19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

פעם היה כאן טוב יותר ? רק למזוכיסטים.

מתוך פוסט בפייסבוק של אלי חזן הקשור לשידורי הספורט בטלויזיה

“פעם היה כאן טוב יותר ? רק למזוכיסטים.

מצטער מראש אם אני חופר ומי שזה מטריד אותה יכולה לעבור לסטטוס הבא אך חשוב לי לשים דברים במקומם :

אחת הטענות של אנשי שמאל (לא כולם אני מדגיש) שהם מקפידים לחזור עליה היא ש”פעם היה כאן טוב יותר”.

במהלך הזמן הקרוב אני מתכוון להעלות כאן נתונים ועובדות ולהוכיח מבחינה אמפירית שהטענה הזאת מופרכת מהיסוד.

הדוגמא הראשונה שבה אני אתחיל היא אופן צריכת שידורי הספורט שלנו. בעבר היה כאן ערוץ 1 ששידר באופן בלעדי אירועי ספורט. לא הייתה לו תחרות וזה היה כל כך מעוות.

לעולם לא אשכח כיצד בתור בסוף שנות ה – 80 כילד חיכיתי כל השבוע למשחק של מכבי תל אביב בכדורסל מול באייר לברקוזן בליגת האלופות של פיב”א. בעולם הקרתני של ישראל דאז, ללא אינטרנט ועם האינציקלופדיה העברית המרתקת, תפסה מכבי מקום מאוד מרכזי בחיי אוהדי הכדורסל. כבר ביום חמישי בבוקר הייתי מתעורר מוקדם ומחכה במשך כל היום לשידור המשחק. אותו יום חמישי לא היה שונה. ואז, אחרי יום ארוך וציפיה בלתי נגמרת, עלתה השדרנית שרי רז ובישרה לצופים שבגלל שמכבי מפרסמת מוצרי סיגריות המשחק לא ישודר.

אין דבר יותר נוראי מלב שבור של אוהד ספורט צעיר. הרגשתי באותו רגע בצורה מאוד מזוככת מה המשמעות של המערכון “לה מרמור”. אני זוכר את רגשות האכזבה שהרסו לי את כל השבוע שבא לאחר מכן. “נשמת ילד קטן לא ברא השטן” כתב ביאליק, להבדיל, אבל לא היה לי במי לנקום.

אז מה הנקמה הטובה ביותר אם כך ?

השוק החופשי.

העובדה שהודות לשוק החופשי יש היום לא רק מספר ערוצי ספורט בישראל אלא גם שאת כל משחקי הספורט שאתם מעלים בדמיונכם אתם יכולים לראות באינטרנט. ברגע זה למשל אני רואה את נבחרות ישראל בכדורגל ובכדורסל בשני מסכים שונים עם חיבור HDMI למחשב.

אז נכון, נבחרות ישראל השונות הן לא משהו שאפשר להיות שבעי רצון ממנו. ונכון, ההישגים דלים. אבל ההרגשה הנפלאה שאתה יכול לראות כל מה שאתה רוצה, ללא יוצא מהכלל מבלי להיות תלוי בערוץ 1 אנכרוניסטי ומעורר רגשות תיעוב.

חברי משמאל שרוצים לחזור לעבר. אני יכול להציע לכם את הדבר הבא : תתנתקו מהאינטרנט, תתחברו רק לערוץ הראשון ואני אפילו אבקש משרי רז החיננית שתחזור לשדר לכם.

תבלו. אני מוותר על הבילוי שלכם. הוא נראה לי כל כך מעוות”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המצב החדש של ישראל

חיים פוזן

” אין כובשים את ראש הסלע – אם אין קבר במורד “

אלי חזן

ברדוגו קובע : מעמדו הבלתי מעורער של צחי ברוורמן

אריק זיו ויזר

הגיע הזמן לבקש את הקול הערבי

עינר אביב

החברות של מירב

ליכודניק

נתניהו צודק : מילים כקורך

אייל קורך
דילוג לתוכן