20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת שמיני –מאכלים אסורים מטמטמים את רוח האדם

"אל תשקצו את נפשותיכם בכל השרץ השורץ ולא תטמאו בהם ונטמתם בם"  ( ויקרא יא,מ"ג)

בפרשה שלנו יש פרק נרחב אלו מאכלים מתור לאכול ואלו שאסור לאכול. המאכלות אסורים  גורמים לטומאת הנפש ולא הגוף ,הם קובעים את הרוחניות של האדם ושל העם כולו. מי שמקפיד לאכול אך ורק מאכלים כשרים הוא מקדש את נשמתו ואת גופו .
אחד מפרשני התנ"ך ר' יצחק אברבאל הספרדי מסביר שאין הכוונה של התורה למנוע מאכלים מסוימים ,שהדבר נובע רק  מטעמי רפואה ובריאות, אין התורה ספר רפואות ,שהרי יש באומות העולם  אוכלים את כל הבא לפה והם בריאים ואין באות עליהם מחלות כתוצאה מאכילת דברים אסורים ,ההיפך הם שיאני עולם ובריאים בגופם ,כלומר התורה אינה באה לרפא את הגוף בלבד, מטרתה היא לדאוג לבריאות הנפש לרפא אותה ממחלות רוחניים של הנשמה. המאכלים האסורים  פוגעים בקדושת הנפש כנאמר" אל תשקצו את נפשותיכם" ולא נאמר את גופכם משמע הפגיעה היא ברוחניות בנפש האדם צריך לקרוא את "ונטמתם" במובן של  טמטום ,פירושו אטימות וסתימות הלב, המשפיעים השפעה עמוקה על פנימיות , שהרי הגוף והנשמה קשורים יחד כדי להביא את האדם לתכליתו .
שבת שלום ברכת ה' עליכם
אלי כהן מירושלים עיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

היידה גדעון

אריק זיו ויזר

פרשת וירא – הסנגוריה הציבורית של אברהם אבינו על סדום ועמורה

אלי כהן

ד"ר עמנואל נבון : "אני קורא להצביע בעד חוק ההסדרה"

אלי חזן

פרשיות השבוע ויקהל –פקודי

אלי כהן

פרשה אקטואלית:פרשת לך לך – זאב פז

אריק זיו ויזר

פרשת שופטים – הנושא צדק תרדוף

אלי כהן
דילוג לתוכן