18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
--28-1~1
נרי אבנרי

רוני בראון: ביבי עשה ניסים ונפלאות בכלכלה

נרי אבנרי מוכיח שוב כי בקדימה חברים וחברה… פוליטיקאים ופוליטיקאית… שמאמצים שוב ושוב סטנדרטים כפולים

מישנה: רוני בראון הוא כתם על קדימה, כתם על הפוליטיקה הישראלית, כתם על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ובעיקר, כתם על האתיקה העיתונאית….

 

שישה-עשר חודשים חלפו מאז נכנס בנימין נתניהו ללשכת ראש הממשלה. מינוס בסך 40 מיליארד שח (במילים: ארבעים מיליארד שח) קידם את פניו- ירושה מפוקפקת מהשלטון הקודם. הירושה הזאת, לא מפריעה לח”כ רוני בראון לקחת קרדיט על מצבה הכלכלי האיתן של מדינת ישראל.

קבלו כותרת: “הצמיחה הכי גבוהה במערב” (ידיעות-אחרונות / 17.8.10). בכותרת המשנה קראנו ש- “רמת החיים עלתה“. שר האוצר שטייניץ הסביר את ההצלחה במילים: “הסיבה לצמיחה היא התוכנית הכלכלית“. את הכתבה רשם העיתונאי הכלכלי גד ליאור, שהוסיף טור פרשנות עם הכותרת: “למרות האוצר, ולא בזכותו“. יומיים אחרי ובאותו עיתון ראינו טבלה שבה האבטלה ממשיכה לרדת (6%).

 

כמו רבים, גם שר האוצר לשעבר, ח”כ רוני בראון קרא את הכתבה. הכותרת- “הצמיחה הכי גבוהה במערב“- הפחידה אותו. מישהו עלול להדביק הצלחה כלכלית בנתניהו ושטייניץ. מאמר הפרשנות של גד ליאור- “למרות האוצר, ולא בזכותו“- אושש אותו.

 

“אני דווקא שמתי לב לכותרת אחרת בידיעות אחרונות”, אמר רוני בראון, “שהצמיחה היא למרות נתניהו ושטייניץ ולא בגללם. אני חושב ששר האוצר קצת קושר לעצמו כתרים לא לו” (רשת ב’ / 17.8.10). עוד ציטוט מאותו ראיון: “אם בתקופתנו היינו נכנעים לש”ס היינו עד היום בשלטון. לא נכנענו לש”ס, לא ביולי 2008 וגם לא באוקטובר 2008 בשעה שהגברת לבני ניסתה להרכיב ממשלה”.

 

שקר!! ציפורה נכנעה לש”ס!!

 

היא הסכימה תמורת תמיכה בה לראשות הממשלה לתת לשלם מיליארד שח.

--28-1~1

 

השיחות התפוצצו בגין סירובה להתחייב בכתב על אי חלוקת ירושלים. את המינוס של 40 מיליארד שח שקיבלו נתניהו ושטייניץ, אסור להזכיר. גם המראיינים יודעים את זה. רוני בראון יודע את מה שכל מומחה לתקשורת המונים יודע: עובדות מעיקות, אם לא מזכירים אותן, סופן להתפוגג, ושקר שחוזרים עליו הרבה פעמים נטמע בתודעה כאמת צרופה.

 

 

ולמרות שהאיש שקרן, כמו כל שקרן, יוצא לו לעיתים מהפה דברי אמת. ביבי כמנהיג כלכלי, עורר אצלו התפעלות. “כראש ממשלה ב-96, נתניהו עשה ניסים ונפלאות בכלכלה“, אמר לחיים משגב ואורן שחור (אש צולבת / 9.3.03). וכדי שלא נחשוב שהמילים “ניסים ונפלאות” היו פליטת פה, הוא חזר על זה שנתיים וחצי אחרי: “ביבי עשה ניסים ונפלאות בכלכלה“, הוא אמר לרזי ברקאי ולדליה נוימן. במילים האלה הוא סיכם את כהונת נתניהו במשרד האוצר. מסתבר שאם שקרנים יוצאים מהריכוז-  האמת בורחת להם.

 

 

 

 

זאת הזדמנות להזכיר למי ששכח, שהפוליטיקאי הנכלולי הזה עם הפה ג’ורה נכנס לכנסת בזכות דיל שעשה עם הפייגלינים (2003). תמורת תמיכתם בו הוא התחייב שלעולם לא ירים את ידו בעד עקירת ישובים. חתם, נכנס לכנסת, והפר את התחייבותו. בכל מדינה מתוקנת, כלבי השמירה היו משאירים בו צלקות. לא כאן…

לא רק שהפר התחייבות חתומה, ולא רק שגנב את המנדט ממפלגת האם, יש לו את האינסוף חוצפה לספר לנו ש- לגבי משאל המתפקדים: שרון כיבד את תוצאות המשאל. “התוכנית המקורית של המשאל, שונתה מהקצה לקצה“, אמר לרזי ברקאי. אתם הבנתם את זה? קיצוץ ימי הגירוש בחצי, זה אליבא דה-בראון שינוי התוכנית “מהקצה לקצה”.

 

 

 

החוצפה שלו מעוררת בחילה. טלי חתואל (שהייתה בהיריון) וארבע בנותיה נרצחו ביום משאל המתפקדים, שעה שהיו בדרכן לאחת הקלפיות, כדי לשכנע מצביעים להתנגד לגירוש. להגיד ששרון כיבד את תוצאות המשאל, זה שיא הציניות.

רוני בראון הוא כתם על קדימה, כתם על הפוליטיקה הישראלית, כתם על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ובעיקר, כתם על האתיקה העיתונאית….

 

 

 

 

 

 

 

למאמר המקורי מהאתר של נרי אבנרי לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משחקת אותה פופאי:

פואד: הסכם אוסלו, מלאכת מחשבת

אלי חזן

כל כך קל לתעב אותו

אלי חזן

פועה, פעם שלישית

אריק זיו ויזר

אלי הורביץ- מה אסור להגיד

אריק זיו ויזר

על איזו דמוקרטיה אדוני מדבר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן