18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

צהרון חברתי מוזל כבר בשנה”ל הקרובה, לכלל ילדי ישראל

יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, הכריז היום על החלת צהרונים חברתיים מוזלים בכלל הרשויות בארץ בעלות של 650 ש”ח בלבד.
על גבי סכום זה, יינתן סבסוד של המדינה, בהתאם להכרזת שר האוצר שינוע בין 150-350 ₪ ויינתן על פי הדירוג הסוציו-אקונומי של הרשות המקומית.
עיקרי התוכנית, שתתבצע על פי מודל הבסיס של משרד החינוך (ציל”ה), סוכמה יחד עם מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב וצוות המשרד.
התוכנית תאפשר מסגרת מותאמת לרשויות כך שלראש הרשות ישנה האפשרות להרחבת הצהרון בהתאם לבקשת וועד ההורים היישובי, בהחלטה רוחבית גורפת ולא מוסדית ובתנאי שהסכום המקסימלי לא יעלה על 935 ש”ח (לפני השתתפות המדינה).
לכל מרכיב בהרחבה כגון: תוספת שעה להארכת היום, חוג העשרה, פעילות בחופשות ועוד, יינתן מחיר גג שיקבע בהערכת העלויות במשק ורשות מקומית לא תוכל לגבות מההורים מעבר לסכום זה. במסגרת המהלך, יזמו מרכז השלטון המקומי בשיתוף עם יו”ר וועדת החינוך, ח”כ יעקב מרגי, יו”ר הוועדה לשלום הילד ח”כ יפעת שאשא ביטון, ופורום ההורים הארצי, הצעת חוק שתגדיר תקינה ברורה באשר לשירותי הבסיס בצהרון ותחייב את כלל מפעילי הצהרונים העירוניים ברחבי הארץ. הצעת חוק זו תעבור לאישור הכנסת כבר במושב הנוכחי.
ברשויות מאשכול 1-5 התכנית תחול על ילדים בגילאי הגן +כיתות א’ ב’ , ואילו באשכולות 6-10 התכנית תחול על ילדים בכיתות א’-ב’, בהתאם לתכנית “משפחה נטו” של משרד האוצר.
בדומה לתוכנית ‘בתי הספר של החופש הגדול’, התכנית תהיה מפוקחת על ידי משרד החינוך שייתן לצוותים החינוכיים סיוע מקצועי ככל הנדרש.

חיים ביבס יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: “אני שמח שהצלחנו להביא בשורה של ממש עבור ההורים העובדים, בדמות צהרונים חברתיים בכל הארץ. קביעת תקינה ומחיר גג לצהרונים ברשויות תשים סוף לעלויות הגבוהות של הצהרונים ברחבי הארץ, אך יחד עם זאת תאפשר לכל רשות, בשיתוף פעולה עם וועדי ההורים, להתאים את הצהרונים לצרכיה. אני רוצה להודות לכל השותפים שלנו למהלך, שפעלו יחד עימנו למען צמצום הפערים בחברה הישראלית. התוכנית היא נדבך נוסף בשרשרת פעילות ארוכה של מרכז השלטון המקומי להקלה על ההורים ומעמד הביניים- הגבלת מחירי קייטנות, הוספת סייעת שניה, האחדת מחירי ביטוח תאונות לתלמידים ועוד, ואנו נמשיך לפעול להענקת חינוך איכותי ושווה לכל נפש לכלל ילדי ישראל”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

״עם הפנים לירושלים״

מערכת ליכודניק

שנה טובה למתנגדי מתווה הגז

פוסט של אלי ציפורי

בדיוק עכשיו עבור העצמאים 

אריק זיו ויזר

כך תדרכה “שלום עכשיו” בכירים בקונסוליה האמריקנית על הבניה בשומרון

אריק זיו ויזר

ההילולה הגדולה של הטריפוליטאים אצל יואב דבוש

אלי חזן

אולי בזמן אחר, אולי במציאות אחרת… (מתוך שיר, שכתב דידי שחר)

אברהם (אבי) אילון
דילוג לתוכן