18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

צריך לומר את האמת לנחום ברנע…

כשפתח נחום ברנע את הטור שלו הבוקר בידיעות אחרונות במילים “צריך לומר את האמת”, נדרכתי. הו, אמרתי לעצמי. אולי… בכל זאת… נקרא פעם אחת גם איזו אמת אובייקטיבית מבית מדרשו של גדול כותבי הטורים? ככל שזה נוגע לנתניהו כמובן, כי בשאר הדברים מקפיד ברנע לדייק וליישר קו עם המציאות, אך כשזה מגיע למה שרעי היקר אלי חזן מכנה “האנטי-וירוס של השמאל”, לוקה ברנע, כמו שותפיו האחרים בתקשורת – בשיבושים קשים ובאי-דיוקים בכתיבתו.

והנה, המשך הטור של נחום ברנע לא הותיר מקום לספקות. “צריך לומר את האמת” ומיד אחר כך אנו מקבלים את המנה הרגילה והגדושה של שטיפת המוח, ההסתה וגם אי-דיוקים מפליגים וחמורים באשר להיסטוריה.
ברנע משווה את נאומו של נתניהו אמש בכנס התמיכה בו לזה שהיה באוקטובר 1995 על המרפסת בככר ציון, חודש לפני רצח רבין. ולמי מהקוראים שלא החליק לסיטואציה, מסביר העיתונאי כי בהפגנת הימין אז, הסתובבו כהניסטים של כך, הרגישו כמו בבית וחילקו פוסטרים של רבין במדי נאצי. ואז כמובן נתניהו עלה לנאום משולהב ומשוכר כוח מהאווירה… את השקרים האלו אנחנו מכירים מימים ימימה.
אני הייתי שם נחום ברנע. זוכר אני היטב את סוכן השב”כ אבישי רביב מחלק בהתלהבות את הפוסטרים של רבין במדי נאצי. לא אשכח את המבוכה שאחזה בנו, המפגינים הלגיטימיים נגד ממשלה איומה ששלושת שנות שלטונה היו כנצח עבורנו. זוכר היטב גם את הדיונים במצודת זאב, את התמיהה על החבורה המוזרה הזו שמגיעה להפגנות הימין, מתפרעת, מחלקת חומר שלא עומד בקנה אחד עם אף אחד מהמסרים שלנו ואיש מהמפלגות המארגנות לא לוקח עליה אחריות: לא גנדי, לא המר, לא רפול וודאי שלא איש מראשי המתנחלים. האמת התבררה אחרי רצח רבין הטראגי – אבישי רביב היה סוכן שב”כ ופעילותו התמוהה והמקוממת מעלה עד היום תהיות רבות לגבי מה באמת אירע שם באותו לילה מר ונמהר בנובמבר ובמה שקדם לו.

הארץ רעשה וגעשה ונתניהו עלה לדוכן הכנסת ומיהר להתנער כמובן מהתמונות המזוויעות של רבין במדי נאצי. אגב, בניגוד להרבה מנהיגים אחרים, נתניהו תמיד היסה את הקהל וגינה כל הסתה נגד רבין. “הוא לא בוגד. הוא טועה בגדול, אך לא בוגד. לא לא”. זה למקרה ובאמת שכחת מה באמת קרה, נחום ברנע.

עוברים דף לסימה קדמון. גם סימה, כותבת מעניינת וצבעונית, כושלת פעם אחר פעם בערבוב הרהורי לבה עם המציאות. אני קורא את דבריה ונזכר בטור אחר שלה, לא לפני הרבה שנים, כשאהוד אולמרט זוכה מאחת הפרשות שלו. אז זעקה קדמון מרה על גורמים שרדפו אחר אולמרט, גרמו לו להתפטר ומנעו מעם ישראל את כהונת ראש הממשלה המצוין, לדבריה.

אינני שופט של אולמרט ואפילו די מחבב אותו, אבל אין הדבר שייך: את אולמרט סימה קדמון אוהבת ולכן גם אם מעליו יורד מטר של חקירות וחשדות – הוא זכאי וחייב להישאר בתפקידו, אבל נתניהו השנוא חייב להתפטר. היא לא מבינה ולא יכולה להסביר מדוע נותר אולמרט כמעט לבד, ללא חברים וללא אהדת העם – ואילו נתניהו, הנורא מכל אליבה דסימה קדמון, מביא בשיא החום של אוגוסט שחצי מדינה בחופשה, אלפי אנשים ותומכים כמעט ללא מאמץ. וכנראה גם לא מתכוון ללכת הביתה כל כך מהר…
זוהי רק דגימה קטנה למה שעובר לא רק על נתניהו, אלא גם עלינו, יום אחר יום. טראמפ קורא לזה “פייק-ניוז”, אני קורא לזה “תקשורת יוצרת מציאות”.

הכתבים בידיעות והסביבה מספרים לנו על חברי ליכוד שהגיעו בכח לגני התערוכה, על שרים שאנסו אותם לבוא ולתמוך בראש הממשלה. הם טוענים כי שרים אומרים להם דברים אחרים בשיחות סגורות. ברור מי. מדובר באותם סמרתוכים שנתניהו גידל ובאחת מטעויותיו הפטאליות, עשה כמעשה קליגולה. יש סוסים שמדברים עברית ביבי…. לאלו שבחרו לנסוע לחו”ל – שישארו שם.
היו גם כאלו שהחמיצו את גודל השעה כמו ניר ברקת, למשל. ראש העיר ירושלים נכנס בסערה לליכוד עם המון תקוות אך בפועל לצערי, במקום ללכת אחר האנשים הנכונים, הוא ממשיך לתת לקומבינטורים הירושלמים לחגוג עליו וחבל.

אבל בשעה כזו, צריך לדבר ולשבח את אלו הנוהגים באחריות, במסירות ובנאמנות המתבקשת. ישראל כץ הוכיח אחריות לאומית ממדרגה ראשונה. אינני מחסידיו של שר התחבורה ואני חולק מאוד על דרכו, אך היה מפתה מאוד מבחינתו להיכנס בעת הזו לקרב על ההנהגה מול נתניהו. העובדה כי בחר להיות לויאלי למנהיג והבין את המציאות והשלכותיה – מזכה אותו בנקודות רבות.
מירי רגב היא ללא ספק האישה המשמעותית ביותר שהצמיח הליכוד בכל ההיסטוריה שלו. לא רק כושר הדיבור והכריזמה, אלא העשייה המרובה בשדה המוקשים של משרד התרבות, מוכיחים כי תפקיד שרת הביטחון ובעתיד גם ראשת הממשלה – יהוו שיא הולם ומושלם לקריירה שלה.
צחי הנגבי החזיר כבר מזמן את החוב על המעבר לקדימה. באלגנטיות, דרך ארץ ונחישות מעשית – מצדיק הנגבי את הכוונה למנותו באחד מן הימים לתפקיד שר החוץ שיהלום היטב את כישוריו.

וכמובן, דוד ביטן. דרך ארוכה ומפותלת עשה דוד מהסניף שבנה בראשון לציון הלא פשוטה, עד שהגיע לכנסת. רבים נטו לזלזל בו, אך יכולותיו לתפקד ביעילות ובנחישות במצבי לחץ ולשלוט ביד רמה בכל כך הרבה אגואים, היא כיצירת עוד מנהיג בשורה הארוכה של המנהיגים החברתיים שלנו, אשר צמחו יש-מאין מתוך השואה החברתית של המערך.

כן, נתניהו ימשיך להיות מטרה, המשטרה והפרקליטות יקבלו מכת שמש מקרני שטיפת המוח התקשורתיות והמרצון האובססיבי לסלק את ביבי, אבל בסיכומו של דבר – אף ראש ממשלה לא יילך הביתה על פרשת השבלולים בגינה, על סיגר ורוד, שמפניה חומה או צוללות באמבטיה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לאן נעלמה המשנה הכלכלית-חברתית של הליכוד ?

אלי חזן

התקשורת תומכת בעקיפין בנתניהו

דנה רביב

תספורת לעשירים

אלי חזן

בנייה ב-E1, על מה הבלאגן?

אלי חזן

עסקת החליפין הרעיונית הקשורה בברזל

אלי חזן

יש אלוהים.

אלי חזן
דילוג לתוכן