28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

פרשת השבוע – פנחס

פרשת פנחס ספר במדבר- בפרשת פנחס מוצג משבר מנהיגותי של משה ושל ראשי העם. על קרע משבר זה מביא להתפרצותו הקנאית של פנחס

בפרשת פנחס מוצג משבר מנהיגותי של משה ושל ראשי העם. על קרע משבר זה מביא להתפרצותו הקנאית של פנחס. המשבר היה מן החמורים ביותר שתוארו בתורה במהלך נדודי  בני ישראל במדבר. בהצגתו הראשונית של המעשה נאמר בפשטות :” וַיֵּשֶׁב יִשְׂרָאֵל בַּשִּׁטִּים וַיָּחֶל הָעָם לִזְנוֹת אֶל בְּנוֹת מוֹאָב” ( במדבר כ”ה ,א’) .בהמשך הדברים מתברר כי, לא רק זנות במובנה המצומצם יש כאן כי פריצות מינית המשולבת בעבודה זרה לאלילי מואב.


“וַתִּקְרֶאןָ לָעָם, לְזִבְחֵי אֱלֹהֵיהֶן; וַיֹּאכַל הָעָם, וַיִּשְׁתַּחֲווּ לֵאלֹהֵיהֶן.  וַיִּצָּמֶד יִשְׂרָאֵל, לְבַעַל פְּעוֹר; וַיִּחַר-אַף יְהוָה, בְּיִשְׂרָאֵל. וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, קַח אֶת-כָּל-רָאשֵׁי הָעָם, וְהוֹקַע אוֹתָם לַיהוָה, נֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ; וְיָשֹׁב חֲרוֹן אַף-יְהוָה, מִיִּשְׂרָאֵל”.(שם ,ב-ד ) . משה נצטווה להעניש את המנהיגים שהם ראשי העם ולהוציאם להורג משום שהם לא מיחו כנגד המעשים הללו שנעשו.


בכל התנ”ך כולו איננו מוצאים מקרה אחד נוסף שבו מצטייר מנהיג כלשהו כפי שמצטייר משה בעת הזאת כחסר אונים ויכולת להחליט ולעשות את הדרוש לעשות.

נשיא בית אב לשבט שמעון קורא תיגר על מנהיגותו של משה ,הוא מערער על סמכותו של משה ועל דרכו בעזות מצח נחושה .” וְהִנֵּה אִישׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל בָּא, וַיַּקְרֵב אֶל-אֶחָיו אֶת-הַמִּדְיָנִית, לְעֵינֵי מֹשֶׁה, וּלְעֵינֵי כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל; וְהֵמָּה בֹכִים, פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד”( שם ו’).

פנחס בן אלעזר בן אהרון הכהן ( הנכד), נוטל יוזמה הורג את הישראלי- הנשיא ואת המדיינית, בכך עוצר הוא את המגפה הפיזית, ואת ההידרדרות הרוחנית. בנסיבות מיוחדות שלא הייתה אפשרות אחרת כאשר האויב בעל יכולת כשל בלעם בעצתו לבלק מלך מואב להכשיל את ישראל ובדרך זו לגרום לחרון אף ה’, נשקפה סכנה לעם ישראל אסור לנהוג ב”שבת ואל תעשה” תעלה בחייהם של בני אדם, המקרה מיוחד וחריג זה מותר לפנחס לפעול ולהרוג אף בלא משפט ולהסיר את הסכנה מעם ישראל.


נמצאנו למדים רק בנסיבות חריגות ומיוחדות, הקנאות שבעבורה יזכה הקנאי ל”ברית שלום” .

” לָכֵן, אֱמֹר:  הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת-בְּרִיתִי, שָׁלוֹם”.( שם ,י”ב), יש כאן אות משמיים בכך שניתן גיבוי ואישור לאחר מעשה זה כמקרה בודד ולא כמודל לחיקוי .

שבת שלום

אלי כהן ירושלים עיר הנצח


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מסדר הכשלונרים הישראלי מאת: עו”ד אריאל בולשטיין

אריק זיו ויזר

תחזירו את הליכוד שלי

אלי חזן

מבקרים בשליחות עצמם והסברה כושלת

אריק זיו ויזר

בנט ולפיד על המוקד של החרדים הציוניים

אלי חזן

יום האישה לזונה

אלי חזן

צודק העולם שכולו נגדנו

זאב בן יוסף
דילוג לתוכן