34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

פריימריז, איחוד ומה שבינהם

לפני לא פחות משבועיים נורתה יריית הפתיחה למערכת הבחירות לכנסת ה-19. כולם הכינו גרונות, גיהצו חולצות ומוכנים להילחם על כל קול של מתפקדי הליכוד. פריימריז בכל מפלגה ובכל מקום, הוא חגיגה לדמוקרטיה : נותנים לחבר המפלגה שמשלם דמי חברות להשפיע ולקבוע את הרשימה שתייצג את מפלגתו בבית הנבחרים.    

 

                                                                                      

 

כאשר מגיע הפריימריז צצים כל מיני דילים לטובת ח”כ כזה או אחר על מנת שכל סניף יבחר במועמד הראוי והטוב ביותר.                                                         כאשר יש ריבוי מתמודדים קשה לדעת מיהו הטוב ביותר, מיהו הקיצוני ביותר, מיהו המתון ביותר וכו’. אך על כולנו חלה החובה להציג לציבור רשימה טובה מאוד שהציבור יוכל להיות גאה בה, הרי בסופו של דבר עם הרשימה הזו באים לבוחר ב-22/01/13.

האיחוד המדובר בין הליכוד לישראל ביתנו, לדעתי, יחזק את הליכוד ויחזיר את האמון למערכת הפוליטית כלפי העם. בפעם האחרונה שמפלגה זכתה ב-40 מנדטים ומעלה היה אי שם בשנות ה – 80 (נכון שרון השיג 40 מנדטים אבל רק לאחר הצטרפות ישראל בעלייה). אז היה ויכוח של ניצים ויונים, חלוקה שווה בין הגושים, גוש ימין וגוש שמאל. מאז, מעמדם של הגושים הלך ופחת והחלו לצוץ מפלגות כפטריות אחרי הגשם, דבר אשר גרר אחריו ריבוי מפלגות והיעדר גושים. כפועל יוצא מזה החל להתפורר מעמדם של המפלגות הגדולות ומעמדם של אנשי הציבור שנבחרו. המפלגות היו מובלות ונופלות לסחטנות של מפלגות קטנות על מנת לספק את הבוחרים שלהן.

לפיכך, האיחוד הזה מחזיר עטרה ליושנה- אם יורשה לי להשתמש בסלוגן של ש”ס. הרי האיחוד הזה ימנע מהם לפחות את הניסיון הציני שלהם לשימוש בדת ובתורה כבלעדית. האיחוד הזה יגרום לכך שהגוש המרכזי והגדול יוכל למשול, יוכל לקבל החלטות הרות גורל ללא חשש מסחטנות מפלגתית מסויימת אשר תגרום לזעזוע של המערכת בכל פעם שמישהו יצייץ.

מפלגת ליכוד ביתנו, לאחר בחירתה ב-22/01/13, צריכה להיות אמיצה ולקבל החלטות שישנו את חיי כולנו: שיווין בנטל, שינוי שיטת הממשל, קביעת חוקים אשר יבטיחו לנו כאזרחים את האפשרות לחיות בחרות מוחלטת לעוד מאות שנים ללא גחמות של ציבור כזה או אחר. מפלגת ליכוד ביתנו תצטרך לשנות את מבנה הכלכלה והמשק בישראל על מנת שיותר אנשים יעבדו ולא ציבור אחד יישא על גבו את כל הנטל. ללא האיחוד הזה בנימין נתניהו היה נדרש לשוב ולהיות קוסם ולתפקד עם ריבוי מפלגות כשמפלגתו מקבלת מתחת ל-40 מנדטים.                                                                                                                                     אך אל לנו לשכוח שלמרות האיחוד הזה והאפשרות ליצירת מפלגה עם מעל ל-40 מנדטים בפעם הראשונה מזה שנים יש לנו חובה מוסרית, ערכית וציבורית לבנות רשימה שתוכל להנהיג את המדינה קדימה, רשימה שתהיה אחראית ותרצה בטובת כל רובדי האוכלוסייה על כל שסעיה, רשימה שהבוחר ב-22/01/13 יוכל להגיד שהוא מעריך כל אחד ואחת ברשימה והוא סמוך ובטוח שרשימה זו תדע לנווט את הספינה בצורה הטובה ביותר.

לכן, אל תסתכלו רק על הטובה האישית של הסניפים הבוחרים הסתכלו גם על טובת הכלל כאשר אתם הולכים לסמן את שמו של המועמד המועדף עליכם, כי עם הרשימה שנבנה ננהל למחרת את המדינה.

בהצלחה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בין 18 המשפחות למנהלים הגדולים

אלי חזן

גם הנכים צריכים ליהנות מהדרך.

אריק זיו ויזר

כצ’לה, תתפכח!

אריק זיו ויזר

מה עומד מאחורי המינוי של ארדן ?

מזל מועלם - אתר אל מוניטור

פרשת השבוע תרומה – מתן תרומה מסייעת לנותן עצמו

אלי כהן

לא שמחים בחלקם

אלי חזן
דילוג לתוכן