28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

קרא במאמצים להשארת הכפר רג’ר בישראל

בפגישה בין סגן השר איוב קרא לראשי כפר רג’ר נידונו צעדים למניעת חציית הכפר. קרא הזמין את שגריר ארה”ב לביקור בכפר.

בפגישה מיוחדת שהתקיימה היום בין סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא, לבין ראשי ומנהיגי הכפר רג’ר, עדכן קרא את אנשי הכפר בתוצאות שיחתו עם סגן מזכ”ל האו”ם, בפניו העלה את דרישת תושבי הכפר החד משמעית, למנוע את שירטוט קו הגבול בן לבנון לישראל כך שיקטע את הכפר באמצעו.

סגן השר קרא סיפר לראשי הכפר, כי גורמים סורים נתנו לו גושפנקא להוביל את המהלכים הנדרשים באו”ם לטובת אנשי הכפר כך שהם יוותרו בשטח ישראל. “מדובר בבעיה כואבת שפתרון לא נכון שלה עלול להוביל לעיוות היסטורי בו עלולים התושבים למצוא את עצמם בריבונות לבנונית, אופציה לא רצויה מבחינתם כלל ועיקר ואשר נבעה מהזלזול של הגורמים הרלוונטיים בישראל בנסיגה השלומיאלית בשנת 2000 מדרום לבנון”.

קרא הוסיף, “סגן המזכ”ל אמר לי כי שינוי ההחלטה במועצת הביטחון של האו”ם שהסתמכה על הסכם סיקס פיקו מחייב תיקון בהחלטה שיחייב הסתמכות על גבולות 67 ” סיפר קרא בתום הפגישה והוסיף, “בהחלטה משותפת החלטנו להזמין בדחיפות את שגריר ארצות הברית בישראל לביקור בכפר זאת כדי לקדם תמיכה אמריקאית במהלך השמירה על רג’ר כיישוב ישראלי, במוסדות האו”ם וזאת עד לכינון הסכם שלום סופי בין ישראל לסוריה”.

בפגישה הטעונה בן סגן השר לראשי הכפר השתתפו כל בכירי לשכת סגן השר, מצידם של תושבי רג’ר הובילו את המפגש ראש מועצת רג’ר, אבו האשם ואימאם הכפר, שייח אבו מוחמד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגן השר קרא ייסד את המטה להצלת העם הסורי

אלי חזן

בדרך למיסוד קשרים עם המדינה החדשה בדרום סודן

אריק זיו ויזר

אייל דותן: “ברכות לסגן השר קרא על גיוס בנו”

אלי חזן

דין טראבין כדין פולארד

אריק זיו ויזר

סגן השר קרא: דרום סודאן שואפת לשלום כולל עם ישראל

אריק זיו ויזר

איוב קרא: “אני קורא להנהלת כיתן להתגמש”

אלי חזן
דילוג לתוכן