19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין:גורלו של שליט מבטא את המצב הבלתי אפשרי שישראל נתונה בו

יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שיגר ל-217 ראשי פרלמנטים בעולם איגרת ברכה לשנה האזרחית החדשה. בין היתר הזכיר ריבלין במכתבו, כי מאז נחטף גלעד שליט לא הגיע לבקרו אף נציג מהצלב האדום או כל ארגון בינ”ל אחר. “בעודי כותב שורות אלו שרויים אנו עדיין בחוסר וודאות לגבי גורלו של חייל צה”ל, גלעד שליט”, כתב ריבלין לעמיתיו בעולם. “יותר משלוש שנים חלפו מאז שגלעד נחטף משטח ישראל ע”י טרוריסטים מהחמאס, ומאותו היום לא הייתה לגלעד אפילו הזדמנות אחת להיפגש עם מישהו אחר מלבד חוטפיו. אף נציג מהצלב האדום הבינלאומי, האו”ם או כל גוף בינ”ל אחר לא הורשה לבקר את גלעד או למסור הערכה אובייקטיבית לגבי מצבו. גורלו של גלעד הוא בראש ובראשונה נושא הומאניטרי, אך באותו זמן משקף את המצב הבלתי אפשרי בו מדינת ישראל מוצאת את עצמה.”

ריבלין קורא לראשי הפרלמנטים להתעשת ולא לגלות הססנות במאבק בטרור העולמי. לדבריו, “ארגוני טרור מהווים איום לא רק על ישראל אלא על הסדר העולמי. קבוצות אלו רוצות לכפות אידיאולוגיות מסוכנות ואנטי דמוקרטיות על כל העמים והן מהוות סכנה חמורה לעולם בו ישנן חברות פתוחות וחופשיות.
איראן מתעקשת לפתח את הנשק הגרעיני שלה, ובאותו זמן מממנת ומחמשת ארגוני טרור כמו החמאס בעזה או החיזבאללה בלבנון. ישראל היא המטרה הראשונה שלהם אך היא בוודאי לא האחרונה. זוהי חובתנו המשותפת להשתמש באמצעים העומדים לרשותנו כדי לעצור את הטרור, לפני שיהיה מאוחר מדי.”

יו”ר הכנסת תוקף את עמדת הקהילה הבינ”ל כפי שהשתקפה הדו”ח גולדסטון, ומציין כי ישראל מוצאת עצמה במצב בלתי אפשרי, שבו העולם שופט אותה בחומרה על כך שהיא מגנה על אזרחיה.

את מכתבו חותם יו”ר הכנסת בתקווה לכינון שלום באזור: “אנו עדיין מאמינים ששלום הוא הפתרון הטוב ביותר עבור האזור. כל האומות וכל העמים יכולים ועשויים ליהנות משלום באזורינו. מצב זה יחסל את כוחם של הקיצוניים והטרוריסטים שבונים על שנאה, קסנופוביה ובורות. אנו בישראל כמהים לפתרון של שלום אשר יבטיח את בטחון מדינתנו ובטחון עמינו ויאפשר לכל עמי האזור להשיג את הרווחה שהם כל כך ראויים לה.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר הכנסת: 42 הנספים באסון הדליקה הם חללי מערכות ישראל

אריק זיו ויזר

המירוץ של דליה איציק לנשיאות החל

אלי חזן

כרמל אמר לא לסגן שר

אריק זיו ויזר

אחדות דעים בתנועת הליכוד

אריק זיו ויזר

סוף טוב: בליכוד מברכים את ההחלטה לפסול את זועבי

אריק זיו ויזר

אכפת לנו:ערוץ בשפה האמהרית ליוצאי אתיופיה במימון הממשלה.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן