18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

רוב בכנסת לתקופת צינון לאנשי תקשורת!!!

הצעת חוק תקופת צינון של שנה לאנשי תקשורת של ח”כ כרמל שאמה אושרה היום בקריאה טרומית במליאה ברוב של 32 בעד

ח”כ שאמה:”מדובר בהישג חשוב ובצעד משמעותי לשמירת עצמאות התקשורת, הכנסת אמרה את דברה בדבר זכות הציבור לדעת ולקבל מיידע נקי משיקולים פוליטיים ואישיים עיתונאים אמורים לסקר לדווח ולחקור ובשום מקרה לא לעשות תעמולה”

 

מליאת הכנסת אישרה היום 23.6.2010  ברוב גדול את הצעת החוק של ח”כ כרמל שאמה הקובעת תקופת צינון של שנה לאנשי תקשורת. 32 ח”כ הצביעו בעד ו 12 נגד. (הצעת החוק המקבילה של ח”כ רונית תירוש הקובעת תקופת צינון של חצי שנה אושרה ברב של 30 בעד ו 12 נגד)

 

להלן ח”כ שהצביעו בעד: דיכטר, מיכאלי, זוארץ, קרא, אלדד, גמליאל, אזולאי, רותם, איציק, אלקין, בילסקי, עמאר, אדלשטיין, פלד, אדרי, מרגי, לוין, שאמה, נס, פרוש, רגב, מוזס, מטלון, וילנאי, שי, זאב, פיניאן, אברהם, תירוש, מג’אדלה, לנדאו ומולה.

 

להלן ח”כ שהצביעו נגד:אורבך, טיבי, גילאון, כבל, חנין, מרידור, ,בגין, אורון, איתן, הורביץ וריבלין.

 

ח”כ שאמה:”זכות הציבור לדעת המהווה את בסיס הפעילות העיתונאית היא קודם כל הזכות למידע אובייקטיבי וחסר פניות. הצהרותיו של לפיד כי יקפיד על עצמו אינם יותר מאשר כוונות טובות. לפיד מזמן עבר ממצב של חשש לניגוד עניינים למצב של ניגוד עניינים בפועל”.

 

עוד ציין ח”כ שאמה כי יש להחיל תקופת צינון על העוסקים בתחום כפי שקיים לגבי אנשי צה”ל. לא יתכן שאיש תקשורת ינצל את תפקידו ע”מ לבנות לו אהדה ורייטינג או לתמוך בסדר יום מסוים, וברגע האחרון יקפוץ לזירה הפוליטית, בדומה בכללים למניעת ניגוד עניינים אין המטרה למנוע ניגוד עניינים בפועל אלא את החשש לניגוד עניינים. אין ספק שאיש תקשורת המכלכל את צעדיו בדבר התמודדות לכנסת, קל וחומר מי שגמלה בליבו ההחלטה, אינו יכול לנתק בין עובדה זו לבין עבודתו. פרק זמן של שנה הינו פרק זמן מינימאלי של תקופת צינון בטרם יוכל איש התקשורת לחצות את הקווים לתוך הזירה הפוליטית.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דקת הדומייה של חוטובלי

אריק זיו ויזר

דנון : “לגנון של קדימה אין מקום בפוליטיקה הישראלית”

אלי חזן

חברי כנסת לרה”מ – יש להכריז ריבונות ישראלית על אריאל

אריק זיו ויזר

“די לדיבורים- הגיע הזמן לגרש את כל המסתננים”

אלי חזן

מליאת הכנסת אישרה סופית: יום לאומי לציון העלייה לארץ

אריק זיו ויזר

ועדת הכלכלה ביטלה את קנסות היציאה מחברות הסלולר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן