26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

פרופ’ מנחם לוין ז”ל – בית”רי, לוחם ומדען

דברים לזכרו של פרופ’ מנחם לוין, בית”רי, לוחם אצ”ל ומדען בעל שם בינלאומי, חבר מִסדר ז’בוטינסקי, שהלך לעולמו השבוע

פרופ’ מנחם לוין שהלך לעולמו ביום ראשון השבוע, 20 בפברואר 2011, היה איש מיוחד במינו, צירוף של אדם שכולו הדר ואיש רעים להתרועע, יחד עם אישיות לוחמת עזת נפש, איש למדן ומחנך כאחד, ששמו כמדען בינלאומי בתחום הננו-טכנולוגיה הולך לפניו בכל רחבי העולם.

 

סיפור חייו המופלא של פרופ’ לוין נפרש כולו בספרו האוטוביוגראפי “מגילת מנחם”, בהוצאת מכון ז’בוטינסקי, תשס”ח. 

ילדותו עברה בפולין, באיזור ביאליסטוק, בו נולדו גם יאיר שטרן ויצחק שמיר, שם חש את הסביבה האנטישמית העויינת, שם גם נזרעו בו זרעי האידיאולוגיה הציונית ושם גם הצטרף לתנועת בית”ר בשנותיה הראשונות והגיע בה להנהגת הסניף הגדול בעיר לודז’.

פרופ’ לוין מעיד כי בתקופה זו התברר לו אחד משני היסודות שכיוונו את פעילותו במשך כל ימי חייו – המוטיב הלאומי, החרדה לגורל העם היהודי לאור העבר והצורך הדחוף לפעול ולהביא לגאולה על ידי הקמת כוח יהודי במדינה היהודית.

אולם כבר באותה תקופה התברר היסוד השני שהשפיע אף הוא רבות על מחשבותיו ופעולותיו – המוטיב של חיפוש האמת על ידי חשיפת סודות טבע, באמצעות מחקר מדעי, רכישת ידע רחב ככל האפשר ויצירת ידע חדש.

מזיגה זו של שני היסודות הללו מצאה ביטוייה כשהצטרף פרופ’ לוין למחתרת האצ”ל, בה הקים מעבדה מחתרתית ששירתה את פעולות הלחימה של האצ”ל בראשית דרכו. הוא נאסר ועונה על ידי הבולשת הבריטית ונשפט למאסר עם עבודת פרך לתקופה ארוכה.

לאחר קום המדינה ושירות בצה”ל, פתח פרופ’ לוין בפעילות מדעית ואקדמית עניפה.

בפעילות זו המשיך גם לאחר שפרש לגמלאות, ובהרצאות שנשא בארץ וברחבי העולם הִרבָּה להסביר את הזכות הבלתי מעורערת של היהודים על כל ארץ ישראל ועל כך שאין אנו כובשים במולדתנו אלא מתיישבים על נחלת אבותינו. הוא אף הקים בארה”ב את האִרגון “מדענים אמריקנים לעתיד ישראל” והיה מהפעילים הבולטים של האִרגון “פרופסורים לחוסן לאומי”.

פעילות זו בתחומי המדע וההסברה הציונית בארץ ובעולם נמשכה גם בשנים האחרונות בהן איבד את מאור עיניו, ועד ימיו האחרונים.

 

פרופ’ לוין היה אחד הנפילים וענקי הרוח של המחנה הלאומי ותנועת ז’בוטינסקי שהולכים ונמוגים הולכים ומתמעטים, אך זכרם לא ימוש לעולם ולאורם נלך תמיד.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שקר שלטון החוק

אריק זיו ויזר

לקחי השואה והאיום הקוריאני

אלי חזן

בִּרְעוֹם התותחים – להשתיק מוזות פוליטיות

אלי חזן

יְרוּשָׁלִַיִם – שיר ליום שחרור ירושלים תשע”ג-2013

אלי חזן

יְרוּשָׁלִַיִם – שיר ליום שחרור ירושלים תשע”ג-2013

אלי חזן

“נתניהו למעשה סיים את תפקידו”

אלי חזן
דילוג לתוכן