22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת השבוע : חיי שרה

מדוע אומות העולם מערערים על שלושת המקומות שקנו אבותינו בכסף מלא ?

וַיִּשְׁמַע אַבְרָהָם, אֶל-עֶפְרוֹן, וַיִּשְׁקֹל אַבְרָהָם לְעֶפְרֹן, אֶת-הַכֶּסֶף אֲשֶׁר דִּבֶּר בְּאָזְנֵי בְנֵי-חֵת–אַרְבַּע מֵאוֹת שֶׁקֶל כֶּסֶף, עֹבֵר לַסֹּחֵר. וַיָּקָם שְׂדֵה עֶפְרוֹן, אֲשֶׁר בַּמַּכְפֵּלָה, אֲשֶׁר, לִפְנֵי מַמְרֵא:  הַשָּׂדֶה, וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר-בּוֹ, וְכָל-הָעֵץ אֲשֶׁר בַּשָּׂדֶה, אֲשֶׁר בְּכָל-גְּבֻלוֹ סָבִיב . לְאַבְרָהָם לְמִקְנָה, לְעֵינֵי בְנֵי-חֵת, בְּכֹל, בָּאֵי שַׁעַר-עִירוֹ"( בראשית כ"ג .טז'-יח')

 " אמר רב יודן בר סימון זה אחד משלשה מקומות שאין אומות העולם יכולין להונות את ישראל לומר גזולים הן בידכם ואלו הן, מערת המכפלה, ובית המקדש, וקבורתו של יוסף" (בראשית רבה, נח, יב ).

יש לעיין מדוע הקניין שעשו אבותינו בשלוש המקומות הנ"ל, גורם שאומות העולם אינם יכולים לטעון לכאורה  שאנו גזלנים "לסטים אתם שכבשתם ארצות שבעת גויים", שלושת המקומות הנ"ל שאבותינו קנו אותו בכסף מלא בקניין גמור וחלוט עליהם אינם יכולים לבא בטענת גזולים הם בידכם.

אולם, העובדה היא שדווקא שלושת המקומות הללו אומות העולם אינם מכירים ומערערים עליהם, ונלחמים בנו ואינם מוכנים לוותר. וזה מלמד על כך שגם הם יודעים שמאותם מקומות נמשך הקשר שלנו לכל ארץ ישראל, ואם הם מפסידים בוויכוח אתנו על זכותם בשלוש  מקומות האלו הם מפסידים את ארץ ישראל כולה, ולכן הם נלחמים על מקומות אלו דווקא ובכל הכוח .

מקומות אלה מחזקים את היותנו כאן ואת הזיקה לבעלותנו על הארץ הזאת. ושם במקומות האלה הם מנהלים מאבק כדי ללא פשרות להכחיש ולנתק את היותנו אדוני ובעלי הארץ הזאת.

המאבק כיום אינו על נתיב האבות או קרית -ארבע בלבד, המאבק הוא על כל הארץ מן הים ועד הירדן, המאבק הוא על כל ארץ ישראל ועל זכותנו על ארץ הזאת. את זאת צריכים להפנים בהיכל המשפט, כשהם פוסקים לטובת ערביי יהודה ושומרון ומגרשים יהודים ממולדתם, שיהיה ברור להם החוק הבינלאומי הוא התנ"ך המקובל בכל העולם, ולכן אל לנו לחשוש מלהחיל ריבונות כי את עם הנצח לניתן לנצח.

שבת שלום

אלי כהן ירושלים  מעיר הנצח

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עסקת החליפין הרעיונית הקשורה בברזל

אלי חזן

מה אפשר ללמוד מאירופה?

עומר אריכא

לאן יוביל תפקיד יו"ר האופוזיציה את יאיר לפיד?

מזל מועלם - אתר אל מוניטור

פרשת בוא -מאמינים בשקרים של עצמנו : "הֲטֶרֶם תֵּדַע, כִּי אָבְדָה מִצְרָיִם"

עינר אביב

זה ממש לא כולנו בעד כחלון

אביגדור הדר

נאחז בקרנות המוניציפאלי

אלי חזן
דילוג לתוכן