19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

רב אזורי לשומרון: הרב אליקים לבנון

דווקא בימים אלו של איומים ודיבורים על הקפאות ותכניות מדיניות, החליטו בשומרון, ברוח ימי החנוכה, דווקא להוסיף ולהגדיל אורה של תורה.
רב הישוב וראש ישיבת ההסדר אלון מורה הרב אליקים לבנון נבחר לשמש כרב האזורי של אזור השומרון.
ההחלטה על הבחירה התקבלה פה אחד ע”י רבני הישובים במועצה האזורית שומרון במסגרת ועד רבני השומרון.
לאחר ההחלטה פנו הרבנים חברי מזכירות ועד רבני השומרון אל הרב אליקים לבנון ובקשו ממנו לקבל את המינוי כרב אזורי.לחר מחשבה, הודיע הרב לבנון על הסכמתו לקבל עליו את התפקיד.
לאחר מתן התשובה, עלו כלל רבני הישובים יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אל ביתו של הרב לבנון באלון מורה והגישו לו,-כנהוג, כתב בקשה רשמי לקבלת התפקיד.
בימי הקמת ההתיישבות וראשית הקמת הישובים בשומרון, כיהן בתפקיד הרב מאיר האיתן זצ”ל מקדומים, אשר הקים למעשה את מוסד הרבנות בשומרון.                                                                                  
מאז פטירת הרב האיתן בשנת תשנ”א לא מונה רב אזורי במקומו. ההכרזה על מינוי הרב לבנון מחדשת למעשה את מוסד הרב האזורי בשומרון. 
ועד רבני השומרון מאגד בתוכו את כלל רבני המועצה האזורית שומרון. הועד שם לו כמטרה לרומם ולהאדיר את שם התורה בשומרון מתוך עשייה משותפת וחזון מאחד, ולהוות כתובת לכול צורך דתי ותורני בשומרון.
הועד שואף לחזק את האחיזה היהודית בשומרון ע”י העצמת מקום התורה בכל תחומי החיים, החברה , החינוך, התרבות והקהילה.
הועד פועל בשיתוף מלא עם המועצה האזורית ועם ההנהגה הציבורית בשומרון. במזכירות ועד הרבנים חברים הרב אהרן כהן רב הישוב יקיר, הרב יהושע שמידט רב הישוב וראש ישיבת ההסדר שבי שומרון והרב מאיר הילביץ’ רב הישוב ברוכין.
ביום ראשון השבוע התקיים ביוזמת וארגון ועד הרבנים אירוע ייחודי ונדיר של סיום בו זמנית של סדר נזיקין ע”י 50 שיעורי הדף היומי בישובי השומרון.
האירוע, תחת הכותרת “קול התורה בשומרון”, התקיים בבית הכנסת המרכזי בישוב יקיר, במעמד הראשון לציון הרב הראשי לשעבר הרב אליהו בקשי דורון, רבני הישובים במוא”ז שומרון ובמועצות מקומיות בשומרון, ראשי הישיבות ומגידי השיעורים בשומרון, ובהשתתפות מאות מתושבי השומרון ואורחים רבים ממרכז הארץ.      
מתוך כ-330,000 אזרחים יהודים המתגוררים כיום ביהודה, שומרון ובנימין, מתגוררים כ-75,000 איש בשומרון: במועצה האזורית שומרון, ב-6 מועצות מקומיות ובעיר אריאל.
במועצה האזורית שומרון 30 ישובים, בהם מתגוררים כ-30,0000 אזרחים. המועצה היא שיאנית ישראל בקצב הגידול במספר התושבים מזה כשנתיים. 55% מתושבי המועצה האזורית שומרון הינם חילוניים ו-45% דתיים. המועצה מוגדרת “מועצה צעירה”: כ-50% מתושבי המועצה מתחת לגיל 18, זאת בגלל אחוזי ילודה גבוהים, גם בקרב המשפחות הלא דתיות.
הרב אליקים לבנון
הרב לבנון נולד בד’ בתשרי בשנת תש”י (1949). בצעירותו למד בישיבה התיכונית נתיב מאיר בירושלים ומגיל 17 עד גיל 33 למד אצל הרב צבי יהודה הכהן קוק בישיבת מרכז הרב, ונחשב בין תלמידיו המובהקים. במהלך שירותו הצבאי, שירת הרב לבנון בחיל התותחנים. במהלך שנותיו בישיבת מרכז הרב, היה גם תלמידו של הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא, ובשנותיו הראשונות ברבנות, למד גם אצל הרב שלמה זלמן אוירבך, והראשון לציון הרב מרדכי אליהו.
בשנת ה’תשמ”ב עבר לאלון מורה, לכהן שם כראש הכולל שבמקום, ומאז שנת ה’תשמ”ו הוא מכהן גם כרב היישוב. בנוסף לכך הוא משמש כראש מוסדות בית המדרש באלון מורה, שהוקמו על ידו ועל ידי הרב שמעון פורטל הי”ד ששימש כמנהל הישיבה הראשון.
בנוסף, משמש הרב לבנון כאב בית דין מרכז השומרון, חבר ועד רבני יש”ע, חבר בכיר באיחוד הרבנים למען ארץ ישראל, ואחד ממנהיגי הציבור הדתי בישראל.
בתקופה שלפני הגירוש מגוש קטיף ומארבעת הישובים בצפון השומרון, חתם הרב לבנון על מכתב הרבנים שקרא לחיילי צה”ל לסרב להשתתף בגירוש.
בעקבות קריאתו לסרבנות, פורסם בתקשורת כי ראש אכ”א, האלוף אלעזר שטרן, איים על הרב לבנון כי יוציא את ישיבת ההסדר שלו מתוכנית ההסדר אם לא יחזור בו מקריאתו לסרוב פקודה.
בין פעילויותיו היומיומיות של הרב לבנון ניתן למצוא גם תוכנית שיקום כלכלית למשפחות במצוקה, ושיקום נפשי, חברתי וכלכלי למגורשי גוש קטיף וצפון השומרון.
הרב לבנון נודע בין היתר, בעיסוקו בנושאי בניין המשפחה וחינוך הילדים, ופעילותו הרבה, יחד עם רעייתו, הרבנית אסתר לבנון, לקידום ושיפור התודעה בנושאים הללו. בתוך כך הרב לבנון משמש כאחד מרבני ארגון “בנין שלם” המקדם את ערכי בנין הבית היהודי, מכשיר מדריכי חתנים, ופוסק הלכות בהלכות נידה.
לרב לבנון 7 ילדים. הרב לבנון הוא אב שכול: בנו הבכור, אריאל יעקב (כ”ט סיון תשל”ד-י”ג אדר א’ תשנ”ה), נפטר במהלך טיול בנחל משמר שבמדבר יהודה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תנופה עצורה – סיפורו של מפונה מגוש קטיף

אלי חזן

טקס הכנסת ספרי תורה לזכר נופלי צוק איתן

אריאל אילוז

“יום של העשרה לעילא ולעילא. באתי, ראיתי, ניצחתם”!

אריק זיו ויזר

שר התחבורה חנך מערך אבטחת תחבורה ציבורית

Gilad Trugbild

מתיישרים לימין רוסיה

עינר אביב

כרוניקה של השבתת לימודים

אלי חזן
דילוג לתוכן