26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

צה"ל: בענייני מוסר – אפשר להיות גאים

חיילי צה"ל הם מופת של מוסריות. פורסם ב"ישראל היום", עמ' 29
 
לא רצינו ליצור הסלמה. כיהודים וכישראלים ביצענו את בחירתנו המסורתית גם הפעם: חתרנו לדרך השלום. ישראל הסכימה מלכתחילה לכל יוזמה להפסקת אש ונענתה בעוד ועוד רקטות. צה"ל נשלח לעזה למלחמת אין ברירה, וחיילי צה"ל נכנסו בעל כורחה של ישראל להגן עליה מפני כוחות רשע.
לפיכך אירוני למדי לשמוע את הצהרותיהם של חברי כנסת ערבים המטילים רפש בחיילי צה"ל. כך, למשל, אמר ח"כ אבראהים צרצור בשבוע שעבר כי "חיילי צה"ל רוצחים". השלים את דבריו בציניות ממוחזרת ח"כ אחמד טיבי, כשטען כי "צה"ל מבצע פשעי מלחמה". טיבי וצרצור משקפים עד בלי די ציבור מנותק המתקשה להביט למציאות בעיניים, שכן כל הטיעונים הממוחזרים אשר להם הטיפו והסבירו בנוגע להתנהגותה של ישראל, פשוט לא עומדים במבחן המציאות.
די אם נתחיל בהשוואה לצבאות אחרים העומדים בפני מצבים פחות חמורים. לדברי וויל סלטן, הפרשן של המגזין האמריקני הנחשב "סלייט", צה"ל קבע בעזה רף חדש של מוסריות. הוא ביצע השוואה למקומות אחרים בעולם והממצאים שלו היו חד־משמעיים. אותנו זה לא מפתיע.

להמשך המאמר המקורי מ"ישראל היום" – לחצו כאן 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"נתניהו נגע בכל הנקודות החשובות"

אלי חזן

בפתחו של "השבוע הלאומי" של ישראל

אלי חזן

כבר לא בן חסות

אלי חזן

בין הנרטיבים

אלי חזן

טרור נגד יהודים – לא בשל היעדר מו"מ

אלי חזן

יריב. גרסה 2.0

אלי חזן
דילוג לתוכן