17.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

צעירים ובוגרים בדרך תרומפלדור

צעירים יחד עם ותיקים  חברו יחד לעלייה המסורתית של תנועת בית”ר לתל חי בגליל, לציון מלחמת הגבורה ונפילתם של גיבורי תל חי בראשות יוסף תרומפלדור, ברחבת הארי השואג, ביום י”א באדר.

 

 

השנה, עלו חברי הדור הצעיר בליכוד בראשות אריאל מורלי, יחד עם ותיקי חטיבת בוגרי בית”ר בראשות זאב בן יוסף, לטיול שכלל גם מורשת קרב מופתית של בית”ר ואצ”ל. לאחר ששרו יחד שירי בית”ר בדרך, הגיעו לנקודת המפגש במושבה משמר הירדן הישנה, שהוקמה בשלהי המאה ה-19 בנקודת המעבר החשובה של גשר בנות יעקב. במעמד זה נחשף קרב הגבורה מהגדולים בתולדות ישראל. 50 לוחמי בית”ר ואצ”ל לחמו עם רובים ואקדחים מול 3,000 חיילים סוריים מצויידים בטנקים, תותחים ומטוסים.

המשתתפים שמעו את סיפורם המופלא של שניים מהלוחמים – שמואל סגל ופנחס שניידר, שהגנו על המקום בגופם. הם גם התרשמו עמוקות מסיפורו של אריה יצחקי, בוגר בית”ר ואיש התיישבות ותיק, מורה דרך במקצועו, אשר סיים בימים אלו לכתוב את הספר אודות סיפורה המופלא של משמר הירדן במלחמת השחרור. יצחקי סיפר על עדותו של אורי יפה, מפקד חטיבה 9, שסיפר לו כי לוחמי בית”ר ואצ”ל הופקרו על ידי צה”ל מאחר שלא השתייכו לכוחות ההגנה והפלמ”ח.

וחמור אולי עוד יותר: גם לאחר ששרידי הכוח הלוחם שנותר בחיים ונלקח לכלא הסורי למשך שנה וחצי, חזרו וביקשו להתיישב שוב במושבה משמר הירדן שנהרסה בידי האוייב כדי להקימה שוב, לא נענו המוסדות המיישבים לבקשתם ותחת זאת הקימו בקרבת מקום קיבוץ באותו שם.

וכדי להוסיף חטא על פשע – ממשלות ישראל עד עלות הליכוד לשלטון ב-1977 לא הסכימו לתעד ולהנציח את הגבורה הבלתי רגילה ומורשת הקרב הכבירה של מגיני משמר הירדן. רק בשנים האחרונות הוחל בשחזור ובהנצחת הגיבורים.

משם עלו הצעירים ובוגרי בית”ר לתל חי, כדי לשמוע על קרב שהתחולל 28 שנים קודם לכן, לא הרחק ממשמר הירדן –  בחצר תל חי. סיפורם של גיבורי תל חי, סמל תנועת בית”ר – ראשי תיבות “ברית יוסף תרומפלדור” – סופר על ידי מדריך מטעם המוזיאון וכלל סרטון על תיאור הקרב.

לאחר מכן, כבכל שנה, עלו משם משתתפי הטיול אל רחבת הארי השואג, לטקס המרשים שאִרגנה ההנהגה הארצית של בית”ר, בניצוחם של מנכ”ל התנועה רועי מוסט וראש ההנהגה הארצית תמר טננבאום.

השילוב של חברי הדור הצעיר עם בוגרי התנועה כלל שיחות רבות בין אנשי אצ”ל וצעירים אשר שמעו בצמא את סיפוריהם.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שני מזרחים לדוגמה ומופת

אלי חזן

“נתניהו למעשה סיים את תפקידו”

אלי חזן

“נתניהו למעשה סיים את תפקידו”

אלי חזן

פס”ד ג’ובראן חושף את נתניהו לתביעה אישית?

אריק זיו ויזר

“נתניהו למעשה סיים את תפקידו”

אלי חזן

“נתניהו למעשה סיים את תפקידו”

אלי חזן
דילוג לתוכן