך כלל נכשלים בבחירות של אחרי הסגנות.


נשים חדשות
פה היה מאבק בין שתי אסכולות : קטי שיטרית, נורית קורן ואתי תלמי מול קרן ברק. קרן ברק, שבאה מרקע של לוביסטית, הייתה כפי הנראה חברת כנסת שמגיעה עם נסיון פרלמנטרית. מאחורי קרן ברק עמדו כל חברות הלובינג וכל העסקנים הגדולים. לצידה עמדו הסניפים הגדולים חיפה וירושלים, ראשי ערים כמו קרית אתא וראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר שאיים על שרים וח"כים שאם יתמכו בקטי יחוסלו. כך גם נהג קבלן הקולות הירושלמי דודו אמסלם.

 

מנגד, הגיעו המועמדות האחרות עם רקורד של עשייה חברתית כאשר הן נוגסות האחת בשנייה וכל התחזיות היו כי קרן ברק ניצחה את המשבצת. גם קרן ברק הסתובבה והצהירה כי היא מנצחת. מקורביה השתחצנו כי הצליחו לשבור את היריבה הכי רצינית קטי שיטרית בכל המקומות שקטי הייתה חזקה. כך הצליחו הכוחנות של הגורמים שעמדו מאחורי קרן להכניס אותה לדיל של חיים כץ, וכן קרן החלה גם להופיע במקומות מסוימים – גם בדיל של פייגלין. מנגד, קטי שיטרית שגם נתמכה ע"י המחנה האידאולוגי וגם נתמכה ע"י חיים כץ וגם נתמכה ע"י השטח של הליכוד הצליחה להביא תוצאה מדהימה של 21 אלף קולות. ניצחון בפער אדיר על המתחרה שלה. ללא ספק קטי הוכיחה כי הכוחנות שהופעלה נגדה לא שברה אותה.
קטי הביאה ניצחון גדול אך גם נורית קורן הצליחה להתברג לאישה השלישית. נורית אישה מדהימה שאין ספק שיש לה מה לתרום ולכן למרות שהתמיכה החברתית נאבקה על אותם קולות ההישג של נורית וקטי מכופל.
קטי חייבת לזכור כי הירידה של לילך דרשר חיזקה אותה. לילך, שהבינה כי ההתמודדות שלה עלולה להפריע לקטי, הודיע כי יורדת מהמרוץ ומעבירה תמיכה לקטי.
[גילוי נאות הכותב ביחד עם משה איפרגן פנו לפני ארבע שנים אל קטי שיטרית שתתמודד לכנסת היא ניצחה במחוז ירושלים, והפעם ניצחה בארצית, לאורך כל הזמן תמכו בגלוי בקטי].
למרות המאבק המכוער אני מקווה שנזכה לראות גם את קרן ברק בכנסת.


העבודה
האבות המיסדים של תנועת העבודה לא יכולים להאמין כי לדיל הזה פיללו. אין ספק כי מפלגת העבודה של היום מתקרבת יותר לחדש מאשר למרכז המפה הפוליטית בישראל. ההכרזות של שלי יחימוביץ מזכירות לי את הימים שלפני שנבחר מורסי במצרים. אז, האחים המוסלמים דיברו על דמוקרטיה וכאשר ניצחו הם משנים את החוקה ולאט לאט הופכים להיות מדינה שהאיסלאם שולט בה.
כך, מפלגת העבודה בראשה יש מי שהצביע לחד"ש וכבר בעשיריה הראשונה מופיעה מירב מיכאלי אשר מבחינתה אנשים כמו בוזי הרצוג הם כהניסטים. מיכאלי היא מה שנקרא שמאל קיצוני.
מפלגת העבודה נשארה מפלגת גבעתיים שם בוחרים את הנבחרים לפי גוון העור. האיש הכי מדובר בארץ בשבועות האחרונים היה עמיר פרץ כאשר היה מי שהחליט על כיפת ברזל, היה צפוי כי עמיר יקח בגדול את המקום הראשון אך ראו זה פלא במפלגת העבודה אין פירגון ועמיר לא נבחר ראשון.


רוני מילוא
חבל שאתה מתנהג כך כלפי הליכוד. ככה מתנהלת מפלגה דמוקרטית. לא בוחרים מנהיגים שהתנתקו מהשטח. יכול להיות שכואב לראות את החברים הולכים הביתה אך רוני בתקופתך הייתה התגאות כאשר שלחתם את דור המייסדים החוצה מהפוליטיקה. אז זה היה יפה ונחמד. אני זוכר כיצד היית בראש המחנה שרצה לחסל את שרון וכן את דוד לוי.
אז בבקשה רוני, קצת כבוד לאלה שנמצאים בבריכה הפוליטית.


צחי הנגבי

היישג גדול לצחי שהצליח להכנס לתוך הרשימה הארצית, ללא ספק צחי חזר לבית שלו "הליכוד" לעומת מועמדים שהגיעו מקדימה לצחי יש שורשים עמוקים צחי משול לחצב בצל החצב המצוי מתחת לקרקע מוציא את שורשיו לעומק, כך הנגבי את שורשיו השאיר בליכוד,ולכן צלח את הבחירות המקדימות ללא ספק נראה את צחי בהנהגה הגבוהה של הליכוד בעתיד.

צחי איש אמונו של נתניהו קרוב לודאי כי הנגבי יתפוס את משבצת המדינית ליד ראש הממשלה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

התפספס לו

אריק זיו ויזר

איילת הפרחח ויצחק שמיר

אריק זיו ויזר

יום הבוחר הגיע

אריק זיו ויזר

ברק ברח ונכשל

אריק זיו ויזר

ציפורה חלולה/יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

חרדים זה IN בפוליטיקה

אלי חזן
דילוג לתוכן