26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

קלון וקאם באק

בליכוד יש המחכים להנגבי, מי תהייה השרה הבאה בממשלת נתניהו ולמה, מי מהנהגת הליכוד יחבור לצבי בר ראש קדימה ברמת גן, מיהו הרדוף בלשכת נתניהו, תמולגי הגז מי צדק, הרצח ברעננה מי אחראי.

קלון וקאם באק
לצחי הנגבי מעריצים אין ספור המעוררים את התהייה לגבי ההערצה וההערכה כלפיו. שכן, עשוי פלוני לשאול הכיצד אדם שהעיד עדות שקר זוכה להערכה רבה כל כך? דומה כי את התשובה ניתן לחלק לשניים : הנגבי הוא אחד הפוליטיקאים האנושיים והג'נטלמנים במערכת הפוליטית הישראלית. שהרי, אם נשאל אנשי ליכוד האם יחפצו בחזרתו של צחי הרי שרובם ישיבו בחיוב. צחי לא השמיץ את הליכוד כאשר עזב. הוא החזיר את המנדט בניגוד לגונבי המנדטים מקדימה והוא נהג בצורה הוגנת לכל אורך הדרך עם כולם. החלק השני הוא שאמנם צחי הנגבי הורשע בעדות שקר אולם יש להניח שבקונסטלציות מסוימות כמעט כל פוליטיקאי יהיה עלול להיאשם בהאשמות דומות. הווה אומר : כולנו יודעים מי העוסקים במלאכה, במיוחד אם הם באים מקדימה.

מה שכן, כולם מסכימים שהוא עוד יחזור. אכן צחי לא עוזב. צחי נשאר במערכת הפוליטית ורק הפוזיציה משתנית. צחי היה איש אמונו של שרון ואילו כיום הוא איש אמונם של נתניהו, ברק ולבני יחדיו.  
צחי עוד עשוי למצוא עצמו כשליח אישי של ראש הממשלה בעניינים מדיניים. למען הסר ספק יש כבר תקדימים כאלה של בעלי קלון שנשאו בתפקידים לאומיים : למשל, יוסי גינוסר היה השליח של שרון מול הפלסטינים. אין ספק כי בחודשים הקרובים נראה את הנגבי הופך לגורם חשוב בתהליך המדיני
בקיצור, צחי קיבל מכה קלה בכנף וימשיך לטוס אל על

תרחישים מבית נתניהו
האם נתניהו יקיים הקפאה מוגבלת? האם  כניסת קדימה לממשלה מובטחת? האם בעקבות ימצא עצמו ליברמן בחוץ ? מה שכן, כנראה שלדליה איציק יש חלום רטוב של ממשלה רחבה,
ואולם, יכול גם להיות קדימה לא נכנסת לממשלה ואז מתחיל מהלך של פירוק קדימה. צחי הנגבי אשר הואשם בקלון עזב את הכנסת, מפלגת העבודה אשר הופכת לאבן ריחיים על צוואר הקואליציה עוזבת  את הממשלה ופליטי קדימה נכנסים לתפקידים שמתפנים. או/אז נתניהו מקיים שינויים פרסונאליים גם בתוך הליכוד.

במידה וקדימה תקבל את ועדת הכלכלה ליבני תרצה לראות את רוני בראון כיו״ר הועדה. ליבני מעריכה כי בר און הגס יתאים יותר למלחמה מול הליכוד מאשר מאיר שיטרית החפץ בראשות וועדה.
אין ספק כי בר און זכה בכבוד בזכות תדמית הבריון של קדימה

אז כנראה שועדת וחוץ וביטחון תעבור לליכוד והשר יוסי פלד מתמנה כיו״ר הועדה במידה ויסכים.
השר גלעד ארדן יוצא לתפקיד השגריר באו״ם ועל מקומם של השניים מתמודדים מספר חברים : אופיר אקוניס ,גילה גמליאל, לאה נס ואיוב קרא. לא מן הנמנע כי אחד מתפקידי השרים מיועד לכוכב חיצוני שיוכל להשפיע על מרקם החברים. יש שרומזים כי נתניהו מתכונן להכניס אישה בעלת שיעור קומה ציבורי כדי ליצור אלטרנטיבה פמיניסטית לליבני. אותה אישיות תיכנס כשרה בלי תיק אך ממונה על המשא ומתן מול הפלסטינים.

בין השמות שעלו במערכת :  זהבית יוסף-כהן. אחת הנשים המובילות במשק הישראלי. זהבית נודעה לציבור כאשר קרן אייפאקס קנתה את תנובה.
הרומן הפוליטי שלה החל עם נתניהו כאשר כיהן כשר האוצר ורצה למנות אותה לתפקיד החשב  במשרד האוצר. זהבית אמרה לא ומאז עשתה חיל.

עכשיו נתניהו שוב מחפש דמות שתיצור אנטי תיזה לליבני כאשר הוא רוצה להכניס לממשלתו שרה בעלת שיעור קומה אין ספק כי נתניהו לא רואה בנשים בליכוד כטופ שבטופ, לכן נתניהו מנסה להביא אישה רצינית זהבית היא אחת מהם.
בבורסת השמות עלתה גם עופרה שטראוס

צריך לזכור : השמות שמוזכרים לא יצטרכו לחכות לבחירות. כבר עכשיו נתניהו מתכוון לתת להם מקפצה למים העמוקים הפוליטים והמדיניים.
נתניהו רציני ביותר ומאמין שהוא יוכל להביא הסכם היכן שקודמיו נכשלו. הוא כבר מזמן  התאהב באימרה  הבאה : רק שרון אמר שיביא שלום, בפועל רק נתניהו מביא שלום.לכן, נתניהו מוכן לשים את יהבו על התהליך וגם אם יהיה צולע הוא מאמין ביכולתו.  

קדימה הליכוד רמת גן
אי קטן של קדימה נמצא בסניף הליכוד רמת גן. מתברר כי צבי בר פנה לשרים ולחברי כנסת מהליכוד לקיים הדלקת נר של חג חנוכה. ההתערבות הזאת של צבי בר, איש קדימה בליכוד, היא התנהגות שלא מתאימה לליכוד. זו לא הפעם הראשונה שצבי בר נוקט עמדה בתוך הליכוד מאז שחבר לפורשים מקדימה. גם בפריימריז מול נתניהו צבי בר הופיע כתומך של אחד המתחרים מול נתניהו.
מתברר שיש כאלה שכבר נענו אך רוב הנהגת הליכוד לא תופיע עם איש קדימה ברמת גן. מעניין מי מחברי הליכוד יחבור לקדימה בחנוכה הקרוב?

הרדוף
בלשכת נתניהו ממשיך להיות שמח. בכיר במשרד ראש הממשלה אמר שנתניהו עשה עסקה רעה כאשר החליף את יוסי לוי בניר חפץ. לטענתו, חפץ מתנהג כמי שכפאו צד או ממש כרדוף והוא הולך כסהרורי. אולי אפילו כמבוהל סידרתי. אין עבודת תקשורת וגם לא בדיוק הסברה כאשר למרבה האירוניה חפץ מוגדר ראש תחום הסברה. אותו גורם השווה את התקופה של שרון ואמר ששם המערכת התנהלה כמערכת מקצועית.

תמלוגי הגז
מתברר כי צדקתי כאשר בצורה הוגנת טענתי כי צריך להגדיל את תמלוגי הגז במידתיות. כאשר הוויכוח היה בין 12 אחוז ל – 20 אחוז.  אז יו"ר ועדת כלכלה אקוניס האשים את כל מי שלא הסכים עם דעתו בשמאלנות ומה לא. עכשיו באה ועדת שישינסקי וקבעה מס בשיעור של 60 אחוז. יש לציין כי ח"כ כרמל שאמה הדגיש כל הזמן במאבקו כי יש צורך להעלות את תמלוגי הגז.
אני תקווה כי עכשיו יגיעו לשביל הזהב בנושא תמולגי הגז.

הרצח ברעננה
הרצח ברעננה פותח פצעים ישנים. כל פעם שקורה מקרה מזעזע כזה מיד מופנית אצבע מאשימה כלפי עובדי הרווחה. אז יש לי בקשה : תבואו בטענות לפקידי האוצר שדואגים להעסיק את עובדי הרווחה בשכר מינימום ולא מאשרים תקנים. אז האצבע המאשימה לא מול עובדת הרווחה המסכנה אלא מול הפקידון שלא מאשר הגדלת תקנים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חזרנו לכאוס

אריק זיו ויזר

Easy Come פירון וגל Go

אריק זיו ויזר

בנצי ליברמן מול הורים שכולים

אריק זיו ויזר

הבאנו אסון לישראל – פקידי האוצר

אריק זיו ויזר

כן ג'נבה – לא להסכם

אריק זיו ויזר

סגירת מעגל של ביבס

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן