18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

קורבנות של שנתיים ותק

קריאה ליו”ר התנועה ויו”ר המזכירות – הורידו את שנתיים הוותק להתמודדות למוסדות ולווועידה

אחת ההחלטות של ראש הממשלה ויו”ר הליכוד בנימין נתניהו מייד לאחר הבחירות היה לפתוח את מפקד הליכוד לכוחות חדשים. אמנם לראש הממשלה היו גם שיקולים פוליטים כאלה ואחרים כגון התחושה שלו ושל סביבתו שבנתונים כפי שהם נראו  אז, לאחר הבחירות, סיכוייו הפוליטים הפנימים להנהיג,  אינם גדולים שכן הכוח של “הפייגלנים” והאחרים היו גדולים ביותר וכוחו שלו היה מוגבל מידי, כך וכך, במבט לאחור ההחלטה של נתניהו לפתוח את המפקד ולדחות את הוועידה החדשה בכמעט בשלוש שנים מאז הבחירות לכנסת, היו נכונות שכן הוא נתן אפשרות לגורמים רבים להשתלב במפלגה, חדשים וותיקים שעזבו את הליכוד בזמן שהייתה באופוזציה. השרים פקדו, החכי”ם, ראש ערים ופעילי רבים והמפקד גדל וגדל והתפסים התרבו והליכוד חזר להיות מפלגה גדולה, כמו שראוי לה.

כנראה שגם כוחו של נתניהו התחזק כי ההחלטה שהתקבלה  שבחודשים הבאים יוצאים לבחירות פנימיות ועל סמך התפסים שהצטברו יש לכנס וועידה חדשה. עד כה הכל טוב ויפה. כל הצדדים מרוצים.

אך מסתבר שאליה וקוץ בה שכן לאחרונה נודע לפעילים רבים שהצטרפו לאחר הבחירות שאמנם הם יכולים להצביע על הרכב הוועידה והסניפים אך הם אינם יכולים להתמודד בעצמם כי בחוק שהתפרסם לאחרונה  התברר שרק חברים שהתפקדו למלפגה לפני שנתיים ויותר הם אלו שיכולים להבחר למוסדות החדשים של המפלגה.

החוק שאמנם במקורו יש בו היגיון שכן הוא מונע מטרימפיסטים להכנס למפלגה, יותר פוגע מאשר הוא מועיל שכן במפקד שנפתח מחדש לאחר הבחירות היתה הרבה רוח חדשה ומשוב מרענן והוא נתן לגורמים רבים שעד כה לא היו מעורבים במפלגה להצטרף אליה, כגון נשים וצעירים וחברים ממפלגתו של עוזי דיין ומקדימה ומהמפד”ל והאיחוד הלאומי שראו איך מפלוגתיהם המקוריות מתפרקות, וחברים מיש”ע ומהפרפרייה וכו’.רבים מאותם מצטרפים, מרגישים כיום אכזבה גדולה ואפילו מרומים הם אומרים יצאנו פרייארים הצטרפנו לליכוד, הוכחנו נאמנות, פקדנו ורצינו להשתלב בוועידה ובמוסדות ולא נותנים לנו וכל זה למה בגלל שאנחנו חברים בליכוד שנים וחצי נגיד ולא שנתיים.התחושה בקרב רבים שהחונטה הישנה רוצה להמשיך לשלוט והיא פתחה את המפלגה רק למראית עיו.

הנושא צורם בעיקר בקשר לצעירים, בשנה האחרונה, התשלבו סטודנטים רבים לליכוד וצעירים בכלל שמאמינים בליכוד ורוצים להשפיע בפוליטיקה, אך ההחלטה הנוכחית מונעת מהם. במה אשם למשל בחור ב 23 שמעוניין להשתלב במפלגה שלפני שנתיים הוא היה עדין בצבא ונלחם למען המדינה ? במה אשם סטודנט שלפני שנתיים היה בטיול אחרי צבא בדרום באמריקה ולא הספיק לפקוד ? במה אשם יועץ פרלנטארי או עוזר שר שלפני שנתיים היה בתפקיד אחר ובשנתיים האחרונות נכנס לעובי הקורה ויש לו הזדמנות להשתלב היום ולא לחכות לעוד עשור שנים ?

אנחנו קוראים מכאן ליו”ר המפלגה, מזכירות המפלגה והחברים מהמצודה להחליט שבצו שעה ההחלטה על השנתיים חברות מבוטלת והיא מצטמצמת לחצי שנה בלבד ואם לא לכולם אז לפחות לבטל את ההחלטה לצעירים עד גיל 35 שמעונינים להשתלב במפלגה ולתת להם להוכיח את כוחם בבחירות דמוקרתיות.

ההחלטה הנ”ל של הנהגת המפלגה לדעתנו אם תוחלט תכוון לרוח האמיתית שעמד מאחורי ההחלטה לפתוח את המפקד ולדחות את הוועידה והיא לתת לכוחות חדשים וצעירים להשתלב במפלגה ואם השינוי לא יתקבל לפני ה 15 בנובמבר –  לצערנו הכוחות הצעירים היחידים שישארו בזירה הפוליטית בבחירות הבאות יהיו משולבים, במפלגתה של שלי יחימוביץ ובמפלגתם של דפנה ליף וחבריה ואילו במגרש של הליכוד ישארו רק הזקנים והעסקנים הוותיקים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

להיטיב העם, תמצית חיי המחנה הלאומי – על פרישת השר כחלון והשלכותיה

אלי חזן

טור שבת: נתניהו זקוק לאשראי מחודש

אלי חזן

זו לא פוליטיקה, זו אנטישמיות

אלי חזן

פרשת משפטים :מהפסגה לחיי שיגרה

אלי כהן

אלי ורד חזן מסכם את מהפכת קשרי החוץ של נתניהו

אלי ורד חזן

כחלון מה אתה עושה?

עינר אביב
דילוג לתוכן