24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

רוצים שוויון ? לוין ייתן לכם שוויון אצל המבקר

מכתב מיו”ר ועדת הכנסת, ח”כ לוין, למבקר המדינה

לכבוד
כב’ מבקר המדינה
מיכה לינדנשטראוס
באמצעות הדואר האלקטרוני
 
 
הנדון: דרישה לקיום בדיקה מקיפה של נסיעות אישי ציבור לחו”ל
 
אבקש לפנות אל כב’ בעניין שבנדון כדלקמן:
 
1. להווי ידוע כי בעשור האחרון התקיימו אלפי נסיעות לחו”ל של נשיאים וראשי ממשלה בעבר ובהווה, שרים, סגני שרים, ראשי אופוזיציה וחברי כנסת, אשר נסעו בלווית בני זוגם או לבדם.
2. נסיעות אלה היו כרוכות בעלויות של אלפי, ולעיתים עשרות אלפי דולר ארה”ב לכל נסיעה, וכולן מומנו ע”י גורמים רבים ושונים, לרבות גורמים זרים וגורמים אשר מקיימים פעילות גם בישראל.
3. על פי ההודעות שפורסמו בשם משרדך, מתקיימת בדיקה של נסיעות אלה בהתייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו בלבד, תוך הימנעות בלתי מוסברת מבדיקתן של כל אותן אלפי נסיעות הדומות במהותן אשר בוצעו ע”י שורה ארוכה של אישי ציבור אחרים. כל זאת בדרך ההופכת את בדיקת מבקר המדינה לכלי ניגוח אישי כלפי ראש הממשלה תחת קיומה של בדיקה מקיפה אשר תבטיח קביעת נורמות ראויות ביחס לכלל אישי הציבור אשר ביצעו ועודם מבצעים נסיעות לחו”ל בהיקפים ניכרים.
4. אדגיש, כי די בעיון ראשוני ברשימת הנסיעות והגופים המממנים כדי להצביע על שורה ארוכה של נסיעות שראוי כי תיבדקנה בדיקה מעמיקה ומיידית. בהקשר זה אבקש להפנותך לשורה ארוכה של נסיעות שביצעה יו”ר האופוזיציה, ח”כ ציפי לבני, בין לבדה ובין בלווית בעלה והמפורטות בהרחבה גם באתר האינטרנט של הכנסת, ובהן נסיעה בחודש ספטמבר 2009 להוואי וללוס אנג’לס ונסיעה בחודשים יוני-יולי 2010 לניו-יורק. דוגמה נוספת היא שורה ארוכה מאוד של נסיעות שביצע יו”ר הוועדה לביקורת המדינה, ח”כ יואל חסון, אשר כללו נסיעות לארה”ב, ספרד, הודו ושורה ארוכה של מדינות נוספות.
5. מן האמור לעיל עולה כי אין כל מקום או הצדקה להחרגתו של ראש הממשלה ולהתייחסות מפלה ביחס אליו לעומת כל אותם אישי ציבור אחרים. ראוי כי הבדיקה תתבצע באופן שווה ביחס לכל אותם אישי ציבור ובדרך שתבטיח מתן תמונה אמיתית, מדוייקת ומלאה בסוגיה זו ואשר תאפשר תיקון מלא של כל ליקוי שיתגלה בהתנהלות מי מאישים אלה. כן ראוי כי פרסום הממצאים יתבצע בו זמנית ביחס לכל האישים הנוגעים בדבר.
6. לאור האמור לעיל אבקשך לפתוח לאלתר בבדיקה מקיפה של נסיעותיהם של כל אישי הציבור הנזכרים לעיל לרבות של הנסיעות שנזכרו לעיל. סבורני כי ראוי היה לעשות כך מלכתחילה, וממילא טובת הציבור והעניין גם יחד מחייבים היענות מיידית לפנייתי זו.
7. למען הסר ספק, אבקשך לראות בפנייתי זו משום הגשת תלונה ובקשה לבדיקה כמפורט לעיל.
8. הנני מודה מראש בעד פעולתך השיוויונית בעניין זה.
 
 
 
בכבוד רב,
יו”ר ועדת הכנסת
ח”כ יריב לוין



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אושר החוק לסליקת כרטיסי אשראי של ח”כ דני דנון

אריק זיו ויזר

ח”כ אקוניס יוזם:ריבית חיובית על יתרת זכות-כבר מהשקל הראשון!

אריק זיו ויזר

שאמה אומר לא למלכודת הדבש

אריק זיו ויזר

אושרה במליאת הכנסת החלת דין רציפות על הצעת חוק משאל עם

אריק זיו ויזר

הליכודניקים מקדמים את הלאומיות בכנסת

אריק זיו ויזר

ב”על משמר הכנסת” מעניקים לכם את האפשרות לשאול את השר

אלי חזן
דילוג לתוכן